Viktminsknings/peppningstråd

Sv: Viktminsknings/peppningstråd

Jag vill också att den ska flytta sig åt vänster. Antar att det är för att när man skriver så "växer" ju texten åt höger. Och jag ser ju liksom att markören "växer" åt samma håll.

Sedan fny hjälpte mig med en extra påminnelse har jag faktiskt inte försökt gå ner i vikt, och inte tänkt på det eg heller. :) Dock ställde jag mig på vågen i morse (kunde inte låta bli, vågberoende...;)) Den stannade på 72,6kg. Hm, det är -2,2kg på 10 dagar. Ja ja.

Så var det ju inte tänkt. Men hoppas du mår bra ändå.

Fny

Jo jag mår bara fint! Faktiskt. Jag blev upprikigt förvånad av vågens siffror eftersom jag ätit rätt ordentligt av min kolhydratrika kost, om man säger så, inkl efterätt ett par ggr. Det är nog bara tillfälligt ;)

Ny sammanställning:

(Vägde på förlossningen den 9/8 2006 99 kg)
Startvikt: 88,5 kg. BMI 32
Målvikt: c:a 68 kg. BMI 25 OBS! Ändrat.
Midjemått: c:a 94 cm.

Veckovägningar (eller periodiska vägningar):
18/8 88,5
21/8 87,5
3/9 86,8
10/9 85,2
13/9 84,7
20/9 83,3
Sammanlagd viktminskning 5,2 kg på dryga 4 veckor.

Eller som de gör i amerikat:

Jag har tagit reda på mer nu men har inte någon sammanställning att redovisa. Dock ser det illa ut för tallriksmodellen. Jag håller på att läsa om Atkins och en massa undersökningar vad gäller kost och sjuklighet. Tydligen är Atkins/LCHF väldigt bra för diabetiker och folk med beroenden av olika slag. Man undrar varför det inte skulle kunna vara bra för oss allihopa.

Fny

Jag såg bilder av mig själv jämte varandra, nu och för 20kg sedan. Bara ansiktsbilder, men det känns som att det syns iaf ;)

5577640.jpg

14913614.jpg

Nu har jag gjort en liten bildmix på mig, det är ganska precis en månad mellan alla bilder. Första bilden den 17:e juli, dagen efter förlossningen. Dock vägde jag mig inte förrän veckan efter, så förmodligen vägde jag mer än 95 kg på den bilden. Sedan den 15:e augusti och sist den 17:e september. Jag inbillar mig att det syns lite i ansikitet i alla fall :crazy:

IMG_4608kopiera.jpg

Det är stor skillnad, men antagligen ännu större än bilden visar. Du står nämligen närmare åskådaren i sista bilden vilket gör att du uppfattas som större än du är. Anpassa det så syns det ännu mer.

Fny

Jo, om man jämför mellan bild 1 och bild tre så ser jag också skillnad på magen. På BB hade ju magen inte dragit ihop sig ett dugg :crazy:

Men någon annan skillnad föruom magen och dubbelhakorna ser jag inte.

Hur går det för er allihopa? Min viktminskning har nästan stannat upp, känns det som. Har inte alls kunnat träna då jag i en veckas tid kännt mig förkyld. Nu har förkylningen brytit ut, och jag är ännu mindre rörlig.

Startvikt: 95.5 kg.
Målvikt:
ca 75 kg.
Veckovägningar:
23/7 95.5
30/7 93.7
6/8 92.7
13/8 91.7
20/8 90.5
27/8 89.7
3/9 88.1
10/9 86.3
17/9 85.9
24/9 85.4

Total viktnedgång 10 veckor: 10.1 kg.

Jag har en paus jag, pga mycket som hänt i livet på sistone. En hel del krångel och problem, som alla självklart bara måste komma samtidigt!
Så jag har för tillfället ätit det jag orkat göra, eller inte ätit alls, och inget av dom är bra för viktnedgången direkt.

Förhoppningsvis har allt löst sig snart, och jag tänkte försöka köra igång nästa vecka igen. Nu i helgen är det 1-årskalas, massa tårta och många gäster. Phu. Jag är redan helt slut av förberedelserna bara :p

Ja, jag har också varit både förkyld och matförgiftad och ingenting i kroppen verkar fungera som vanligt nu. Jag ska försöka komma på spår igen och återkomma.

Fny

Hoho, gårdagen tillbringades på Lidingö, där jag sprang tjejloppet. Jag har aldrig haft konditon till att jogga, dock kunde jag igår jogga nio av de tio kilometrarna som vi sprang. Usel tid i joggingsammanhang, 1,25, men ändå en klar förbätting mot föregående år då min tid var 1,38 :bow:

Gjorde ingen vägning i morse då jag har bälgat i mig vatten hela kvällen och natten, så jag väger mig i morgon då jag inte är så vätskefylld :p

Nu har jag gjort en liten bildmix på mig, det är ganska precis en månad mellan alla bilder. Första bilden den 17:e juli, dagen efter förlossningen. Dock vägde jag mig inte förrän veckan efter, så förmodligen vägde jag mer än 95 kg på den bilden. Sedan den 15:e augusti och sist den 17:e september. Jag inbillar mig att det syns lite i ansikitet i alla fall :crazy:

IMG_4608kopiera.jpg

sjukt vackra människa :love: det syns stor skillnad.....
och du... menar du att du joggat 9 av 10 kilometer? Går du på anabola? Jag skulle va glad om jag klarade jogga 9 av tio... METER :rofl:

hur går det för mig då: svullen å jävlig, träningsförbud några veckor till, nyopererad, bandagerad... tänker INTE väga mig :banana:

sjukt vackra människa :love: det syns stor skillnad.....
och du... menar du att du joggat 9 av 10 kilometer? Går du på anabola? Jag skulle va glad om jag klarade jogga 9 av tio... METER :rofl:

hur går det för mig då: svullen å jävlig, träningsförbud några veckor till, nyopererad, bandagerad... tänker INTE väga mig :banana:

Ja, jo, jag joggade *hrm*. Fjäderlätta steg de första hundra metrarna :D. Sedan mer elefantliknande "baboom - baboom"-steg. Tur att jag hade Mp3´n full av musik så jag inte hörde mina flåsanden och klumpiga klafsanden :o

Hur känner du dig efter operationen? Jag är jättenyfiken på hur duhar det, brukar tänka på dig :)

jo tack det är himla bra som efter kejsarsnittet ungefär... minus 50 kilo då hahahahaha........ ska ta bandagen imorn så då får jag väl se hur det kan tänkas bli.. himla nyfiken är jag!

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 175
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
791
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka