Vikttråden 2021

Jag drog igång en ny utmaning idag. Denna gång blev det en 3-veckors utmaning ☺️
Hon har skrivit på din hemsida att detta program inte innehåller lika mycket cardio som de andra 2 utmaningarna jag provat. Nu har jag bara kört 1 dag men skillnaden är enorm. De andra 2 var HIIT Cardio medan detta är mer inriktat på styrka. Hantlar används mycket mer och tempot är ett helt annat. Jag kommer troligtvis kombinera detta med egen cardio ett par gånger i veckan.

Hoppas märka stor skillnad i styrka om 3 veckor iaf. 💪

Nu köööööör vi 🥳

Känt mej helt omotiverad till 5:2 idag.. Men skam den som ger sej. Snart dags för ”kvällsmat” Imorgon är en ny dag.
Tack och lov:meh: :rofl:
Är så ibland. ♥️
Vi har Hello Fresh 3 dagar i veckan och då har de redan räknat ut kcal/port för receptet 👍 jag brukar ta en halv portion av ngt som är max 600/port. Enkelt och bra.

Idag tog mannen också en halv portion för det var så mycket mat 🤣 tror det är drygt 6 portioner kvar när hela familjen ätit 😁😁

Är så ibland. ♥️
Vi har Hello Fresh 3 dagar i veckan och då har de redan räknat ut kcal/port för receptet 👍 jag brukar ta en halv portion av ngt som är max 600/port. Enkelt och bra.

Idag tog mannen också en halv portion för det var så mycket mat 🤣 tror det är drygt 6 portioner kvar när hela familjen ätit 😁😁
Jag brukar också ha HelloFresh emellanåt och det blir i 9 fall av 10 tre portioner istället för två. Utan att jag snålar på maten. Så bra! 😍

6/1 90 kg
14/1 89 kg
21/1 88 kg
28/1 87 kg
3/2 86 kg

9/2 85 kg

Helt sjukt, tappat fem kg totalt nu och det känns inte längre som att varje dag är en kamp. Att undvika småätande när jag jobbar hemifrån är fortfarande utmanande men inte omöjligt. Fördelen på jobbet är att jag inte har ett skafferi där utan bara lite nötter till de dagar jag blir jättehungrig mellan målen.

I allafall om du tänker ge dig ut och åka på skidorna ;)
Jag ska också få tårta i helgen, jag har inte ätit sötsaker sen i julas så det kommer nog smaka ovant.
Min vikt är stabilt på 70-71 ganska lagom även om jag kan tänka mig att väga 68-69

Ja tanken är iaf att jag ska åka. Men inte just idag, -20 är inte en temperatur jag flåsar frivilligt i 🥶

Rågkusar med ost och skinka smakade helt ljuvligt i morse! Frukosten smakar så mkt mer efter en fastedag.
Men igår va det inte roligt att fasta, inte alls kul faktiskt. Men, jag är stolt över min karaktär och att jag inte föll dit och började äta massa kolhydrater som jag brukar när jag har migrän.

Ligger stadigt på samma vikt som före jul och har rätt svårt att dra ner på kaloriintaget. Men konstaterar att det är en väldigt skillnad att ligga på BMI "nästan fet" och kuta fyra mil i veckan jämfört med att vara soffpotatis. Jag känner mig piggare, fräschare, friskare och rätt så fast i konturerna. Också klart fascinerande vilken status det ligger i att springa mycket, man får en del uppmärksamhet, klart smickrande och mycket roligare än det där sura stigmatiserande viktsamvetet som gör sig påmint betydligt mer sällan nu.

Ligger stadigt på samma vikt som före jul och har rätt svårt att dra ner på kaloriintaget. Men konstaterar att det är en väldigt skillnad att ligga på BMI "nästan fet" och kuta fyra mil i veckan jämfört med att vara soffpotatis. Jag känner mig piggare, fräschare, friskare och rätt så fast i konturerna. Också klart fascinerande vilken status det ligger i att springa mycket, man får en del uppmärksamhet, klart smickrande och mycket roligare än det där sura stigmatiserande viktsamvetet som gör sig påmint betydligt mer sällan nu.

Det är ju asbra att springa 4 mil i veckan!!

Fastedag imorgon igen, sen är 3:e veckan av 5:2 avklarad. Grymt! Ska bli intressant att köra vägning tors/fre, tror det har stannat av lite nu. Låg på -3 efter 2veckor, men tippar på -0,5 denna veckan.
Tycker i alla fall det känns som jag blir mätt mkt fortare nu, köpte ”utelunch” idag och orkade typ 2/3 av en helt normal portion sallad och då fastade jag ändå igår. Men inte mej emot, mina portioner har haft en tendens att vilja bli för stora ett tag och det är liksom därför jag blivit med kilon.

Alltså jag är ju helt på det klara att mitt problem inte är mat utan choklad och chips.

Nu har jag blivit av med en stor del av suget efter detta så det är inte direkt något problem längre, även om jag inser att jag kommer få bakslag lite här och då.

Det som jag istället märker av nu är att jag vaneäter godis mm. Alltså jag är inte sugen på något, går kanske ut i köket för att ta dricka och plötsligt har jag en chokladbit i munnen. Det är som att handen lever sitt eget liv utan att jag ens är medveten om det. 🙄

Hur löser jag den knuten? Jag har svårt att själv komma på någon lösning då det inte ens är en medveten handling 😱

Alltså jag är ju helt på det klara att mitt problem inte är mat utan choklad och chips.

Nu har jag blivit av med en stor del av suget efter detta så det är inte direkt något problem längre, även om jag inser att jag kommer få bakslag lite här och då.

Det som jag istället märker av nu är att jag vaneäter godis mm. Alltså jag är inte sugen på något, går kanske ut i köket för att ta dricka och plötsligt har jag en chokladbit i munnen. Det är som att handen lever sitt eget liv utan att jag ens är medveten om det. 🙄

Hur löser jag den knuten? Jag har svårt att själv komma på någon lösning då det inte ens är en medveten handling 😱

Köp inte hem? Alternativt, be partner förvara det på annat ställe.

Liknande trådar

Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 308
Senast: Masqueradee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För ungefär tio år sedan tog Louise Etzner Jakobssons liv en helomvändning då hon höll på att stryka med. Men livet ville annorlunda och...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 620
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 667
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar