Vinterföräldrar 16/17 del 3

BF + 12 idag. Äntligen verkar det hända saker, slemproppen gick i förmiddags. Efter en vända i stallet och lite filmtittande med familjen verkar det även ha kommit lite värkar (halleluja!) så dottern får sova hos min mamma inatt så får vi se vad det blir av det här nu då. Sambon är iväg och tränar så jag ska snart sätta igång med middagen. Efter det lämnar vi dottern. Inte ett ljud har vi sagt till någon annan ännu, vill inte ha en massa förfrågningar från höger och vänster om hur det går. Värkarna har tagit i under dagen, så om det går lika smärtfritt (höhö) som förra gången så blir vi väl tvåbarnsföräldrar inatt någon gång.
Heja heja! :bump:

BF + 12 idag. Äntligen verkar det hända saker, slemproppen gick i förmiddags. Efter en vända i stallet och lite filmtittande med familjen verkar det även ha kommit lite värkar (halleluja!) så dottern får sova hos min mamma inatt så får vi se vad det blir av det här nu då. Sambon är iväg och tränar så jag ska snart sätta igång med middagen. Efter det lämnar vi dottern. Inte ett ljud har vi sagt till någon annan ännu, vill inte ha en massa förfrågningar från höger och vänster om hur det går. Värkarna har tagit i under dagen, så om det går lika smärtfritt (höhö) som förra gången så blir vi väl tvåbarnsföräldrar inatt någon gång.
:banana: :bump: :heart :bump: :banana:
Heja heja heja!!!

Åh heja heja @supersonic!! :banana:

Så tungt @vinkelina :( finns det någon annan som du kan ringa som kan ex ut och gå eller så,så du får vila innan han vaknar. Om det sker igen. Man blir ju helt trasig av sömnlöshet och störd sömn :heart

Bajsdag efter en orolig natt,inget skrik men han hade svårt att somna om efter amning. Vaken sedan 06,sonen somnat från och till efter det. Ammar ca en gång i halvtimmen för att få igång mera mjölk.

Dock sur på mannen. Pga att han tar starka sömnmediciner tar jag alla nätter,han vaknat ytterst sällan ens av gallskrik. Men idag sov han till kl 11 (tror han sov närmare 12 timmar,jättekul för den som fått 5 timmars sömn totalt)
När han stiger upp undrar han när vi skall börja städa. Bryter ihop och han lovar ta en promenad med sonen.

Tyvärr är de då lunchtid så han slänger ihop nåt åt oss att äta medans jag ammar. Äter och så vill sonen amma igen. Under tiden börjar mannen byta sängkläder och hänga tvätt så hinner amma ännu en gång.

Kl 13:30 kom de iväg. Dock tog han bilen så vet inte var de är (gissar på att han åkte hem till svärmor för att tvätta våra sängkläder)

Men jag är irriterad och kan inte sova. Åkte de till svärmor vill hon alltid gulla med barnbarnet så då är han vaken. Och svårt att mata då jag inte är med...
Om han får sova på natten så skulle du kanske kunna väcka honom på morgonen, säg vid sju så tar han över då och du får sova lite mer iaf. Tänker att 12 h behöver man ju sällan sova, särskilt inte när man har ett spädbarn som kräver mkt. Förstår att det är tufft.

Nu har vi andra natten efter att vi flyttade spjälsängen från positionen brevid vår säng till väggen vid fotändan av sängen där vi skruvade tillbaka långsidan. Oj vad vi sover bättre nu! :up:
Hela poängen med att ha den vid sängen var att jag skulle kunna amma utan att kliva upp, men då jag ändå måste sitta på sängkanten för att inte somna så blev den bara enormt ivägen där den stod.

För att behålla lite nattlyse så fick vi placera lampan under hennes säng vilket resulterade i att hennes madrass nu är upplyst underifrån. O_o Hon ser ut som en väldigt futuristisk bebis när hon ligger där. :rofl:

Annars har vi haft två dagar där hon inte velat sova dagtid och blivit övertrött vilket gett oss en gråtfylld, skrikig och närhetstörstande bebis som försökt amma när hon är proppmätt. Selen har då räddat våra kvällar. :bow:

Är han utan medicin sover han tyvärr inte alls, tex vid förlossningen åkte han hem natten (blev ju igångsatt och ballongmetoden fungera inte men de behöll mig över natten) men tog ingen medicin, resulterade i att han var vaken 40 timmar
Men kan han inte ta halva natten då, och ta halv dos medicin efter halva natten?

Ja. Minst 48 timmar. Och vi får ha rummet ifred, så att jag inte smittar nån annan nyförlöst, så maken kan sova över. :banana:
(Väldigt fullt här. Bara i natt förlöste de 7 barn.)

