Vikttråden 2021

1/1 - 72.7
8/1 - 71.5
15/1 - ?
22/1 - 71.7
29/1 - 70.3
5/2 - 71.5

Ingen överraskning egentligen. Det brukar ju inte vara stabilt nedåt och jag har inte orkar röra särskilt mkt på mig, det brukar resultera i extra vätska främst på låren men höger arm är rätt svullen just nu också.

Har ätit inom kostplanens kcal-mål (och blå plumpar på WW). Nästa vecka blir det tååååårta 🥳 och en röd dag på kostregistreringen.

Jag ska också prata med ”min” tränare om att kanske byta ut ett par övningar jag verkligen avskyr och lägga till lite mer av riktad core, som jag uppskattar mer.

Ska också leta reda på måttbandet och sen fota mig inför veckans check-in.

Startvikt 18/12
22/12: - 0,4kg
28/12: - 0,5kg
2/1: +0,7kg
9/1: - 0,9kg
15/1: - 0,9kg
22/1: - 0,6kg
29/1: - 0,8kg
5/2: - 0,7kg

Tot: - 4,1kg 👍

5/2
Biceps vä: - 1cm
Biceps hö: - 0,9cm
Bröst: - 2cm
Midja: - 0,5cm
Höft: - 3,4cm
Lår vä: - 0,5cm
Lår hö: - 0,5cm
Vad vä: + 0,2cm
Vad hö: + 0,3cm

Tot
Biceps vä: - 2,5cm
Biceps hö: - 1,4cm
Bröst: - 6,8cm 🥳
Midja: - 3cm
Höft: - 6,4cm 💪
Lår vä: - 2,3cm
Lår hö: -2,2cm
Vad vä: - 0,8cm
Vad hö: -0,7cm

Alltså på en månad har jag tappat över 6cm runt både bröst och höft. Det är ju jättemycket 😱

Nu känns det plötsligt betydligt lättare att förlåta mig själv för att jag tryckte i mig havrekakor i onsdags.

Var lite orolig för att jag skulle gått upp i vikt denna vecka med tanke på att träningen reducerats till promenader men det verkar inte ha spelat någon större roll.

Sjukt stolt över mig själv iaf 😁

Startvikt 18/12
22/12: - 0,4kg
28/12: - 0,5kg
2/1: +0,7kg
9/1: - 0,9kg
15/1: - 0,9kg
22/1: - 0,6kg
29/1: - 0,8kg
5/2: - 0,7kg

Tot: - 4,1kg 👍

5/2
Biceps vä: - 1cm
Biceps hö: - 0,9cm
Bröst: - 2cm
Midja: - 0,5cm
Höft: - 3,4cm
Lår vä: - 0,5cm
Lår hö: - 0,5cm
Vad vä: + 0,2cm
Vad hö: + 0,3cm

Tot
Biceps vä: - 2,5cm
Biceps hö: - 1,4cm
Bröst: - 6,8cm 🥳
Midja: - 3cm
Höft: - 6,4cm 💪
Lår vä: - 2,3cm
Lår hö: -2,2cm
Vad vä: - 0,8cm
Vad hö: -0,7cm

Alltså på en månad har jag tappat över 6cm runt både bröst och höft. Det är ju jättemycket 😱

Nu känns det plötsligt betydligt lättare att förlåta mig själv för att jag tryckte i mig havrekakor i onsdags.

Var lite orolig för att jag skulle gått upp i vikt denna vecka med tanke på att träningen reducerats till promenader men det verkar inte ha spelat någon större roll.

Sjukt stolt över mig själv iaf 😁
Grym!!! :love: 💪🏻

Jag ligger "stadigt" på -1/1,5kg. Men anstränger mig ingenting heller. Mitt största problem är frukost, jag vill så gärna äta rostat bröd. I övrigt sköter jag mig hyfsat! Skulle jag bara byta ut frukosten skulle jag nog gå långsamt nedåt tror jag. Vi får se om jag tar tag i det i helgen.

Jag hoppar in in denna tråden också, jag var inne i tjockistråden också men den här är ju lite mer aktiv :D
Jag har ganska mycket jag behöver (för att bli "normalviktig) bli av med, 20 kg hade varit bra... Men mitt första mål är 10 kg. Räknar kalorier och håller mig inom ett spann både upp och ner. (1600-1800). Det passar mig bra just nu i alla fall.

Har nu första veckan droppat 1,3 kg - egentligen lite för hög takt men jag tror det är mycket vätska och att tempot kommer bli långsammare.

