Vilken är den vackraste hundrasen?

Heulwen

Trådstartare
Jag vet inte om några liknande trådar har varit uppe förrut.:confused:
Men nu gäller det bara att säga vilken hundras just DU tycker är snyggast. Alltså inte vem som är snällast, intelligentast och annat.
Personligen tycker jag Faraohund är den vackraste hundrasen jag har sett! :love:

Faraohund och Podenco Ibicenco (släthårig) är världens vackraste hundar! De två är ju rätt så typlika.

dobber dobber dobermann. andra plats: grand danois, hur det nu stavas..

hjälp. man såg ju typ revbenen på den första. tycker vinthundar är fina, men måste de vara ssssåå smala? rädd för att de skall dö på kuppen ju.

Jag har nyss sett en dogo argentino och det var en fantastisk syn. Den röstar jag på för tillfället.

Vissa vinthundsraser är smala av naturen, alltså man "håller" dem inte smala pga en rasstandard eller så utan det är normaltillståndet. Whippets är inte lika smala i normalhull, man ska inte se några revben på en whippet. Men Azawakh, Sloughi och Podenco Ibicenco är "torra" hundar med tunn hud och väldigt tunn kort päls, eftersom de är så torra så syns alla ben, muskler och senor väldigt tydligt. En Azawakh kan se ganska extrem ut, jag tycker de är ofantligt vackra och fascinerande hundar både till utseende och mentalitet (vilken är väldigt speciell).

Azawakhkennel med massvis med foton, många väääldigt smala men ack så välmående och rastypiska
Faraohund (inga revben)

Sist men inte minst :love: en Farao...

Svårt att bara säga en. Så jag röstar på:

Ridgeback, Rottis och Dogo Argentino

Jag tycker AFGHANHUND utan konkurrens, har haft en tik för 10 år sedan, hon var underbar. Nu har jag en liten mellanpudel, han är också sööööt :love:
Fluff

Liknande trådar

Hundavel & Ras På tal om det här med kamphundar. Min syster tog emot en omplacering för lite mer än ett halvår sedan, en 6 årig mastiffhane. En...
2
Svar
27
· Visningar
2 300
Senast: Fruentimber
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 496
Senast: Badger
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 013
Senast: Fetaost
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 325
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar