Jag var väldigt noga med att poängtera hur mycket problem jag haft med UVIer. Min barnmorska tog det på fullt allvar och sa att jag får komma in och lämna urinprov hur ofta jag vill och känner att jag behöver.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det är ett vanligt urinprov men förut (2014) var man tvungen att säga till att dom testar specifikt för GBSbakterien då den inte syns på ett standardtest för UVI (sa dom till mig då 2014). Min BM fick be dom testa för GBS för det hade dom som sagt inte gjort annars.Fast GBS-provet är ju ett vanligt urinprov som skickas för odling. Alla urinodlingar på gravida som inkommer till mikrobiologen i Skövde undersöks för GBS.
Min BM har gjort en odling på mig, efter att jag vällt ut min oro över henne om att nåt skulle vara fel. Det var tidigare i höstas. Hon kollade efter uvi...Fast GBS-provet är ju ett vanligt urinprov som skickas för odling. Alla urinodlingar på gravida som inkommer till mikrobiologen i Skövde undersöks för GBS.
53cm.Bra. Oftast blir det ju inget men man vet aldrig.
Är hon lång? Har inte dom kläder på BB?
Han får väl åka en snabbis in till stan och köpa två boddies och ett par byxor (rekommenderar med fossingar)
53cm.
Har inte frågat om kläder. Vi har drevvis med kläder hemma. Bara det att jag packade väskan innan vi varit på viktuppskattning...och sen glömt att ändra innehållet efter uppskattad storlek.
50 funkar, än.
Vad vägde liten då? Filippa va 54cm och vägde 3705g storlek 50 va rymligt på henne.53cm.
Har inte frågat om kläder. Vi har drevvis med kläder hemma. Bara det att jag packade väskan innan vi varit på viktuppskattning...och sen glömt att ändra innehållet efter uppskattad storlek.
50 funkar, än.
4,8Vad vägde liten då? Filippa va 54cm och vägde 3705g storlek 50 va rymligt på henne.
Oj!! En rejäl tös Och sötlove:
Hoppas verkligen du slipper det.Fått en tid för överburenhetskontroll på tisdag, men har de redan många kvinnor i en sätts jag inte igång då utan får väl en ny tid isf.
Ja det är ett vanligt urinprov men förut (2014) var man tvungen att säga till att dom testar specifikt för GBSbakterien då den inte syns på ett standardtest för UVI (sa dom till mig då 2014). Min BM fick be dom testa för GBS för det hade dom som sagt inte gjort annars.
Men nu verkar det som om på bara 3 år så har det blivit bättre rutiner kring GBS. Det är ju toppen.
Vad tråkigt med mannen. Förstår irritationen, jag hade blivit likadan. Det finns noll chans i världen att han kan strunta i sömnmedlet någon natt så du får en chans att sova? Vet inte hur det fungerar med sånt.Bajsdag efter en orolig natt,inget skrik men han hade svårt att somna om efter amning. Vaken sedan 06,sonen somnat från och till efter det. Ammar ca en gång i halvtimmen för att få igång mera mjölk.
Dock sur på mannen. Pga att han tar starka sömnmediciner tar jag alla nätter,han vaknat ytterst sällan ens av gallskrik. Men idag sov han till kl 11 (tror han sov närmare 12 timmar,jättekul för den som fått 5 timmars sömn totalt)
När han stiger upp undrar han när vi skall börja städa. Bryter ihop och han lovar ta en promenad med sonen.
Tyvärr är de då lunchtid så han slänger ihop nåt åt oss att äta medans jag ammar. Äter och så vill sonen amma igen. Under tiden börjar mannen byta sängkläder och hänga tvätt så hinner amma ännu en gång.
Kl 13:30 kom de iväg. Dock tog han bilen så vet inte var de är (gissar på att han åkte hem till svärmor för att tvätta våra sängkläder)
Men jag är irriterad och kan inte sova. Åkte de till svärmor vill hon alltid gulla med barnbarnet så då är han vaken. Och svårt att mata då jag inte är med...
Vad tråkigt med mannen. Förstår irritationen, jag hade blivit likadan. Det finns noll chans i världen att han kan strunta i sömnmedlet någon natt så du får en chans att sova? Vet inte hur det fungerar med sånt.
Är han utan medicin sover han tyvärr inte alls, tex vid förlossningen åkte han hem natten (blev ju igångsatt och ballongmetoden fungera inte men de behöll mig över natten) men tog ingen medicin, resulterade i att han var vaken 40 timmar
BF + 12 idag. Äntligen verkar det hända saker, slemproppen gick i förmiddags. Efter en vända i stallet och lite filmtittande med familjen verkar det även ha kommit lite värkar (halleluja!) så dottern får sova hos min mamma inatt så får vi se vad det blir av det här nu då. Sambon är iväg och tränar så jag ska snart sätta igång med middagen. Efter det lämnar vi dottern. Inte ett ljud har vi sagt till någon annan ännu, vill inte ha en massa förfrågningar från höger och vänster om hur det går. Värkarna har tagit i under dagen, så om det går lika smärtfritt (höhö) som förra gången så blir vi väl tvåbarnsföräldrar inatt någon gång.
Ah okej jag förstår. Det är ju inte hållbart heller precisÄr han utan medicin sover han tyvärr inte alls, tex vid förlossningen åkte han hem natten (blev ju igångsatt och ballongmetoden fungera inte men de behöll mig över natten) men tog ingen medicin, resulterade i att han var vaken 40 timmar