Uppblåst känsla är inte kul.. Kände mej sån i måndags, massa mat och mens på fredag.Förra veckan bestod av mycket hunger, men en bra nivå av träning. Dock så bakade jag till jobbet under helgen och då slank det ner brownies här hemma både på lördagen och söndagen. Det positiva var väl att det var det första godiset/kakan jag ätit på 3.5 veckor och efter söndagen har jag hällt mig ifrån det igen. Det negativa var väl att det blev mer än bara en bit.
Den här veckan känner jag riktigt att mensen är på väg, hela kroppen känns tung och uppblåst. Men jag har tränat bra hittills sedan i måndags och idag sprang jag 5km på 2 min bättre än förra veckan (dock var det väldigt halt en bit av vägen förra veckan). Så trotts kroppen känns lite trög, så funkar den bra ändå.
Bara för jag hade överätit i helgen och kände mig lite uppblåst så vägde jag mig inte i måndags. Jag tror det hade påverkat mig mentalt och siffrorna var hade ökat mer ännu en vecka. Men jag kör vidare och försöker hålla en bra kost och bra nivå gav träning så jag kan väga och mäta mig senare i veckan eller på måndag.
Men på det stora hela tror jag inte det spelar så stor roll om man får några små dippar. Det hör nog till.