Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vecka nummer två! Det gick lite långsammare den här veckan, trodde inte att jag skulle tappa någonting alls först men ett halvt kilo är jag mer än nöjd med :) Har snittat på 1900-2000 kcal om dagen igen. Det har varit svårt att inte minska kalorierna. En del av mig vill vara i mål nu och på en gång, men jag får påminna mig själv om att det inte är någon brådska

11/2 --- 64.9 kg
18/2 --- 63.7 kg (-1.2)
25/2 --- 63.2 kg (-0.5)

Bra jobbat! :up:

Behöver kalorisnåla och viktväktarvänliga tips till dagens lunch. Har ingen matlåda och kommer behöva åka till typ Maxi eller Willys och handla något. Maxi har en ganska fin salladsbar, men sallad gör mig inte helnöjd, dessutom åt jag en tonfisk/räksallad igår kväll. (Valde bort pizza, duktigt va? :) )

Viktväktarnas frysta mat är inte särskilt god, tycker jag. Övrig färdigmat ger ganska många poäng. Mina vanliga biffar från familjen Dafgårds är i princip hela min dagliga pott med poäng :( .
Grillade kycklingben brukar finnas i sånna butiker. Om man inte äter skinnet så blir det inte så många kalorier, och dessutom ett gott sätt att dryga ut salladen med mer substans.

Isk vanilla - protein quark, 200 gram 102
Gurka - Gurka, 100 g 16
Pärssons - Rökt Kalkon, 40 g 36
154

Lunch (Kycklingnudelwok)
Pirkka - Honungsmarinerade kycklingstrimlor, 200 g 366 6 27 26 0 0
Nudlar - Kyclingsmak, 21 g 185
Findus Wokgrönsaker - Thai, 250 g 63
614

Middag (Pastasallad)
Barilla - Pasta, Kokt, 100 g 128
Kokt - skinka, 70 g 91
Paprika,tomat,gurka,sallad - Blandsallad, 130 g 30
Tesco - Fat Free Greek Style Natural Yoghurt, 30 g 17
Chartwells Higher Education - Sweet Chili Thai Dressing, 24 milliliter 46
312

Mellanmål (Minns inte vad jag åt)
Snabbtillagda kalorier, 121 kalorier 121

Totalt: 1201

Lunch (panerade vegetariska spett med ris och yoghurtsås)

Ica - kikärter, 100 g 95 0 0 0 0 0
Zeta - Kidney Bönor (Kidneybönor), 125 g 116
Tesco - Fat Free Greek Style Natural Yoghurt, 80 g 44
Livsmedelsverket - Lök Gul Röd, 25 g 10
Gurka - Gurka, 70 g 11
Milda - Culinesse, 5 ml (90 g) 33
Ströbröd - Ströbröd, 7.0 gram 24
Basmati Ris - Kokt Basmati Ris, 120 g 143

476

Middag (Vårrullsfyllning med sweet chili sås)
Livsmedelsverket - Morot, 100 g 36
Lok - Gul Lok , 0.25 medelstor 12
Stekt Köttfärs - Stekt Köttfärs, 70 g 114
Ica - Matolja, 5 g 45
Basmati Ris - Kokt Basmati Ris, 100 g 119
Chartwells Higher Education - Sweet Chili Thai Dressing, 27 milliliter 51
Livsmedelsverket - Vitkål, 300 g 90
467

Mellanmål (Minns inte detta heller)
Snabbtillagda kalorier, 160 kalorier 160

Totalt: 1103 kcal

Ja sådär kan det se ut @Luem :) Vissa dagar äter jag frukost, vissa inte (är inte hungrig på morgonen). Äter oftast lunch - middag - kvällsmål och ibland snacks efter det när jag har kalorier över.

Min favoritlunch som är väldigt mättande och billig i kalorier är stekt äggris med bönor och köttfärs och en klick yoghurt uppepå. Det brukar landa på 450 kcal typ.

Isk vanilla - protein quark, 200 gram 102
Gurka - Gurka, 100 g 16
Pärssons - Rökt Kalkon, 40 g 36
154

Lunch (Kycklingnudelwok)
Pirkka - Honungsmarinerade kycklingstrimlor, 200 g 366 6 27 26 0 0
Nudlar - Kyclingsmak, 21 g 185
Findus Wokgrönsaker - Thai, 250 g 63
614

Middag (Pastasallad)
Barilla - Pasta, Kokt, 100 g 128
Kokt - skinka, 70 g 91
Paprika,tomat,gurka,sallad - Blandsallad, 130 g 30
Tesco - Fat Free Greek Style Natural Yoghurt, 30 g 17
Chartwells Higher Education - Sweet Chili Thai Dressing, 24 milliliter 46
312

