Vinterföräldrar 16/17 del 3

Usch jag förstår det. Jag vill att det ska komma igång överlag... Börjar bli trött på det här nu. Bf +10.
Kämpa på! Det hjälper inte med alvedon/varm dusch?

Förstår det.

Nä. TENSen funkade inte alls igår :arghh: och jag äter maxdos starka Alvedon (665), men det enda som lindrar lite är värmedyna och makens gnuggning av ryggen, men det ändå bara marginellt.
Har mer ont när jag ligger ner, men är så trött så jag orkar bara stå korta stunder på svaga ben. Precis ätit frukost med mamma, nu nerbäddad i soffan för att se om jag kan slumra till lite.

Förstår det.

Nä. TENSen funkade inte alls igår :arghh: och jag äter maxdos starka Alvedon (665), men det enda som lindrar lite är värmedyna och makens gnuggning av ryggen, men det ändå bara marginellt.
Har mer ont när jag ligger ner, men är så trött så jag orkar bara stå korta stunder på svaga ben. Precis ätit frukost med mamma, nu nerbäddad i soffan för att se om jag kan slumra till lite.
Tänkte trycka på gilla knappen men det känns fel på något sätt även om jag tror att du förstått min mening med det :)

Jag tror det börjar närma sig även om kroppen ibland är duktig på att luras :cautious:

Verkar som att d-vitaminer är en del av vårt problem. Vi har inte gett på två veckor då vi ville hitta orsaken till magproblemen. (Ger vattenbaserade)

Otroligt jobbig natt, slutade med att jag satt i soffan med G i famnen. Kom upp luft hela tiden. Under kvällen hade han haft "sura illaluktande fisar"

Hört att de kan bero på nått konserveringsmedel men hittar såklart inte vilket de är

Verkar som att d-vitaminer är en del av vårt problem. Vi har inte gett på två veckor då vi ville hitta orsaken till magproblemen. (Ger vattenbaserade)

Otroligt jobbig natt, slutade med att jag satt i soffan med G i famnen. Kom upp luft hela tiden. Under kvällen hade han haft "sura illaluktande fisar"

Hört att de kan bero på nått konserveringsmedel men hittar såklart inte vilket de är
Jag rekommenderar Holistic, räcker med 1 droppe/dag och verkar som att den på så vis är mildast för små bebismagar.
Har själv haft stora problem med våran tjej och ddroppar, först nu vid 7 månader som hon klarar av Holistic.
Hoppas det löser sig för er!

Åh är det äntligen på gång :bump:
Heja Knoddrick. Så får kroppen vila sen för allt den åstadkommit. Hade inte du också hypotyreos?
Direkt efter förlossningen så slog allt om för mig, vi fick ju ligga inne fem dagar och jag bad för att få ta prov då jag mådde dåligt, men det skulle jag göra på hemorten och jag hade ju precis fött barn, ingen fara. . . :meh:
Så när vi väl kom hem och fick tag i läkare och provanställning så mådde jag såå dåligt. Hade gått helt mot hyper då.
Ifall du fått öka levaxinet nu under graviditeten.

Heja på!

Skönt att ni börjar få reda ut var besväret är :heart
har bvc några råd?
Usch, det är inte lätt när det är jobbigt för dom.

Men det låter ju som om det börjar hända något. Eller har jag missat att du blödit tidigare?
Nä, så här har jag inte blödit tidigare. Var inne på kontroll på Förlossningen igår p g a blödningen och då hade jag fortfarande tapp kvar och skulle få åka hem vid 11...men så ville de bara kolla att allt var bra med barnet eftersom jag kännt mycket mindre rörelser än normalt...och så kom vi iväg först 15.15, för läkaren hade fullt upp hela dagen... Måttligt roande...
BM som kollade tappen vid 14.30 berättade inte om jag fortfarande hade tapp kvar och jag ville bara hem då så jag glömde fråga. Tror dock läget är helt klart annorlunda nu. Hyfsat regelbundna värkar var femte minut sen några timmar.

Nä, så här har jag inte blödit tidigare. Var inne på kontroll på Förlossningen igår p g a blödningen och då hade jag fortfarande tapp kvar och skulle få åka hem vid 11...men så ville de bara kolla att allt var bra med barnet eftersom jag kännt mycket mindre rörelser än normalt...och så kom vi iväg först 15.15, för läkaren hade fullt upp hela dagen... Måttligt roande...
BM som kollade tappen vid 14.30 berättade inte om jag fortfarande hade tapp kvar och jag ville bara hem då så jag glömde fråga. Tror dock läget är helt klart annorlunda nu. Hyfsat regelbundna värkar var femte minut sen några timmar.
Men vad spännande :nailbiting:

(Tycker jag härifrån min goa soffa :D)

Åh är det äntligen på gång :bump:
Heja Knoddrick. Så får kroppen vila sen för allt den åstadkommit. Hade inte du också hypotyreos?
Direkt efter förlossningen så slog allt om för mig, vi fick ju ligga inne fem dagar och jag bad för att få ta prov då jag mådde dåligt, men det skulle jag göra på hemorten och jag hade ju precis fött barn, ingen fara. . . :meh:
Så när vi väl kom hem och fick tag i läkare och provanställning så mådde jag såå dåligt. Hade gått helt mot hyper då.
Ifall du fått öka levaxinet nu under graviditeten.

Heja på!
Nä, jag har fullt normala värden, men stora problem i släkten. (Mammas körtel växte sig gigantisk trots normala värden och några av mina kusiner blev riktigt sjuka som gravida.)

Men tack, ska tänka på det!

Började även vi med droppar för någon vecka sedan och det har blivit en helt annan bebis :( Mycket gaser och magknip. Från att ha sovit lugnt till att kämpa magen var 20 min. Så frustrerande...

@Emelie381 vart köper man dom? :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 448
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 486
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka