Vilken är den vackraste hundrasen?

Vinthundar :love:
Saluki, Azawakh, Afghan... men dalmatiner är fina också...
När jag köper hund igen blir det en vinthund av något slag.

De är väldigt fina, fast om jag skulle rösta på en lågbent typ så skulle det bli Bullterrier. :love:

Min Pysen är såklart den bästa av alla raser! Korsning schäfer/stövare(stor). Mamman var väl schäfer/irländsk varghund men det syns inte på honom. :love:

Bild på Pysen

Annars tycker jag stövare rent generellt är fina och Grand Danois! :D

1. DOBERMANN
2. en svart, stor, långhårig schäferhane

Sen vet jag inte. Får man säga saarloos wolfhond?

/Maria

Ååå!
De vackraste raserna enligt mig är:

Flat Coated Retriver :love:

Boxer :love:

Irländsk Varghund :love:

Schäfer :love:

Jag skall ha fyra hundraser på en och samma gång! Det blir dessa!

Ingen som håller med? :p

/Frida :banana:

ok. det här var riktigt intressankt är inte särskilt duktig alls ju så jag vet inte hur det skall vara.
jo, hunden i sanden typ första bilden om jag inte minns fel(kort minne..), eller var den oxå ung kanske..?

Berner Sennen absolut! :love:
Men mina hundar är ju vackrast de också! Norbottenspetsar!

:D

Synd bara att jag är så totalt ointresserad av jakt. Får nöja mig med att drömma!

Det går nog bra att skaffa en sådan även om man inte jagar.
Man kan alltid låta den spåra blodspår och göra annat skoj. :)
Fast det bästa kanske är ändå att de får jaga. Ungefär som att det bästa för bordercollie är att få valla.

Tycker de vackraste är de med massa i... Pitbull, AmStaff , Staff eller Doggo.. Men pitbullen är ju favoriten mentalt... så den får vinna.. :)

Den VACKRASTE rasen måste väl ändå vara GRAND DANOIS! Finns ingen ras som klår den i utstrålning! No Way ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras På tal om det här med kamphundar. Min syster tog emot en omplacering för lite mer än ett halvår sedan, en 6 årig mastiffhane. En...
2
Svar
27
· Visningar
2 300
Senast: Fruentimber
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 496
Senast: Badger
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 013
Senast: Fetaost
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 325
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar