Som @Fruentimber sa. Alternativt, lägg det på en plats som är svår att nå, tex så högt att du behöver en stol för att nå det. Förhoppningsvis märker du att du håller på att möblera om för att få tag på en chokladbit.Alltså jag är ju helt på det klara att mitt problem inte är mat utan choklad och chips.
Nu har jag blivit av med en stor del av suget efter detta så det är inte direkt något problem längre, även om jag inser att jag kommer få bakslag lite här och då.
Det som jag istället märker av nu är att jag vaneäter godis mm. Alltså jag är inte sugen på något, går kanske ut i köket för att ta dricka och plötsligt har jag en chokladbit i munnen. Det är som att handen lever sitt eget liv utan att jag ens är medveten om det.
Hur löser jag den knuten? Jag har svårt att själv komma på någon lösning då det inte ens är en medveten handling
Jag kan inte ha godis/chips hemma. Noll karaktär. Och det är helt okej, men det innebär att jag får planera noga. Jag får inte köpa hem en chipspåse på onsdag till helgen, utan jag måste handla den fredag/lördag.