Mellanmål (Minns inte vad jag åt)
Snabbtillagda kalorier, 121 kalorier 121

Totalt: 1201

Lunch (panerade vegetariska spett med ris och yoghurtsås)

Ica - kikärter, 100 g 95 0 0 0 0 0
Zeta - Kidney Bönor (Kidneybönor), 125 g 116
Tesco - Fat Free Greek Style Natural Yoghurt, 80 g 44
Livsmedelsverket - Lök Gul Röd, 25 g 10
Gurka - Gurka, 70 g 11
Milda - Culinesse, 5 ml (90 g) 33
Ströbröd - Ströbröd, 7.0 gram 24
Basmati Ris - Kokt Basmati Ris, 120 g 143

476

Middag (Vårrullsfyllning med sweet chili sås)
Livsmedelsverket - Morot, 100 g 36
Lok - Gul Lok , 0.25 medelstor 12
Stekt Köttfärs - Stekt Köttfärs, 70 g 114
Ica - Matolja, 5 g 45
Basmati Ris - Kokt Basmati Ris, 100 g 119
Chartwells Higher Education - Sweet Chili Thai Dressing, 27 milliliter 51
Livsmedelsverket - Vitkål, 300 g 90
467

Mellanmål (Minns inte detta heller)
Snabbtillagda kalorier, 160 kalorier 160

Totalt: 1103 kcal

Ja sådär kan det se ut @Luem :) Vissa dagar äter jag frukost, vissa inte (är inte hungrig på morgonen). Äter oftast lunch - middag - kvällsmål och ibland snacks efter det när jag har kalorier över.

Snabb reflektion utan värdering; Det ser nyttigt och bra ut, jag räknade dock ihop det på min VV-sida, detta hade gett mig 43 poäng (utan att ha räknat med dina snabbtillagda). (jag får äta 30) Undrar hur många/få kalorier jag får i mig egentligen. Fast frukt och grönsaker ger mig iofs 0 poäng.

Nu pratar jag mest av mig utan att lägga någon värdering i bra/dåligt. Det viktigaste är att det fungerar, att man mår bra och att det håller i längden! :)

Perfekt tråd för mig. Har precis insett att jag nog ökat några kilo, så tänkte försöka gå ner dom igen. Är 163cm lång och gissningsvis ligger vikten nu runt 65 kg ( ska köpa en våg). Vill nog ner till 55 iaf så sätter målet där.

Min strategi kommer vara att äta nyttigt i veckorna och sen tillåta lite godis/ snacks nån dag i veckan. Kommer försöka undvika potatis/pasta/ris/ vitt bröd i veckorna och ingen ost eller grädde.

+0,6 och förstår faktiskt inte varför!
Mycket frustrerande.
Vilken metod kör du med?
Vägde mig just och jag har bara gått ner 0,3 kg hittills sedan i måndags, och nu kommer helgen :banghead:. Har inte överätit, har några poäng kvar varje dag men misstänker att det går jämnt upp eftersom jag inte alltid loggar stekfettet.

Jaha, helg. Min och säkert fleras akilleshäl. Var har vi för strategier för att klara helgen utan att stoppa näven i chipspåsar och godispåsar? Jag är karaktärssvag när det gäller sött :d. Äppelskivor med örtsalt, funderar även på att prova mikrochips, dock lite rädd att det ska trigga igång knapersuget..

Jaha, helg. Min och säkert fleras akilleshäl. Var har vi för strategier för att klara helgen utan att stoppa näven i chipspåsar och godispåsar? Jag är karaktärssvag när det gäller sött :d. Äppelskivor med örtsalt, funderar även på att prova mikrochips, dock lite rädd att det ska trigga igång knapersuget..

Inte ha något sånt hemma är det bästa sättet!
Vill jag ha något att knapra på så har jag grönsaksdip

Resten av familjen inte lika duktiga som jag :angel:och brukar enligt helgtrationen fixa "mys". :crazy:
Rostade majskorn, innehåller inte så mycket om man nu pratar snacks. Dessutom är dom hårda och riktigt knapriga så det finns lite att tugga på, dvs det behövs mindre och räcker längre :-)

Efter snart fyra veckor utan sötsaker och motion 5-6 dgr i veckan håller vågen sig krampaktigt kvar strax över 60-strecket.

Vilken metod kör du med?
Vägde mig just och jag har bara gått ner 0,3 kg hittills sedan i måndags, och nu kommer helgen :banghead:. Har inte överätit, har några poäng kvar varje dag men misstänker att det går jämnt upp eftersom jag inte alltid loggar stekfettet.
Jag kör inte någon "metod" mer än tränar mycket och har tagit bort chips/kakor/what ever onyttigt på vardagar och endast äter lite grann en av helg dagarna.
Det som är bra med att inte äta skräp på veckorna är att jag blir mindre sugen även på helgen så det blir oftast väldigt sparsamt även då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 555
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 129
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar