Vilken ost till toast/panini?

cili

Trådstartare
Rubriken säger väl det mesta. Vilken ost tycker ni passar bäst i en toast/panini? Och varför just den?
Söker efter en ost med bra smak, bra smältbarhet och som inte trådar sig för mycket när man äter. Vore en fördel att ha några personliga rekommendationer att gå på, istället för att systematiskt arbeta sig igenom hela ostutbudet.

Jag gillar Allerum 11 månader lagrad Grevé. Den har bra smak men inte för kraftig och den smälter på ett angenämt sätt både i toast och på rostat bröd.

Mozarella är gott också men väldigt trådig.

Kunde ni inte valt någorlunda samma typ av ost? Nu blev det fortfarande ett svårt val! ;)
Får nog leta upp en sån där ostdisk där man kan provsmaka innan köp

EN ost? Jag tror ni missuppfattat allt. Det är kombinationerna av ostar med olika egenskaper som är grejen. Sedan måste man alltid anpassa efter de andra påläggen på mackan, men för det en maka med bara smält ost väljer jag helst en kombo av mozzarella, någon ost med mycket smak som är minst ostmyndig (18 månader) (är svag för Grevé eller Västerbotten men en krämig präst fungera med) och gärna cheddar. Mozzarellan ger trådarna, den vanliga osten smaken och sedan fylligheten ifrån cheddaren :love:.

Jag skulle lätt kunna bli vegan om det inte borde för mitt ostberoende. Det är min stora last i livet. Anser även att all form av färdigskuren hushållsost och plastliknande skit är smörgåsmord. Det är att förnedra smaklökarna och kränka brödet. Förövrigt är en hel forumtråd om ost något jag bara trodde fanns i mina drömmar

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver tips på bra torrfoder att ge som kompliment till musch. Jag har en sexmånaders kastrerad dvärgpudel som äter musch med god...
2
Svar
31
· Visningar
2 683
Senast: Puffindog
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 721
Senast: Liran
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 650
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 610
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar