Sv: Viktminsknings/peppningstråd
Ny sammanställning (så dags!):
(Vägde på förlossningen den 9/8 2006 99 kg)
Startvikt: 88,5 kg. BMI 32
Målvikt: c:a 68 kg. BMI 25
OBS! Ändrat.
Midjemått: c:a 94 cm.
Veckovägningar (eller periodiska vägningar):
18/8 88,7 midjemått: 94
21/8 87,5
3/9 86,8
10/9 85,2
13/9 84,7
20/9 83,3
30/9 83,4
8/10 82,8, midjemått: 87,5, BMI: 30,4
Sammanlagd viktminskning 5,9 kg på dryga 7 veckor.
Eller som de gör i amerikat:
Jag har haft lite knöligt på vägen de senaste veckorna. Jag blev förkyld, matförgiftad och har inte gått ner i vikt. Det låter ju oförenligt, men så blev det. Eftersom jag försöker köra Atkins/LCHF så kollar jag även läget med så kallade ketostix, som kan se om man har ketoner i urinen. Dessa har varit bleka under denna besvärliga tid, jag har inte alls varit lika pigg som innan (inte så konstigt, kanske, jag har ju varit sjuk) och jag har inte kännt samma mättnad som tidigare på dieten. Jag tror mig ha hittat syndabocken; grädde. Man ska enligt LCHF äta rätt mycket fett, och många dricker grädde i kaffet. Det är ju jättegott så det har även jag gjort. Dock är det något med grädden som låser hela systemet, jag går inte ner i vikt och får inte mättnadskänslan som man annars får. Men jag fortsatte i det längsta, för grädde i kaffet är så gott att jag inte ville att det skulle vara det. Men ett dygn efter jag uteslöt det blev ketostixen röda igen. Håhåjaja.
Annars är det mycket nu, så jag kör underhållsläge med viktminskningen och tar nya tag när jag har mer ork/tid.
Fny