Vilka har ni betäckt med i år?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare HannaP
  • Startdatum Startdatum
bestämde oss för Stanford i våras men han aldrig åka dit....Tyvärr! :cry:
Så nu blev det Uskudar, kommer hem till helgen, kollad 30:e dygnet oxå. :)

Men hade bra gärna velat ha en Stanford..även om det kanske varit lite grovt till Rex-Lambert-Pompe stoet. :angel:

Tycker också att det är roligt med svenskt :) Har dessutom ett sto e Ceylon men med danskt möderne, så det finns mycket att välja bland!

Kul att höra om Bayron, då ska jag ta och försöka spana in avkommor till honom! Tyvärr så bor jag så illa till att jag inte bara kan åka över och kolla på honom :(

Jag ska bara betäcka det ena stoet i år. Hon är e. Maraton -Lansär och är alldeles nyss betäckt med Dionysos. Hoppas hon tar sig! Sperman såg i alla fall bra ut. :)

/Ylva

Svarar på: Sto 1 Sv HBL med Bocelli Velat in i det sista tänkte ta Danzas eller Dionysos men det blev Bocelli!

Vad vad det som avgjorde till Bocellis fördel? Jag har valt Dionysos till mitt sto, men hade mycket beslutsångest innan. Det finns ju så många bra att välja mellan!

/ Ylva

Min är inte ombetäckt men två andra i stallet är/ska:

Sto 1: Labrador-Utrillo har föl vid sidan e: Santa Cruz. Seminerad med Cathageno men kollades idag på 17 dygn och är antagligen ej dräktig :(

Sto 2: Furidant - Karakoll är hos Szkopul just nu.

Mitt sto är dräktig i 4:e veckan med Aerline H 949.
Stoet är efter Andric-Kadett-Abzats-Abglans

:D :D

Mitt sto (e. Quite Easy-Parant-Indus-Chagall) är konstaterad dräktig med Looping 876.
Har gått drygt 45 dygn nu :)

He,he...finns det någon svensk hingst som egentligen inte är Tysk ur grunden...? :cool:

Jag valde Bocelli för hans super resultat, högsta kvalresultat till unghäst VM någonsin i Sverige 89% eller något.
En anledning är också att alla bokningskostnader som Dionysos har blir väldigt dyrt ifall inte stoet blir dräktigt, jag betäcker nämligen en treåring. Så det var absolut inget fel på Dionysos och du får nog en riktig kanon :cool:

Du har väl använt svenskt i alla år innan i år? :)

Sen så har ju jag ett sånt lättanvänt sto, det är bara Jovial jag måste akta mig lite för ;) Och ändå valde jag en hingst med honom i fjärde led...

Inte många :)

Men t ex Lambourghini tillhör en hingstlinje, Kyffhäusers, som varit i Sverige sedan 1929. Sen är hans möderne en annan historia ;)

Det finns en del bra hingstar som inte blir så mkt använda pga av att det alltid kommer att finnas "poppis-hingstar". ;)

Likadant är det med polskt blod...jag vet inte varför svenskarna är så "anti" mot polska hästar? :confused:De är ofta ädla och smidiga och mycket kapabla. ;)

Jo, det gör ju det, och det har alltid retat mig lite att många bra hingstar som inte blir så marknadsförda får få ston samtidigt som det går trender i hingstval.

Mitt stos morfar, Columbus DH 216, är från Polen, så jag håller med dig :D

Då kommer katten bland hermelinerna då :p

Sto 1 har jag betäckt med egen hingst(konstaterad dräktig)

Sto 2 med The Bad Boy :bow:

Jag vågar mig på en polsk hingst iår!

Innan har jag varit helt inställd på tyska/hollänska hingstar, de svenska hingstar jag gillar är lite för grova för mitt stora sto, hade jag ett fbl sto eller ett ädelt sto så skulle de svenska hingstarna jag gillar vara med och konkurrera.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 433
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 672
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 647
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar