Viktminsknings/peppningstråd

Sv: Viktminsknings/peppningstråd

Morning morning på er!

Nu lämnar jag min veckovägning, har gått ner 1.6 kilo sedan förra måndagen! All denna träning ger faktiskt resultat! :love:

Startvikt: 95.5 kg.
Målvikt:
ca 75 kg.
Veckovägningar:
23/7 95.5
30/7 93.7
6/8 92.7
13/8 91.7
20/8 90.5
27/8 89.7
3/9 88.1

Total viktnedgång 7 veckor: 7.4 kg. :banana:

Duktigt!!! :)

Min tur...

Startvikt: 92kg
Målvikt 68-70kg
Förra veckans vikt: 74,4kg
Denna veckans vikt 74,0kg
Denna veckas viktnedgång: 0,4kg
Total viktnedgång 52 veckor: 18kg

Det går inte fort förstås.. Men när jag ser hur mkt jag har gått ner det senaste året så känns det rätt bra iaf!

*knapplån*

heja heja heja :banana: vad duktiga alla är, själv har jag inte gjort många knop senaste 3... öh 4 veckorna... denna dagisförkylning är ju fan omöjlig få bort orkar nästan inte röra mig alls.... jag som hade högsta motstånd å allt på orbitreken nu orkar jag knappt gå förbi den :angel:

Jag ska till Doktor Dyr idag, han som mest troligen ska få ta bort min mage.... shit.... ska fråga honom om jag ska stå still i vikt eller om jag får gå ner några kilon (ju mer jag går ner desto mer hud = desto mer svåropererat kanske?) jag vill nog ner 3 kg hur som haver.... men svårt då man inte kan motionera för dieta är jag så less...

(Vägde på förlossningen den 9/8 2006 99 kg)
Startvikt: 88.5 kg. BMI 32
Målvikt: c:a 75 kg. BMI 28
Midjemått: c:a 94 cm.

Veckovägningar (eller periodiska vägningar):
18/8 88.5
21/8 87,5
3/9 86,8
Sammanlagd viktminskning 1,7 kg

Pratade med en gammal tjockis till kompis i helgen. Hon GI-ar. 6 kg lättare. Jag tror jag ska hänga på.

Fny

Det behöver ju inte alls vara illa att det går sakta, då tror jag du har större chans att slippa lös hud i alla fall :)

Jag försöker tänka GI när jag äter, även om jag inte följer det slaviskt, och på mig verkar det fungera bra. Fast i det stora hela så äter jag förmodligen för lite om man ser till hur mycket jag tränar.

Idag har jag t.ex. ätit en tallrik gröt med linfrön, mjölk och egenplockade blåbär och hallon. Mellanmål en liten näve nötter och torkade frukter. Lunch var två ägg. Middag fyra pannbiffar och en liten potatis, två tomater och lite saltgurka. Dricker alldeles för lite, kan inte minnas att jag druckit en enda gång idag förutom ett glas lättdryck till middagen.

Har promenerat i rask takt med barnvagn i två timmar vid lunch. Och efter middagen cyklade jag en jobbig tur på 40 minuter.

Jag ska försöka få in lite frukt emellanåt under dagen, samt medvetet dricka mer vatten.

men människa drick, du MÅSTE dricka det är livsviktigt typ 3 liter om dagen då du rör dig så mkt!!! Ha alltid med dig en sportflaska! Njurarna kan ju kollapsa om du inte dricker!

Kom på mig själv med att ha druckit av törst en enda gång idag, det var några klunkar vatten när jag och mamma var ute och gick. Helt sjukt att jag dricker så lite, nu när jag tänker efter. Inte ens juice till frukosten dricker jag. Lite kaffe två gånger, det är det enda. Och lite vatten till maten bara för att sambon hällde upp, inte för att jag var törstig.

Sedan märker jag det ju eftersom jag aldrig går på toaletten. Jag gick på toa i alla fall tio gånger under en dag, innan jag blev gravid. Under graviditeten gick jag en gång i timmen. Nu har jag varit tre gånger sedan i morse :crazy:

Nä, det får bli min läxa. Att dricka mer :)

jaaaa prioritera dricka det är så viktigt det hjälper till att bli av med slaggprodukter spec om du "dietar" också.... ha alltid en flaska med dig och ha gärna en tillbringare kylt vatten i kylen.... :P slurp!!! Jag börjar dagen med att dricka ca 1 liter under första vakna timmen.... :)

knapplån.

Nu har jag fått tillbaka hästen från fodervärden och införskaffat mig en orbitrek. så nu borde det gå lite lättare. har ingen våg hemma så jag får skaffa mig en sån åxå=)

Knapplån här med!

Nu har jag "kläckt" och kan vara med i den här tråden med:), fast jag kommer inte vara så jätteaktiv i början nu.

Vikt inför förlossningen: 92,5 kg
Vikt 2 dagar efter: 87,5 kg

Midjemått: 102 cm, plufsmage finns fortfarande kvar:angel:

Viktminskning: 5 kg

Förundrar mig att det inte är mer minuskilo, då Daniel vägde 4,1. Men å andra sidan kom mjölken igång med dunder och brak inatt, det väger väl lite antar jag!

