T
Tippan
Tack, jag tycker också att de är skitfula... Trots att jag gillar många av de mentalt så går det bara inte... De är så stooora. Ja du vet hur liten jag är... Det får bli en liten vallare istället
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man kollar ALLTID på utseendet när man köper hund.
Ingen kan komma och säga att han/hon köpt en hund för att den är så bra brukshund o.s.v.
För ingen människa köper sig en ful hund.
Jag skriver som jag gjort förut: dingo är en vildHUND, dvs samma ART som tamhunden. Varg är en annan ART! Läs på!Värst vad alla var arga här då
Det finns vissa människor, kalla dem dumma, idiotiska eller vad tusan du vill, som faktiskt tycker om rasen Saarloos Wolfhond
Tänk om alla skulle reagera så där om jag sa att jag ville ha en Schäfer :smirk:
Det är inte rättvist
Man får väl gilla vilken ras man vill
Hade det varit Dingo - hundar som gick fria här i Sverige (i stället för vargar) så hade Australian Cattledog varit lika hemsk som Saarloos Wolfhond
Oj, där fick jag mig ...Varg o hund är enligt modern uppfattning samma art.
En gammal definition av artgememenskap är att kunna ge fertil avkomma o där har varg o tamhund inga problem. Vissa vildhundar är inte alls särskillt nära hunden.
PL
Ja, det kom ju från rätt käft!!!Så går det när man inte LÄSER PÅ ordentligt
§ 8 Saarloos wolfhond och ceskoslovensky vlcak
En arbetsgrupp inom AK har på CS uppdrag gjort en utredning rörande rubricerade rasers förutsättningar att registreras i SKKs stambok.
Vidare har Ninni Erlandsson i skrivelse till SKK lämnat sin syn på DNA-test och mentalbeskrivning av rasen saarloos wolfhond.
Med utgångspunkt från utredningen och skrivelsen från Ninni Erlandsson beslutade CS följande:
Hundar av rasen saarloos wolfhond respektive ceskoslovensky vlcak ska kunna registreras i SKKs stambok.
Härstamningskontroll genom blodtypning krävs för att registrera en valpkull. Tills vidare godkänns inte pälsprov eller cheek swabs, men frågan är föremål för diskussion i SKKs DNA-grupp. Kostnaden för DNA-analysen står uppfödaren för och läggs på registreringsavgiften.
Känd mental status (MH) krävs för föräldradjur som bor i Sverige, för att få registrera en valpkull. MH ska göras genomföras före parning.
du har sett att tråden är gammal som gatan?
från 2004, närmare bestämt.
du har sett att tråden är gammal som gatan?
från 2004, närmare bestämt.
Man får ha men inte avla på dom."Det inte är tillåtet att hålla eller inneha varghybrider i Sverige."