Maken hade gärna åkt hem och sovit ett dygn, men det lutar nog åt att han stannar här en natt i a f, eftersom jag är så himla svag i kroppen. (Han skulle dock behöva åka hem och hämta andra barnkläder, i större storlek än vad vi fick med oss.:rofl:)

En natt kunde han stanna, sen blev vi med grannar på rummet. De stackarna har fått stå ut med en skrikig Knoddrick som inte varit nöjd med amningen. Fått ge ersättning som komplement till min råmjölk, i väntan på mer produktion.
Så vi är lite slitna. Blir mest stressad av att dela rum, känner jag.

Har fått en mindre påse till katetern, så att jag slipper bära på två liter när jag är uppe och går. Fyller dock den nya påsen fort, så den är jobbig på sitt sätt.

Mina värden gick åt fel håll igår, men verkar ha vänt till idag. Knoddrick konstaterad som en perfekt och fin "liten" tjej ytterligare en gång av barnläkare.

Bad igår med pappsen, vilket var jättemysigt.

Tack för pepp!
Det gick undan efter jag skrev det där, någon middag blev det då inte. Kl 17 gick vattnet och ca 15 min därpå ringde jag förlossningen men värkarna var svaga och oregelbundna så hade inget hänt före 21 skulle jag komma in på kontroll då. 5-6 min mellan värkarna är lagom för en omföderska tydligen så jag skulle höra av mig när de kom så tätt. Han inte mer än lägga på så började de kännas mer och kom med 3 min mellanrum så sambon packade ihop det sista och jag ordnade mina papper och så slängde vi ut oss i bilen och lämnade dottern 18 till min mamma. Tio över ringde jag förlossningen igen och det var bara att köra in. Kvart i sju blev jag inskriven och 20.14 kom äntligen vår lille kille ut!

Tack för pepp!
Det gick undan efter jag skrev det där, någon middag blev det då inte. Kl 17 gick vattnet och ca 15 min därpå ringde jag förlossningen men värkarna var svaga och oregelbundna så hade inget hänt före 21 skulle jag komma in på kontroll då. 5-6 min mellan värkarna är lagom för en omföderska tydligen så jag skulle höra av mig när de kom så tätt. Han inte mer än lägga på så började de kännas mer och kom med 3 min mellanrum så sambon packade ihop det sista och jag ordnade mina papper och så slängde vi ut oss i bilen och lämnade dottern 18 till min mamma. Tio över ringde jag förlossningen igen och det var bara att köra in. Kvart i sju blev jag inskriven och 20.14 kom äntligen vår lille kille ut!
Grattis!!! ❤❤❤

Tack för pepp!

Grattis till prinsen :banana: ❤️

Tack för pepp!

Grattis :)

November
22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12 kl 16:05, 3536g och 52 cm

December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja) född 23/11 kl 19.50, 4390 g och 52 cm
7/12 - cute_beast, första barnet. En flicka född 4/12 kl 16:30, 3515 g och 50 cm
13/12 - LillaMy84, tredje barnet, pojke född 20/12 05.58 53cm 3894g
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet, flicka född 00.51 24/12 3195g 50 cm

Januari:
16/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet, flicka född 7/1 03:07 48cm och 3175g
16/1 - supersonic 28 år, andra barnet, pojke född 28/1 20.14, 51 cm och 3818 g
18/1 - trixan, första barnet, pojke
20/1 - MEJ84, första barnet, underbar tjej född 17/1, 3480g och 52cm
20/1 - malumbub, första barnet
25/1 - Atiksa, första barnet. Pojke, född 16/1, 3438g och 49cm
28/1 - Lady_A 31 år, första barnet, tjej

Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
13/2 - Lenis, första barnet, pojke, planerat snitt 7/2
16/2 - Hera_ 30 år, första barnet
24 /2 - Pilo, andra barnet, RUL tror en lillasyster
25/2 - Glittra, andra barnet
28/2 - Chardonnay, första barnet RUL sa tjej

Tack för pepp!
Grattis till sonen! :heart Du var rapp när det kom igång!

Tack för pepp!
Grattis till gossen:heart

Tack för pepp!

Så härligt! Äntligen! Stort grattis till lilla underverket! :heart

Grattis!!! :love:

Tack för pepp!

Svarar till alla... Är inte traditionell sömnmedicin han tar, utan en medicin som vanligen används vid tex bipolära. Han tar minsta dos för sömn, 50 mg, mindre dos somnar han inte.

Vi var båda medvetna om det och att jag skulle få ta alla nätter. Han hjälper till med mycket annat. Men just att få honom att fatta att långa sovmornar inte är så smarta nu

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 450
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 487
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka