Vikttråden 2021

Brukar ni andra känna er väldigt hungriga veckan innan mens? Om min mens kommer som den ska så bör den dyka upp någon gång under nästa vecka och den här veckan har min hunger varit sanslös. Som ett svart hål i magen. Jag har ändå försökt äta typ ägg, ett knäckebröd till lunch och liknande bättre alternativ men det känns ändå som att jag har ätit för mycket (mental känsla, inte fysisk känsla), men samtidigt skriker min kropp efter mat?

Jag får se vad nästa veckas invägning och mätning säger. Hittills har jag fått till 2 joggingpass, 1 styrkepass och 2-3 promenader under veckan som gått. Och 10.000+ steg dagligen så det känns bra.
Nej, däremot vid ägglossning. Då är jag hungrig och drar på mej sjukt mkt vätska.

En månad utan godis eller andra sötsaker.
Har inte varit sugen alls egentligen. Jag trodde det skulle bli en plåga. Men jag var så bestämd och har en månad kvar så det kanske spelar in att jag varit så inställd.
Klarat målet på 15 000 steg per dag (snitt på drygt 17500) vilket jag är väldigt nöjd med eftersom jag hatar kyla. Och så har jag jobbat 5-7 km varannan dag.
En månad till nu då.

Tog blodprov som visade inom referens. Exakt vad som kollades vet jag inte, det är ett bra tag sen.
Jag hör tråden men ang sköldkörteln så kan det vara binjurar och hypofys som behöver testas för de hamnar lite i samma system. När jag gick upp 15 % i vikt efter en utbrändhet så var det främst mina binjurar som behövde hjälp. Kortisolen drog iväg och kroppen var trött och svarade tvärtemot på träning. Och hypofysen har gått bananas så den håller vi koll på också för den styr sköldkörteln. Kolla om du kan få testa dem också...

3:e fastedagen snart gjord:bow:
Har mått super hela dagen, inga dippar (la frukost lunch senare och det verkar fungera.)
Tog dessutom en löptur ikväll på 8km och till och med den kändes toppen, va rädd att energin skulle tryta så det va långt över förväntan.
Men imorgonbitti lär jag jag va hungrig:o

3:e fastedagen snart gjord:bow:
Har mått super hela dagen, inga dippar (la frukost lunch senare och det verkar fungera.)
Tog dessutom en löptur ikväll på 8km och till och med den kändes toppen, va rädd att energin skulle tryta så det va långt över förväntan.
Men imorgonbitti lär jag jag va hungrig:o
Jag har faktiskt aldrig varit hungrig morgonen efter även om jag trott att jag skulle vara det. Håller tummarna för att det blir samma för dig.

Ingen toppendag idag.

Avslutade utmaningen igår så nu har vi en veckas aktiv vila innan vi hoppar på nästa. Det är så mycket enklare att komma ihåg vilken dag i programmet man är på om man startar på en måndag har jag märkt 😁

Jag har fastat idag vilket i sig inte varit något problem men har frusit och varit svullen om magen, vilket jag är då och då, så har väl inte mått helt toppen. Gick till sängs halv åtta och kommer nog snart somna av trötthet 😴 håller tummarna för att det är ngt tillfälligt och att jag inte håller på att bli sjuk.

Jag har faktiskt aldrig varit hungrig morgonen efter även om jag trott att jag skulle vara det. Håller tummarna för att det blir samma för dig.
Jag va det inte förra veckan heller men trodde nästan jag skulle va vrålhungrig eftersom jag sprang på fastedagen. Men det va inget. Åt en helt normal frukost utan att känna gaaaaahhh!!! feed me!!! Känns bra, märker att kläderna inte sitter åt lika mkt heller. Ska bli intressant med vägdag på fredag för jag märker ju att det det händer grejer och bara det lilla jag har gått ner hittills märks skillnad direkt i löpningen, mkt mindre känningar i fot och knäleder redan.

Fastedag imorgon, känns bra. Sen va denna veckan gjord:up:
Imorgon ska jag dock skippa löpningen tänker bara köra stretchövningar/stel yoga:rofl:, blir ett längre löppass på torsdag istället.

6/1 90 kg
14/1 89 kg
21/1 88 kg
28/1 87 kg

3/2 86 kg

Kämpar på, tycker det är ganska skönt med min analoga våg istället för den digitala jag hade för ett par år sen, jag kunde då få lite panik om det gick något hekto upp ibland. Nu däremot så är det bara hela kg som räknas så skulle jag vara 0,2 kg tyngre den ena dagen jämfört med dagen innan så är det inget jag märker av. Räknar bara när nålen visar på ny siffra nu och det känns mycket lugnare.

Lite trögare med fastedag idag, sovit uselt pga drömmande 2åring som skulle laga trasiga bilar:meh: Blir alltid hungrigare efter dåliga nätter, kroppen vill ha snabb energi. Får bli mkt kaffe och vatten.

Förra veckan bestod av mycket hunger, men en bra nivå av träning. Dock så bakade jag till jobbet under helgen och då slank det ner brownies här hemma både på lördagen och söndagen. Det positiva var väl att det var det första godiset/kakan jag ätit på 3.5 veckor och efter söndagen har jag hällt mig ifrån det igen. Det negativa var väl att det blev mer än bara en bit.

Den här veckan känner jag riktigt att mensen är på väg, hela kroppen känns tung och uppblåst. Men jag har tränat bra hittills sedan i måndags och idag sprang jag 5km på 2 min bättre än förra veckan (dock var det väldigt halt en bit av vägen förra veckan). Så trotts kroppen känns lite trög, så funkar den bra ändå.

Bara för jag hade överätit i helgen och kände mig lite uppblåst så vägde jag mig inte i måndags. Jag tror det hade påverkat mig mentalt och siffrorna var hade ökat mer ännu en vecka. Men jag kör vidare och försöker hålla en bra kost och bra nivå gav träning så jag kan väga och mäta mig senare i veckan eller på måndag.

Liknande trådar

Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 307
Senast: Masqueradee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För ungefär tio år sedan tog Louise Etzner Jakobssons liv en helomvändning då hon höll på att stryka med. Men livet ville annorlunda och...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 620
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 667
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar