Vilken ras?

Sv: Vilken ras?

Vi övervägde Dalmatiner men valde bort främst på grund av pälsen. De fäller sjukt mycket.
Annars är det riktigt fina och härliga hundar!
Jag har dock förstått att rasen dras med vissa problem vad gäller rädslor/aggressivitet samt en del allergier. Så det gäller att välja uppfödare och kull med omsorg.
Har varit med om att uppfödare blånekar att det överhuvudtaget finns problem inom rasen - inte så seriöst :crazy:

Sv: Vilken ras?

Får tänka på det OM jag någon gång skaffar en Dalmatiner. Bra att du berättade :)

Lady_A: Det låter som en trevlig ras! Ska ha den i åtanke :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 915
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 112
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 077
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 213
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka