Skatten på stora bilen helt klart! Hatar det varje gång den kommer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det låter verkligen som en riktigt usel faktura!
FORL är skräp alltså!FORL. Det kommer fler liknande fakturor... tills kisse är tandlös. Tur att hon gillar blötmat!
Ganska skönt ändå kanske att inte behöva nyttja försäkringen?Trängselskatt och kattförsäkringen som jag hittills aldrig kunnat utnyttja...
FORL är skräp alltså!
Sen kommer fakturorna på när kisse sitter och shoppar exklusiv blötmat då med andra ord!
Lite spinoff på CSN-tråden eftersom den fick mig att fundera på det där med fakturor/räkningar.
Det är ju sällan en jublar kanske när det kommer räkningar som ska betalas, men åtminstone jag tycker att vissa fakturor känns extra tråkiga att betala hur sällan dom än kommer.
I mitt fall är den absolut tråkigaste räkningen den som kommer när en ska betala in restskatt, så himla tråkig utgift och eftersom jag inte ens reflekterat över att jag haft pengarna eller sett resultatet av att jag haft dom så finns det inte heller något roligt kopplat till själva fakturan som kan göra att den känns lite roligare att betala
Bilbesiktning är en annan sådan där grej - ja, jättefint att bilen blir kollad såklart men ändå. Det är så tråkigt att betala för något jag helst hade velat slippa (dvs jag vill hellre stoppa huvudet i sanden och låtsas som om bilen kan rulla på för evigt typ )
Så, vilken är er tråkigaste faktura?
Mobilräkningen är väl en av de trevligare utgifterna jag har. Mitt abonnemang kostar mig 20 kr/månad...mobilen
Så glad att vi har ett kommunalt bolag här som ger bra elnätspriser och få avbrott.Soptömningen (mycket ska direkt till återvinningscentralen och jag är sällan hemma men betalar ju lika mycket ändå...) samt den förbannade elnätsavgiften. De höjer den f-n hela tiden
Så glad att vi har ett kommunalt bolag här som ger bra elnätspriser och få avbrott.
Men blir ilsk över att det minsta alternativet på sophämtningen ökas med tvång. Jag fyller inte en bråkdel av min tunna ens innan. Det är löjligt att säga att man ska uppmuntra till sortering och minskade avfallsmängder, när man ändå måste betala för 150 L luft per månad.
A-kassa och fackavgift.Lite spinoff på CSN-tråden eftersom den fick mig att fundera på det där med fakturor/räkningar.
Det är ju sällan en jublar kanske när det kommer räkningar som ska betalas, men åtminstone jag tycker att vissa fakturor känns extra tråkiga att betala hur sällan dom än kommer.
I mitt fall är den absolut tråkigaste räkningen den som kommer när en ska betala in restskatt, så himla tråkig utgift och eftersom jag inte ens reflekterat över att jag haft pengarna eller sett resultatet av att jag haft dom så finns det inte heller något roligt kopplat till själva fakturan som kan göra att den känns lite roligare att betala
Bilbesiktning är en annan sådan där grej - ja, jättefint att bilen blir kollad såklart men ändå. Det är så tråkigt att betala för något jag helst hade velat slippa (dvs jag vill hellre stoppa huvudet i sanden och låtsas som om bilen kan rulla på för evigt typ )
Så, vilken är er tråkigaste faktura?
Så glad att vi har ett kommunalt bolag här som ger bra elnätspriser och få avbrott.
Men blir ilsk över att det minsta alternativet på sophämtningen ökas med tvång. Jag fyller inte en bråkdel av min tunna ens innan. Det är löjligt att säga att man ska uppmuntra till sortering och minskade avfallsmängder, när man ändå måste betala för 150 L luft per månad.
A-kassa och fackavgift.
Min man säger att det är solidariskt, jag säger att det är dyrt.
Här kräver det intyg från miljökontoret på godkänd kompost, vilket kostar i ansökningsavgift som...Ha!! Samma här. Och vill vi ha hämtning varje kvartal istället vilket skulle räcka för oss, så kostar det 1000kr i ansökningsavgift. Vilket är ungefär den kostnad vi skulle spara- om vi får godkänt. IDIOTI.