Vilka har ni betäckt med i år?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare HannaP
  • Startdatum Startdatum
Vi har betäckt;

Sto 1 Sv HBL med Bocelli Velat in i det sista tänkte ta Danzas eller Dionysos men det blev Bocelli!

Sto 2 Ridponny betäckt med Speyksbosch Dancer(hollänsk ridponny)

Sto 3 Ridponny betäckt med Speyksbosch Dancer

Sto 4 Welsh B betäckt med Downland Jaguar

Sto 5 Sv HBL ska betäckas med Downland Jaguar, hon har inte fölat ännu väntar föl med Ravell

Sto 6 + 7 ska nog betäckas men kan inte bestämma mig, men det blir nog på nästa brunst. :d

Hej Ploppi!
Er "Hot Stuff" som ni sålt står hos oss! Himla fin är hon. :)
Mvh Hanna

Jag har både fel och rätt ras *S* fast jag betäcker med fel hingst enligt vissa 'experter* fast ajg gör ju som jag vill *S*
4 st ska betäckas med Slättens Madgic
1 st med Django v.d romer
1 st med robinj något ting kommer inte ihåg nygodkänd i år *S*
och halvblodet med Pascall *S*
:devil:

Mera Camiell-föl, kul!
Har du några bilder på din? Kul att jämföra...jag har en tjej efter honom i år, kanonfin hon oxå!
Jag betäckte om det stoet med Camiell, blev ju nöjd detta år så varför inte göra om det!

Vi har betäckt två ston, den ena med Weltman och den andra med Bourbon. Båda är kollade två gånger och konstaterat dräktiga på första försöket. Det är alltid lika spännande om de är dräktiga och alltid lika skön känsla när dräktighet är konstaterad. Nu väntar en skön sommar och ett år går så fort. Snart är vi där! Har i år fått två jättefina föl, en e. Zephyr och en e. Qalle. Nu ska vi njuta.

Min treåring e: DeNiro - Nepal är dräktig med Rubinrot. :love: Tog sig på första semineringen och ett enda skick. :cool:

Hej Hanna,

Oj så glad jag blir när du skriver så! Hon är en riktig pärla så vi är glada att hon har fått ett bra hem! Mamma Havanna har en jättefin hingst e Don Charly i år o är dräktig med Don Romantic! Vi har ju pappa Di Caprio också. Han är numera en glad valack, fick kastreras pga en roterad testikel, men har kvalat till både Falsterbo o Breeders.

Tack för hälsningen, Ann

Stuteri Stubbäng

Lånar din knapp

Var och ultrade shady idag. INTE dräcktig, precis som jag misstänkte. Blir Bourbon denna brunsten också. Bara hoppas att hon tar sig nu.

Om betäckning för tredje gången
Tredje gången gillt
Men Metall
Vad gör man om det inte tar sig på tredjegången

Sto 1 e:Krevad - Falstaff betäckt med Briar
Sto 2 e:Chirac - Verdi betäckt med Bayron
Sto 3 e:Brilliant - Hertigen ska betäckas med Briar
:banana:

Vad kul med någon annan som använder svenskfödda hingstar!
Vill minnas annars att det bara är jag i denna tråd som valt en svenskfödd hingst. Inte för att det är något fel på dom icke svenskfödda, har bara reagerat på att alla verkar ha valt importerade hingstar.

Ditt första sto har ju samma pappa och morfar som Biggles mamma! Stämmer resten också ;)

Jag har funderat lite på Bayron till mitt sto nästa år, men jag har inte hunnit se vare sig honom eller någon av hans avkommor. Har du fått någon tidigare, eller vet du något om dom?

Jag har betäckt mitt Maraton-Hertigen sto med Contendro e. Contender-Raimondo.
Hon har ett föl vid sidan e Crelido.

Vi har använt följande i år:

Zoya e.Rubignon-Ampere är seminerad med Metall
Jarrah e.Martini-Flamingo är också seminerad med Metall
Pärla e.HappyDay-Furidant är seminerad med Camaro M och Jill e.Flamingo-Unikum ska också till Camaro M.
Mantra e.Master-Happy Day är såld och nya ägaren har valt Metall. Hon skulle egentligen ha en annan hingst, men sperman såg inget vidare ut och eftersom Metalls sperma tydligen såg alldeles utmärkt ut :) så valde hon honom istället.

Ingen är kollad ännu, men brunsterna har varit bra hittills.

New Forest

Jag har betäckt mitt äldsta NF-sto (f-83 e.Burma Wilton u. Glory ue.Dawn of Spring) med Fredriksbergs Dalí RNF 12-S. Stoet har haft två avkommor med Dalí tidigare, en gick till kvalitets-riksfinal i hoppning som 4-åring, och har börjat tävla nu under våren med gott resultat. Målet är ponnychampionatet i höst. Hennes helsyster är 4 år, lite mindre, men också mycket lovande. Såå... varför dela på ett vinnande lag? :D
Sto nummer två fölade i fredags e.Fredriksbergs Dizney, och jag planerar att betäcka om henne med Dizney.

Hlsn Helena

Håller med dig, det är synd att de svenskfödda hingstarna inte används mer. Tycker inte heller att det är något fel på de icke svenskfödda, men det är kul med "svenskt" ;)
Vårt Krevadsto har stammen Falstaff - Darbhanga xx - Hyperbole xx - Light o love xx. Hon är därmed inte helsyster med Biggles mor då hon har Falstaff - Lansiär bakom sig. Men de är väldigt lika när man ser dem, så det är inte utan att man ser framemot detta föl om hon nu tar sig vill säg :crazy:(har bara sett bilder på Susanna, Biggles mor)
Ang. Bayron så har vi fått två föl efter honom tidigare undan samma sto och vi har varit helnöjda med dem. Underbart temperament o härliga gångarter, kan verkligen rekomendera honom. Har även sett andra avkommor efter honom och de har sett mkt trevliga ut. Han ligger ju dessutom högt i BLUP listorna. :banana:

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 433
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 672
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 647
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar