Vinterföräldrar 16/17 del 3

Sunt av dig att du ska bearbeta det. Man mår bättre när man pratat av sig. Skönt att du upplevde gott bemötande av personalen, jag va jättenöjd.

Blev också klippt med sonen, har läkt bra och behövdes aldrig med nr 2. Skrämmande innan men skönt när det väl görs och barnet kommer ut :)

Ja, bara att vi orkat prata med varandra (mellan sovstunderna) har gjort mycket. Och jag kände redan när jag låg och blev ihopsydd att "fan vad bra jag är som klarade av detta". Skämtade med personalen, berömde och tackade dem för hjälpen och överraskade nog de flesta som klev in på rummet. För hur skulle jag annars göra?

Däremot känner jag att jag kommer bli ännu jobbigare som patient nästa gång min magkänsla inte stämmer med vårdgivarens uppfattning. För jag kan ju faktiskt ha så jävla rätt som jag tror.

Grattis!!!! :banana:

Den där GBS:en alltså :rage:
Jag är helt övertygad om att den ställer till en massa problem som inte upptäcks :mad:

Dom tog upp om gbs på p3 nyheter häromdagen, ett lite längre inslag. Att det trots nya riktlinjer för några år sedan inte funkar som det ska inom vården...

Dom tog upp om gbs på p3 nyheter häromdagen, ett lite längre inslag. Att det trots nya riktlinjer för några år sedan inte funkar som det ska inom vården...
Och då är det ändå bättre än vad det var för två år sedan. Kunskapen är ibland väldigt liten och dessutom tas det många gånger inte tillräckligt på allvar.

Skall kolla i podden om jag kan lyssna på det.

Mm. Jag blev arg när vi fick svaret. För jag har ju pratat och frågat om mina urinprov de senaste veckorna.
Mycket dåligt att man inte kollade efter GBS på dig för länge sedan med tanke på dina besvär.
Jag tänkte faktiskt att man kanske borde kollat det på dig men så tänkte jag att din BM borde veta vad hon sysslar med. Det är ju trots allt hon som skall vara experten.

Och då är det ändå bättre än vad det var för två år sedan. Kunskapen är ibland väldigt liten och dessutom tas det många gånger inte tillräckligt på allvar.

Skall kolla i podden om jag kan lyssna på det.

Ja känns som att gbs testet borde vara standard överallt! Ja kolla, det var p3 nyheter som går nån timma på dagen, tror det heter samma som själva nyheterna lixom!

Imorse kom äntligen vår dotter, efter...jag vet inte hur många timmar med värkar...och en timmes intensivt och jobbigt krystande. Jag dessutom med konstaterad feber, +3 på vita blodkroppar i urin och redan trött kropp. Fick idag svar på odlingen - GBS... Knoddrick hade dessutom bajsat i fostervattnet...

Kan säga att det var seeegt och en lång väg. Jag är inte vän med varken epiduralen eller lustgasen, men jag överlevde. Dock både klippt och sprucken. Och mörbultad.
Men vi lever. Och är lyckliga i att kunna gå vidare.

Stort grattis till ert lilla underverk:heart

Men fy så kämpigt du haft det, igen. Skönt att du känner dig omhändertagen i allt. Hoppas att lugnet kommer för er snart och ni får komma hem till nya vardagen som familj:heart

Ja känns som att gbs testet borde vara standard överallt! Ja kolla, det var p3 nyheter som går nån timma på dagen, tror det heter samma som själva nyheterna lixom!
Vissa länder har det som standard på tester som tas på alla gravida kvinnor. Här i Sverige har dom efter vissa studier valt att inte screena alla gravida på rutin.

Tydligen tyckte man inte att det gav så mycket. Kanske dags att omvärdera det kanske.

Vissa länder har det som standard på tester som tas på alla gravida kvinnor. Här i Sverige har dom efter vissa studier valt att inte screena alla gravida på rutin.

Tydligen tyckte man inte att det gav så mycket. Kanske dags att omvärdera det kanske.

Ja nu vet jag ju inte vad ett sånt prov kostar men det kan ju inte vara svindyrt med tanke på vilka konsekvenser det kan ge...

Angående gbs så är jag så lättad och nöjd över min bm som lyssnat så väl. När jag haft problem nu sen jul.

Blev ju riktigt rädd när jag läste på om det, för jag har aldrig hört om det innan. Och minns aldrig någon nämnde något om det förra graviditeten.

Det är ju verkligen lurigt då man går i sista veckorna och förvärkar mm räknas som normala krämpor

Mycket dåligt att man inte kollade efter GBS på dig för länge sedan med tanke på dina besvär.
Jag tänkte faktiskt att man kanske borde kollat det på dig men så tänkte jag att din BM borde veta vad hon sysslar med. Det är ju trots allt hon som skall vara experten.
Exakt så. Har ju tjatat på henne i flera månader om mitt urin.

@malumbub planerar dom att behålla er några dagar med tanke på GBS:en?
Ja. Minst 48 timmar. Och vi får ha rummet ifred, så att jag inte smittar nån annan nyförlöst, så maken kan sova över. :banana:
(Väldigt fullt här. Bara i natt förlöste de 7 barn.)

Maken hade gärna åkt hem och sovit ett dygn, men det lutar nog åt att han stannar här en natt i a f, eftersom jag är så himla svag i kroppen. (Han skulle dock behöva åka hem och hämta andra barnkläder, i större storlek än vad vi fick med oss.:rofl:)

Ja. Minst 48 timmar. Och vi får ha rummet ifred, så att jag inte smittar nån annan nyförlöst, så maken kan sova över. :banana:
(Väldigt fullt här. Bara i natt förlöste de 7 barn.)

Maken hade gärna åkt hem och sovit ett dygn, men det lutar nog åt att han stannar här en natt i a f, eftersom jag är så himla svag i kroppen. (Han skulle dock behöva åka hem och hämta andra barnkläder, i större storlek än vad vi fick med oss.:rofl:)
Bra. Oftast blir det ju inget men man vet aldrig.

Är hon lång? Har inte dom kläder på BB?
Han får väl åka en snabbis in till stan och köpa två boddies och ett par byxor (rekommenderar med fossingar) :rofl:

Fast GBS-provet är ju ett vanligt urinprov som skickas för odling. Alla urinodlingar på gravida som inkommer till mikrobiologen i Skövde undersöks för GBS.

Fast GBS-provet är ju ett vanligt urinprov som skickas för odling. Alla urinodlingar på gravida som inkommer till mikrobiologen i Skövde undersöks för GBS.

Jo men det krävs ju att nån tar det där urinprovet också, antar att man inte kan skicka ett själv?

I Skövde screenar dom alla gravida för gbs. Nytt sen ett tag tillbaka (kollades ej med sonen -13). Väldigt glad att jag bor här då jag hade gbs med dottern (säkert med sonen också) och det kan gå riktigt illa :(

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 450
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 486
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat