Sv: Viktminsknings/peppningstråd
*delvis knapplån*
Hehe, då törs jag inte tala om hur det gått för mig?
Ner otroliga 1.8 kg sedan förra veckan
Startvikt: 95.5 kg.
Målvikt:
ca 75 kg.
Veckovägningar:
23/7 95.5
30/7 93.7
6/8 92.7
13/8 91.7
20/8 90.5
27/8 89.7
3/9 88.1
10/9 86.3
Total viktnedgång 8 veckor: 9.2 kg. [/QUOTE]
Har ju lagt om kosten totalt sedan sonen föddes; äter aldrig godis, dricker aldrig läsk, aldrig fikabröd och äter absolut inte chips eller ostbågar som jag älskar
Mat som ska stekas steker jag i vatten. Äter väldigt mycket grönsaker, både kokta och färska.
Äter tre gånger om dagen, min dag idag kommer t.ex. se ut såhär:
Frukost: Havregrynsgröt med linfrön och standardmjölk. 1 glas juice.
Mellanmål: Frukt.
Lunch: Grov smörgås med avocado och en burk makrill.
Mellanmål: Nötter och russin.
Middag: Köttfärsgratäng med aubergine och potatis.
Kvällsfika: Te och frukt.
Alla dagar går i samma stil, även om själva maten varieras så är principen densamma.
Jag fungerar bäst om jag är totalt återhållsam, och inte äter något onyttigt. Jag klarar inte av att äta lite godis en dag, eller en näve chips. Då avstår jag hellre helt och hållet.
Ni som undrar över min son, nej, han äter inte min fettsnåla mat. Som ikväll när jag gör kötttfärsgratängen får han lite extra smör på sin portion när jag lagt upp den. Han dricker lite fetare mjölk också.
Lightprodukter köper jag ytterst sällan, det enda jag vet att jag har fettsnålt i är osten som är 17%. Annars är det "vanliga" produkter hemma, och jag äter hellre lite av de sakerna som ofta har mer smak, än mycket av det smaklösa lightvarianterna.
Sedan tränar jag ganska mycket också, när jag ökar på träningen längre fram måste jag öka på maten också. Men än så länge är det mest kondition och fettförbränning jag tränar, i viktminskningssyfte.
Min träningsvecka som var såg ut såhär:
Måndag: promenad 2 timmar med barnvagn.
Tisdag: promenad 1 timme med barnvagn. Jogging 10 minuter.
Onsdag: Cykling 50 minuter.
Torsdag: Gymmet. Plus jogging 10 minuter, crosstrainer tio minuter och cykling tio minuter.
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Gymmet. Plus snabb promenad tio minuter, jogging 11 minuter, crosstrainer tio minuter, cykling tio minuter och simning 10 minuter.