Förundrar mig att det inte är mer minuskilo, då Daniel vägde 4,1. Men å andra sidan kom mjölken igång med dunder och brak inatt, det väger väl lite antar jag!

Grattis!!!

Jag kissade ut 5 kg på 3 dagar efter förlossningen. Men mycket av min extravikt var nog just vatten. Man går sen ner en hel del med att mjöljen är så fet.

Fny

Jag försöker tänka GI när jag äter, även om jag inte följer det slaviskt...

Jo, jag tänkte det med. Men när jag läser om GI, Atkins och andra liknande förhållningssätt blir jag förvirrad. Paulún menar att man måste äta ganska mycket kolhydrater för att orka tänka och träna. De andra menar att man går ut hårt och äter mindre än 20g kolhydrater om dagen i början. Själv blir jag helt utslagen fastän jag faktiskt äter kolhydrater till varje mål (antagligen insulinokänslig nu i början) och blir törstig, törstig, törstig. (Kanske alla fibrer?) Enligt Paulún måste du äta mer kolhydrater om du rör på dig 2,7 timmar om dagen! Enligt de andra kan du köra hårt. vad vet jag.

Jag har en kompis som GI-ar och tror jag ska försöka hänga på henne. Jag har inte några kul recept och inte heller vet jag om jag får i mig tillräckligt protein, och kolhydrater. Fettet är nog inget problem att få i sig :crazy:

Har någon här bra recept på bön-sallader, böngrytor, jag har ett ton röda linser. Vet någon ett gott recept på rödlinssoppa? Jag har hört att det är gott.

Jag äter inte mjölkprodukter. Vad kan man då äta till frukost? Pumpernikel? I morse åt jag quinoa och skinka, och det kändes lite konstigt till frukost.

Fny

du kan ju äta nåt med ägg till frukost. Äggröra, omelett, stekt ägg och skinka... ja, välj själv :)

Ja, det kanske vore idé att ha kokta ägg i kylen. Min son rejsar direkt när han kommer upp på morgonen, och vill ha sin yoghurt med hallon och så vidare. Det finns inte tid för mig att stå vid spisen, så det får bli förberett att ta fram bara. Men jag gillar kokta ägg med kaviar/majonäs.

Fny

Nej, oj. Så seriöst tänker jag inte, det har jag inte ork med :crazy: Jag avstår ingenting, men jag minskar t.ex. på potatisen när vi äter det, och tar lite extra kött istället. Och mycket grönsaker. Men inte mer än så.

För min del har jag börjat äta nötter och solrosfrön nu, då jag inte använder nästan ett dugg fett i maten jag lagar.

knapplån...

Å bara för att man har världens chans att träna ordentligt så går man å blir sjuk...

Får väl vila ordentligt så jag blir frisk snabbt så jag kommer igång någon gång.

Nej, oj. Så seriöst tänker jag inte, det har jag inte ork med :crazy:

Seruöst och seriöst. Funkar det så funkar det. Varför bry sig mer?

Själv går jag inte ner i vikt nu :( . Men jag kanske går ner lite fastän jag får tillbaka min vätskebalans och då verkar det inte som att jag gått ner. Jag får se på sikt.

Jag står i valet och kvalet mellan att äta så mycket kolhydrater som hjärnan faktiskt behöver, eller att köra Atkins-liknande och gå ut hårt. Men jag får en känsla av att det är bättre att lägga om på lång sikt än att bli van vid att äta bara protein och fett. Jag tror jag skulle må lite skumt. :smirk:

Fny

Ytterligare en vecka har gått då. Jag vägde mig igår, men orkade inte alls sitta vid datorn så jag skriver in resultatet idag istället.

Startvikt: 71,8 kg.
Målvikt: ca 55 kg.

Veckovägningar:
22/8: 71,8 kg
29/8: 70,5 kg
5/9: 70,2 kg

Total viktnedgång 2 veckor: 1,6 kg

Denna veckan har varit.. Ja, hemsk rent ut sagt. Jag börjar må ännu sämre psykiskt och är helt slut. Jag orkar inte äta, träna eller göra någonting i princip. Vilket direkt märks på viktnedgången.. Nåja, jag går inte upp i alla fall, och det är åtminstone bra.
Skadad häl har jag också, men jag har ingen aning om vad som hänt med den. Efter en kväll med mycket sittande vid datorn så gjorde det superont när jag reste mig och gick därifrån. Man kan känna en knöl inuti hälen också, det är helskumt och gör ont vid belastning. Så jag trippar runt på tå här hemma just nu :p

Jag hoppas på att det ska vända och bli bättre snart, så att jag kan komma igång ordentligt igen.

Haha, det där med Orbitreken är likadant för mig. Först lyckas jag äntligen komma upp i tid och motstånd, sen blir jag sjuk/deprimerad/inte har tid och sen orkar jag inte ens titta på den efter 2-3 dagar.. Då får jag börja med kort tid och typ halva motståndet, och sen är jag helt DÖD efteråt ändå :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 175
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
791
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka