Vinterföräldrar 16/17 del 3

November
22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12 kl 16:05, 3536g och 52 cm

December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja) född 23/11 kl 19.50, 4390 g och 52 cm
7/12 - cute_beast, första barnet. En flicka född 4/12 kl 16:30, 3515 g och 50 cm
13/12 - LillaMy84, tredje barnet, pojke född 20/12 05.58 53cm 3894g
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet, flicka född 00.51 24/12 3195g 50 cm

Januari:
16/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet, flicka född 7/1 03:07 48cm och 3175g
16/1 - supersonic 28 år, andra barnet, pojke född 28/1 20.14, 51 cm och 3818 g
18/1 - trixan, första barnet, pojke
20/1 - MEJ84, första barnet, underbar tjej född 17/1, 3480g och 52cm
20/1 - malumbub, första barnet, flicka född 27/1, 4853g och 53cm
25/1 - Atiksa, första barnet. Pojke, född 16/1, 3438g och 49cm
28/1 - Lady_A 31 år, första barnet, tjej

Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
13/2 - Lenis, första barnet, pojke, planerat snitt 7/2
16/2 - Hera_ 30 år, första barnet
24 /2 - Pilo, andra barnet, RUL tror en lillasyster
25/2 - Glittra, andra barnet
28/2 - Chardonnay, första barnet RUL sa tjej

Tycker det är svårt o packa BB väskan..
Hur många ombyten kan bebis tänkas behöva?
Tagit fram 2 bomullsmössor, 2 par strumpor, en pyjamas i stl 50 en i 50-56
2 bodys i 50, 1 i 56.
Ett par byxor i 50 ett par i 56
Och sen varmare stickad mössa, stickad overall och stickad mössa o vantar till färden hem.
Och en filt.
Vad tror ni?

2 bodys i 50, 1 i 56.
Och sen varmare stickad mössa, stickad overall och stickad mössa o vantar till färden hem.
Och en filt.
Vad tror ni?

Har nästan samma, typ två par av allt i 50 och ett par av allt i 56 tror jag det blev! Inga varma mössor dock eller vantar, vantar kanske man skulle införskaffa sig?!
Skulle nåt krisa får jag ringa mor eller far :)

Vad bra, då är jag kanske inte helt fel ute :)
Min mamma har stickat ett set med overall, mössa, raggisar och vantar:love: så tar med det men allt kanske inte används på vägen hem från BB just :)

Har nästan samma, typ två par av allt i 50 och ett par av allt i 56 tror jag det blev! Inga varma mössor dock eller vantar, vantar kanske man skulle införskaffa sig?!

2 bodys i 50, 1 i 56.
Och en filt.
Vad tror ni?
Typ så hade jag också packat, vi använde inga kläder förrän det var dags att åka hem men det kändes ändå bra att ha dem med.

Vi skaffade aldrig några vantar förra vinterna/våren. Han föddes i mitten av januari och det var mer än 15 minusgrader veckan efter att han kom. Vi körde på strumpor/raggsockor över händerna och så var det övervik på fleeceoverallen.

Vi hade med oss ganska lite kläder i bb-väskan. En pyjamas i 50/56, ett par byxor och en body, strumpor och en tjock och en tunn mössa. Och så en tjockare filt och en tunn overall i bomullstyg att ha ovanpå kläderna på vägen hem. Saknade ingenting! Han hade kläderna han fick på förlossningsavdelningen på sig tills att vi skulle åka hem.

2 bodys i 50, 1 i 56.
Och en filt.
Vad tror ni?
Typ samma här. Fast jag har några plagg i 48 också, mest för att jag ändå har det hemma och jag och sambon är små.
Har inga stickade kläder för hemfärd utan andra typer av varma kläder. :p

En dum följdfråga :o
Hud mot hud betyder det att jag också förväntas gå runt naken då på överkroppen eller borde man skaffa sig nån stor kofta så man kan stänga om sig när man lagt bebis hud mot hud?

Vi hade vår hud-mot-hud dygnet runt i stort sett, så han hade bara blöja på sig :)

Nu är ju inte detta några vantar av nån komplicerad form utan ser ju nästan ut som en strumpa...

Vi skaffade aldrig några vantar förra vinterna/våren. Han föddes i mitten av januari och det var mer än 15 minusgrader veckan efter att han kom. Vi körde på strumpor/raggsockor över händerna och så var det övervik på fleeceoverallen.

Vi hade med oss ganska lite kläder i bb-väskan. En pyjamas i 50/56, ett par byxor och en body, strumpor och en tjock och en tunn mössa. Och så en tjockare filt och en tunn overall i bomullstyg att ha ovanpå kläderna på vägen hem. Saknade ingenting! Han hade kläderna han fick på förlossningsavdelningen på sig tills att vi skulle åka hem.

Nu är ju inte detta några vantar av nån komplicerad form utan ser ju nästan ut som en strumpa...
Ja det antog jag, det är nog få som orkar krångla på en nyföding fingervantar:p

Tänkte väl mest att jag kunde berätta hur vi gjorde, finns kanske fler än jag som inte är så noga med hur det ser ut och inte tycker om att shoppa:) kunde kanske uttryckt mig annorlunda. Får skylla på luddig nattjobbshjärna :grin:

Hud mot hud betyder det att jag också förväntas gå runt naken då på överkroppen eller borde man skaffa sig nån stor kofta så man kan stänga om sig när man lagt bebis hud mot hud?
Inga frågor är dumma!
Jag hade sjukhusskjorta på överkroppen och var mestadels på rummet så låg med övre delen uppknäppt och ett litet täcke över oss båda, sambon hade skjorta på sig (packade ett par i väskan). Vi hade trikåsjalen med oss som sambon använde när vi rörde oss utanför rummet. Vi använde sjukhusets bebistäcken istället för egna filtar, mest av bekvämlighet för att det är enkelt att be om en ren om det händer en olycka eller så.

Haha ja det kan nästan en nybörjare som jag med ana :D:p

Ja det antog jag, det är nog få som orkar krångla på en nyföding fingervantar:p

Tänkte väl mest att jag kunde berätta hur vi gjorde, finns kanske fler än jag som inte är så noga med hur det ser ut och inte tycker om att shoppa:) kunde kanske uttryckt mig annorlunda. Får skylla på luddig nattjobbshjärna :grin:

Tack snälla för svaret! :love:

Inga frågor är dumma!
Jag hade sjukhusskjorta på överkroppen och var mestadels på rummet så låg med övre delen uppknäppt och ett litet täcke över oss båda, sambon hade skjorta på sig (packade ett par i väskan). Vi hade trikåsjalen med oss som sambon använde när vi rörde oss utanför rummet. Vi använde sjukhusets bebistäcken istället för egna filtar, mest av bekvämlighet för att det är enkelt att be om en ren om det händer en olycka eller så.

Vi har packat 5 ombyten. Ink en pyamas en varmare onesie till hemfärd och 3 set m body å byxa. 2 mössor och 2 par strumpor. Fast räknar inte med att använda allt. Har även packat en filt och trikåsjal att bära i. Jag har packat en stor kofta som jag tror jag kan knäppa runt bebis... Annars tänker vi nog mest ha sjalen som kläder så bebis är hud-mot-hud. :)

På mitt sjukhus har de jättesköna kläder! Även tjockare tröjor som knäpps med knappar = välj en stor så ryms bebis också :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 455
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka