Vinterföräldrar 16/17 del 3

Började även vi med droppar för någon vecka sedan och det har blivit en helt annan bebis :( Mycket gaser och magknip. Från att ha sovit lugnt till att kämpa magen var 20 min. Så frustrerande...

@Emelie381 vart köper man dom? :)
Vi beställde också från apotea och bebis har inte haft magknip på samma sätt som efter acos (äckelpäckliga med sötningsmedel :yuck:) vattenbaserade.
Men kulle nog beställa från nån annan sida om jag skulle beställa igen, såg nämligen att det verkar finnas en variant med pipettlock och jag tycker det är lite svårdoserat att få ut bara en droppe åt gången :)

Var och diskuterade min förlossning. Både mannen och jag trodde vi skulle träffa en psykolog. Var "bara" en läkare som berättade varför de inte lade epidural. Vilket vi ju vet. Är den psykologiska biten som är jobbig. Tydligen så har de som praxis att skriva till psykolog först när man är gravid igen.... Lite påtryckningar så får jag kallelse inom den närmaste framtiden

Hos bm idag, 110/70 och lilla pyret har huvudet ner, fast det var lite ruckbart. Hon väger ca 2,2 trodde bm. Kan inte tro att vi snart är fyra :D (och två stora pälsklingar som är överförtjusta över vaggan och själsängen)

Verkar som att min mjölkproduktion inte räcker till (vilket jag misstänkt) trött mamma med söndra bröstvårtor gav sonen 120 ml ersättning ikväll. Och han är nöjd. Åt upp allt och sover nästan nu

Blir att se över min kost,dricka mer och pumpa så att de förhoppningsvis vänder

Verkar som att min mjölkproduktion inte räcker till (vilket jag misstänkt) trött mamma med söndra bröstvårtor gav sonen 120 ml ersättning ikväll. Och han är nöjd. Åt upp allt och sover nästan nu

Blir att se över min kost,dricka mer och pumpa så att de förhoppningsvis vänder

När jag pumpade (kunde inte amma) så sa bvc pumpa så ofta du kan i en kort period, två dagar, och dricka kopiöst med vatten och äta som en häst.

Var det lättöl som var bra?

Tittar in här från en helt annan fas i livet( barnen är 10-18). Så mysigt med bebisar❤.
Tänker bara tipsa om en sak: något som hjälpte vår lilla kille(född v 35+5) när han hade mycket ont i magen var Gripe Water. Det var barnläkaren som tipsade om det. Gripe Water är örtbaserat( och olja? Jag minns inte) så helt naturligt. Här i Schweiz rekommenderas det ofta vid magknip i alla åldrar(från nyfödda). Jag vet att det finns i Sverige, kan köpas online men jag minns inte sidan så googla om ni är nyfikna. Här säljs det på apoteket.
Det räddade hela vår tillvaro,och särskilt lillemans!

Lyxnatt i natt. Första passet sov han mellan 21-02 vakna,åt,bajsade. Sedan tvångsmatades han kl 06 pga sprängfyllt bröst. Fått peta lite på brösten i natt så att de börjat läcka

Har själv haft lite svårt att somna då jag bara väntat på skrikfesten. Men den kom först nu, troligen pga fulla bröst

29 dagar kvar nu, känns bra. Sonen har varit sjuk en vecka och nu verkar jag också ha blivit förkyld. I övrigt tycker jag att jag mår bra. Har svårt att promenera hemma för att det är så halt överallt, hade gärna varit ute mer än vad jag är.

Vecka 38 nu, känns väldigt skrämmande och jag hoppas dessa 20 dagar som är kvar inte går för fort! :p
(Vet såklart jag kan gå över med)
I samma veva som hemorojderna försvann fick jag nåt jävla kli i underlivet, gissar på svamp så vill helst inte föda nu när jag ser ut som en babian där nere...:angel:

Jag tror bebis kommer åt magsäcken eller nåt för ibland får jag äckliga sura uppstötningar och om jag ligger på rygg eller högra sidan så känns det som jag har en stor spya halvvägs i halsen. Sjukt äckligt och irriterande.
Har ni andra också så?

Vecka 38 nu, känns väldigt skrämmande och jag hoppas dessa 20 dagar som är kvar inte går för fort! :p
(Vet såklart jag kan gå över med)
I samma veva som hemorojderna försvann fick jag nåt jävla kli i underlivet, gissar på svamp så vill helst inte föda nu när jag ser ut som en babian där nere...:angel:
Förlåt men :rofl::rofl::rofl: uäk!

Jag tror bebis kommer åt magsäcken eller nåt för ibland får jag äckliga sura uppstötningar och om jag ligger på rygg eller högra sidan så känns det som jag har en stor spya halvvägs i halsen. Sjukt äckligt och irriterande.
Har ni andra också så?

Japp... man är ju slappare i magmunnen om ja inte minns helt fel och så trycker bäbisen på... så brukar få upp lite spyor ibland!

För övrigt så är både jag och maken igång med "boandet". Vi har ju inte behov av att köpa speciellt mycket saker, men håller på med tre förbättringsprojekt hemma och i helgen ska maken röja ur vårt tvättrum så att vi kan sätta in ny förvaring :heart

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 448
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 486
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka