Vikttråden 2021

Förra veckan bestod av mycket hunger, men en bra nivå av träning. Dock så bakade jag till jobbet under helgen och då slank det ner brownies här hemma både på lördagen och söndagen. Det positiva var väl att det var det första godiset/kakan jag ätit på 3.5 veckor och efter söndagen har jag hällt mig ifrån det igen. Det negativa var väl att det blev mer än bara en bit.

Den här veckan känner jag riktigt att mensen är på väg, hela kroppen känns tung och uppblåst. Men jag har tränat bra hittills sedan i måndags och idag sprang jag 5km på 2 min bättre än förra veckan (dock var det väldigt halt en bit av vägen förra veckan). Så trotts kroppen känns lite trög, så funkar den bra ändå.

Bara för jag hade överätit i helgen och kände mig lite uppblåst så vägde jag mig inte i måndags. Jag tror det hade påverkat mig mentalt och siffrorna var hade ökat mer ännu en vecka. Men jag kör vidare och försöker hålla en bra kost och bra nivå gav träning så jag kan väga och mäta mig senare i veckan eller på måndag.
Uppblåst känsla är inte kul.. Kände mej sån i måndags, massa mat och mens på fredag.
Men på det stora hela tror jag inte det spelar så stor roll om man får några små dippar. Det hör nog till.

Idag har det väl inte gått så som jag hoppats. 😔
Jag har extremt mycket på jobb just nu, jag känner mig överväldigad och mitt i allt det bestämde sig min man för att baka havreflarn 🙄

Tröstätare/stressätare som jag är så föll jag dit, ordentligt.

Jag måste verkligen jobba på andra sätt att hantera sådant här istället för att äta upp mina känslor. 😔

Dag för invägning,

var ytterst skeptisk, då de senaste dagarna har varit allt annat än bra. Sjuk sexåring hemma tillsammans med föräldrar som just nu har extremt mycket på jobbet båda två. All form av träning och lunchpromenader har således fallit bort. Har snittat 3000 steg per dag 😳

Dock verkar min kropp ändå vara med på vad som gäller och ställa upp på att behålla denna morgons tjänstevikt till att bli totalvikt för kvällen

27/1 -1 kg
3/2 - 1 kg

fastardag i morgon, fortfarande med sjukt barn och ännu mer att göra på jobbet, lycka till till mig! 😲

Invägning igår och jag landade på -1,1 kg och totalt -35,7 kg. Helt sinnessjuk!

Har bestämt att när jag nått 40 kg så ska jag slå av på takten lite och låta det ta lite längre tid och hoppas på att huden kanske orkar hänga med. Just nu är det väldigt mycket överflödig hud som hänger, främst armar och lår stör mig när jag rör mig.

Har bestämt att när jag nått 40 kg så ska jag slå av på takten lite och låta det ta lite längre tid och hoppas på att huden kanske orkar hänga med. Just nu är det väldigt mycket överflödig hud som hänger, främst armar och lår stör mig när jag rör mig.
Wow- vad bra jobbat!

Vägde mig i morse och vågen sa 61,1 kg.
Vägde mig två veckor in på nya året och då sa den drygt 64 kg och då hade jag antagligen vägt ett par kilo till vid starten 1/1. Ville inte väga mig då för målet var bara att komma in i ett hälsosammare mönster. Nu har jag vägt mig ngr ggr bara för att kroppen har känts tightare och då har det varit kul att kolla.
Så mkt mer kommer jag nog inte att gå ner eftersom jag inte tänker äta mindre eller annorlunda.

Dag för invägning,

var ytterst skeptisk, då de senaste dagarna har varit allt annat än bra. Sjuk sexåring hemma tillsammans med föräldrar som just nu har extremt mycket på jobbet båda två. All form av träning och lunchpromenader har således fallit bort. Har snittat 3000 steg per dag 😳

Dock verkar min kropp ändå vara med på vad som gäller och ställa upp på att behålla denna morgons tjänstevikt till att bli totalvikt för kvällen

27/1 -1 kg
3/2 - 1 kg

fastardag i morgon, fortfarande med sjukt barn och ännu mer att göra på jobbet, lycka till till mig! 😲
Hejar på dej! Sjuka barn och mkt att göra är inte kul!!

Wow!! Shit va starkt jobbat :bow:

Uppblåst känsla är inte kul.. Kände mej sån i måndags, massa mat och mens på fredag.
Men på det stora hela tror jag inte det spelar så stor roll om man får några små dippar. Det hör nog till.

Hela kroppen känns rätt trög tycker jag. Men jag vägde och mätte mig imorse och måtten var ganska stillastående och vikten var samma som förra måndagen. Men det är helt okej det också. Som jag säkert nämnt så kämpar jag mycket med det mentala när det gäller detta också. Men kroppen känns helt okej, magen mår bra och det uppblåsta vet jag att det är mensen som närmar sig och inget annat.

Jag har nog varit rätt påverkad av mina hormoner den här veckan, i helgen gick jag till jobbet tidigt på morgonen och fick nästan en tår i ögat för att duvorna låg på torget och sov, och måste ju varit kallt om magen för dem :cry::o

Fasta idag. Går bra men är lite arg på mig själv för igår. Måste lära mig att förlåta mig själv, gå vidare och inte tycka att jag lika gärna kan kasta in handduken om det inte går perfekt.
-----------
Ska ta en längre promenad idag. Vi har ju en veckas uppehåll innan vi kör igång med nästa challenge så det är en vecka med bara promenader. Måndag /tisdag kändes det gött med lite "vila" men nu känns det mest tomt och konstigt 🙄

Ett hav av bruna bananer i köket, blev en banankaka. Bytte dock ut 2/3 av mjölet till mandelmjöl, minskade sockret och skippade smör men tog en extra banan och ökade bakpulvret lite och den blev kanon! Supergod! Blev jättesaftig och fluffig. Blev lite mer mellanmålskaka än ”kaffekaka”.

Aha, ja då är det ju inte lätt att veta när det funkar och inte. Är det mkt man/du blivit känslig för efter op? Jag kan inget om det utan tycker bara det är intressant och du behöver inte svara.

Det är väldigt olika. Jag kan äta allt men är det mycket fett eller mycket socker (mer än typ 10%) så dumpar jag lätt men vet jag tex att jag vill äta tårta på min födelsedag så äter jag bra mat under dagen och då fungerar det med en liten bit tårta.

Det är väldigt olika. Jag kan äta allt men är det mycket fett eller mycket socker (mer än typ 10%) så dumpar jag lätt men vet jag tex att jag vill äta tårta på min födelsedag så äter jag bra mat under dagen och då fungerar det med en liten bit tårta.
Dumpar?

Liknande trådar

Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 307
Senast: Masqueradee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För ungefär tio år sedan tog Louise Etzner Jakobssons liv en helomvändning då hon höll på att stryka med. Men livet ville annorlunda och...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 620
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 667
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar