Sv: Viktminsknings/peppningstråd
Jösses, jag hade varit stolt som en.. Ja, tupp?
Jag äter gott på helgerna, och försöker stenhårt att hålla mig ifrån det under veckorna men ibland slinker något ner. Dock har jag bytt ut typ chips och liknande mot solrosfrön, sådana med skal på. Blir mycket jobb för lite gott, och dessutom är det nyttiga fetter också. Tyvärr äter jag inte nötter och allt annat som finns som naturgodis, så jag knaprar mina solrosfrön varje kväll här i soffan
Det där med parnpassning är svårt. Jag har inga problem att lämna bort Sebastian egentligen, men härnere i Skåne har jag bara hans farmor att fråga. Och dom håller på att lära känna varandra nu på riktigt (Familjetrassel, därför har det inte blivit av innan..) så imorgon är faktiskt första gången han ska vara själv med henne en stund. Har provat i ca 30 min förra veckan, och det gick jättebra, så imorgon ska han vara där i typ 2 timmar så att jag kan åka och prova ut en ny BH. Det är ju hopplöst att försöka handla och prova kläder med en bebis med sig i vagn.. Lite nervöst för min del faktiskt, men det är bra träning för honom inför dagisstarten som är i november..
Så jag har i princip alltid honom själv, vilket ger lite tid för motion. Men, som sagt, det blir mer tid nu i vinter när han går på dagis! Ska bli skönt att kunna gå snabba promenader med hundarna igen.
Själv är jag lite nervös inför veckans vägning. Har blivit mer cola än beräknat denna helg, och idag kom sambon hem med mer, eftersom vi hade gäster idag. Och jag vet med mig att jag inte kan hålla fingrarna borta från cola om vi har det hemma
Jag är också usel på det här med innehållsförteckningar och bra mat, så jag ringer alltid min support och frågar om jag undrar något. Men jag är inte särskilt fanatisk med maten, utan kör på helt normal mat. Det hjälper bra nog att ta bort godis/chips/läsk och att sluta äta ute ofta, och så motion på det.