Tränar egentligen ingenting utöver långpromenader med hunden och att jag har häst. Hinner helt enkelt inte! Jag har tidigare sprungit mycket men känner mig alldeles för tung nu, tänker att jag ska försöka komma igång med löpningen efter första milstolpen på -10 kg (lagom till våren tänker jag :D).

Japp. Det är väl eg inte en nackdel, det är som en inbyggd socker-kontroll 😅
En vän till mig fick samma ”bekymmer” med laktos. För hen går det bättre med Jerseymjölk. Dvs yoghurt, grädde, ost (ffa färskost) från rasen Jersey. De är lite fetare och har därmed dels lägre GI dels mindre mängd laktos enl henne. Bara som tips...

Här står det relativt stilla, lite ner på veckorna och sen lite upp igen efter helgen. Ligger stabilt på samma nivå som innan jul så nu är det dags att strama åt helgerna lite. Har också haft en galen jobbperiod med långa dagar och mycket stress som gjort att min i princip enda träning utgjorts av mina tre gympass varje vecka, men nu börjar jag se ljuset i tunneln och då ska jag börja promenera mer också, det kommer nog att hjälpa till.

Fortsatt i princip obefintligt sockersug vilket jag är väldigt glad för.

En vän till mig fick samma ”bekymmer” med laktos. För hen går det bättre med Jerseymjölk. Dvs yoghurt, grädde, ost (ffa färskost) från rasen Jersey. De är lite fetare och har därmed dels lägre GI dels mindre mängd laktos enl henne. Bara som tips...

Verkar lättare att köpa laktosfritt än att leta efter gulliga Jersey-kor 😊

(Eller som skrev när jag var liten ”göschi”).

Jag ligger "stadigt" på -1/1,5kg. Men anstränger mig ingenting heller. Mitt största problem är frukost, jag vill så gärna äta rostat bröd. I övrigt sköter jag mig hyfsat! Skulle jag bara byta ut frukosten skulle jag nog gå långsamt nedåt tror jag. Vi får se om jag tar tag i det i helgen.

Om du verkligen vill ha rostbröd kanske du kan dra ner lite på något annat?

Finns ju Levain rostbröd. 1 points på VV

Om du verkligen vill ha rostbröd kanske du kan dra ner lite på något annat?
Jag mår inte speciellt bra av att äta mjukt bröd, så det är inte en hållbar frukost av den anledningen. Jag brukar äta hårdbröd istället, det fungerar betydligt bättre. Problemet är att jag verkligen älskar rostad macka. :D
Finns ju Levain rostbröd. 1 points på VV
Jag har bakat ett bröd som passar mycket bättre för mig, men det är så förbannat tråkigt att baka.. :angel:

Sammanfattningsvis: jag har lösningen klar, men inte riktigt motivationen att stå emot just nu. (Jag äter hellre en rostad macka än fika/bullar/tårta osv. Och skulle lätt kunna äta mackor till frukost, lunch, mellanmål och kvällsfika..) :)

Kom igång med löpningen, allt gick bra. Men nu har vägarna blivit is, elljusspåret är skidanläggning och mitt ben har sagt upp sig. Fixar inte ens en vanlig promenad utan att det känns som hela underbenet ska trilla av..

Kosten. Har varit ofrivillig periodisk fasta. Inte hunnit ta lunch på jobbet. Märks noll och intet på vikten.
Har dessutom haft småblödningar och känt mig "mensig" sen jag bytte spiral för två veckor sen.

Utvärdering efter första veckan blev att vågen står på -2 kg prick, att jag nästan har svårare att äta tillräckligt med kalorier än för mycket och att jag är helt fascinerad över hur ett "jävlar anamma" i mitt fall totalt trumfar över eventuellt sötsug - jag trodde jag var riktig sockerjunkie men har inte haft det minsta sug på hela veckan.

Det känns bra och som om jag kan köra på så här ett bra tag, det enda som kommer bli lite problematiskt tror jag är fantasi kring rätter osv (vilket visserligen alltid är ett problem :p)

Jag har, som vid tidigare viktnedgångar, stött på problemet att jag får lite våndor kring att "unna" mig minsta lilla, även om det är inom kalorispannet. Fick nästan tvinga i mig några chokladbitar i fredags bara för att jag inte ska vara FÖR strikt och inte känna att några chokladbitar pajar hela veckan. Så fredagar är min påtvingade cheatday då jag MÅSTE äta något onyttigt. :p

Liknande trådar

Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 308
Senast: Masqueradee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För ungefär tio år sedan tog Louise Etzner Jakobssons liv en helomvändning då hon höll på att stryka med. Men livet ville annorlunda och...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 620
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 667
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar