Vilka har ni betäckt med i år?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare HannaP
  • Startdatum Startdatum
Ahh låt mej gissa Szkopul???

Ett bra val...han lämnar nätta fina hästar!

Har din treåring gått treårstest i år då? Vad fick hon för siffror? Det är ju bättre förutsättningar att avkomman blir bra om båda föräldrarna är kanon! Eller hur?

Vi har seminerat vårt ena sto med fryssperma efter Don Primero, vet ej ännu om det tagit sig. Kommer till veckan åka till station för att seminera ett sto med Florencio I. Sent på säsongen så det är bara att hoppas att stona tar sig på första semineringen ( önska kan man ju alltid göra) ;)

Mitt fullblodsto är nu betäckt med Artist. Betäckningen gick mycket lugnt tillväga. Det blev bara ett språng, vilket ju egentligen är det optimala. På torsdag får vi se om hon är dräktig.

Artist är en riktig gentleman mot sina ston. Visar en lite suddig bild på hur det gick till!
betackning.jpg

Ska inte betäcka i år, men klurar ändå :D

Fick ett väldigt lyckat föl förra året e.Di Caprio, och vill gärna ta De Niro blod i nästa föl också på samma sto. Nu börjar det ju komma lite fler att välja på här i Sverige efter honom.

Kompisen har betäckt två ston, båda med Carte d'Or, båda dräktiga direkt (ena gick tom på måååånga försök på annan station förra året). Hon har också två föl e.Camiell Flamingo, jättefina båda två, både söta och vackra liksom. Har dock inte sett dem röra sig så mycket än.

Hej!

Vi har både halvblod och travare. Halvblodet går till Metall. Travarna betäcks med Credit Winner, Gigant Neo och Express Lavec.

Är det någon som betäckt med Gigant Neo här. Mitt sto är betäckt två gånger och tom. Betäcks nu idagarna igen. Vet någon om han inte fungerar på skick? :confused:

MVH / Fia

Har betäckt mitt ena sto med Lovin i år. Kallblodstravare snackar vi om då. ;) :)

Mitt sto e:Dragon-LongJohn** seminerades med Danzas i fredags ,skall kollas på måndag igen om hon fortfarande är brunstig. Hade bestämmt mig för Karolinger då han står på stationen men han var inte tillgänglig förrens måndag och hon gick i brunst tidigare än beräknat. Det kanske blir Karolinger en annan gång för han var en riktig pudding :love:.Han har rolig stam också.

Ja Karolinger är inte dum! :)

Vet du om att hans pappa Latimer hade höggre index-siffror i sitt bruksprov för dressyren än vad De Niro hade!?!Att sedan ha Hohenstein som ger utmärkt gång och säker exteriör som morfar...inte dumt alls. ;)

Men det blir nog inte fel med Danzas heller...de tycks ju planera något stort med honom inför framtiden! ;)

läser man hingstvalen här verkar det som att Quite Easy får färre ston i år än förra året. marknaden är nog mättad med de fölen nu.. : ;)

Tja årets "fluga" verkar ju vara For Feeling...så där blir väl en drös efter honom till nästa år. ;)

Nja Stravinsky** blir det, han är väl import Polen, eller har jag rört ihop han med någon annan ** hingst nu?
Jag gillar Szkospul men han har väl tidigare bara stått på naturlig och det funkar inte på mitt sto..

Det blir nog Stravinsky**, men jag är enormt velig så vi får se, har ytterligare några veckor på mig att bestämma mig som tur va...

Jag hade också funderingar på Metall till mitt Maratonsto, men det blev till slut Dionysos som jag skrev tidigare. Annars hade vi fått föl med nästan samma stam! :)
Är ditt Maratonsto också åt det kraftigare hållet? Det är i alla fall mitt. Väldigt fin och bra gångarter, men behöver nåt som lättar upp.

Stravinsky är ju ett fullblod...

...när jag menar polska hästar syftar jag på halvblodshästarna egentligen...de har väldigt fina trakhennerhästar som många inte ens vet om att de existerar.

Stravinsky är fin att titta på...men jag har hittills inte sett någon avkomma som fått mej att liksom säga -wow...när jag ser den...varken till exteriör eller gång.(har sett ett flertal på video).Kanske är det jag som ifrågasätter mer än andra...när det gäller hingstar.Han kanske passar det svenska stomaterialet bättre...vem vet?

Ja mitt sto är av kraftig typ. behöver lite lättare typ. Tog lavirco 967 förra gången Det blev bra.
Nu har jag valt mer gångart . Om det tar sig. 3gången gillt
Jag har en bild på henne under flikrn bilder på min åring. Där finns ett kort på henne.
Vad har du för stamm på ditt sto?? :angel:

Tror också att det beror på att de höjt priset regält på QE i år, därav passade "vi" på att testa något annat (läs For Feeling), men blir inte det lika bra som QE ungarna så blir det QE igen nästa år.

Det är inte så konstigt. Ringde till Flyinge för lite avelsrådgivning, hade tänkt ta flyingehingstar till alla stona i år. Så enligt dom passade For Feeling till allt. Började med att fråga om ett sto som är stor och kraftig, egentligen dressyrstam men hoppar bäst så även hennes avkommor. Jag ville ha något som kunde lätta upp lite, hade själv tänkt på 88:an. Svar: "ja där är ju For Feeling som skulle passa". Nästa sto ett rent hopp sto, som kanske är lite liten. Svar: "där är ju ..... också For Feeling". Sto nummer 3 ett rent dressyrsto svar: "du har inte tänkt på For Feeling istället för Wetano".
Fjärde stoet, ett sto med mycket fullblod och lite liten så jag ville ha en stor kraftfull hingst. Gissa vem man föreslog? Helt rätt For Feeling.
Så det är klart han måste vara poppis, han duger ju till allting. Hoppning o dressyr. Som förädlare till stora grova ston och för att ge lite mer massa till små gracila ston. Det måste ju vara en otroligt komplett hingst eller?
Har inte betäckt med några flyingehingstar alls, gick på annat håll.
Det blev:
1 styck till Lambourghini (har ett föl efter honom i år som super, har uppvägt att mammas brister)
1 styck till Sir Schölling (dräktig och hemma)
2 styck till Black Coffee (1 st klar)
1 styck till Chapman (åker på onsdag)

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 433
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 672
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 647
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V