Viktminsknings/peppningstråd

Sv: Viktminsknings/peppningstråd

Ey, min våg har typ fått storhetsvansinne, eller något :D Jag har gått ner två kilo sedan förra vägningen för en vecka sedan. Först står det jättestill och sedan det här hoppet, fan vad glad jag är :)

Startvikt: 95.5 kg.
Målvikt:
ca 75 kg.
Veckovägningar:
23/7 95.5
30/7 93.7
6/8 92.7
13/8 91.7
20/8 90.5
27/8 89.7
3/9 88.1
10/9 86.3
17/9 85.9
24/9 85.4
1/10 85.1
8/10 84.0
15/10 82.8
22/10 82.4
29/10 82.1
5/11 80.1

Total viktnedgång 16 veckor: 15.4 kg. :bump:

Jag hade mitt första mål vid 75 kilo, känns helt plötsligt inte så himla långt kvar. Dock har jag ett annat mål som är 68 kilo, då är jag nere på normalvikt. Det känns däremot som rätt lång tid kvar :crazy:

Hur gör du? :eek:
15.4 kg på 16 veckor är ju jättebra!
Vill veta allt! :eek:

Konditionsträning, massa förbränning. Och så äter jag sällan något onyttigt, så gott som aldrig godis/chips/läsk.

Lagar väldigt fettsnål mat åt mig själv, övriga familjen som behöver mer energi får vanlig mat.

Nu är vi tillbaka från BVC. Det gick bra, lilleman hade gått upp och mamma ned sedan förra vägningen i fredags :). Inte så mycket, +110g respektive -0,4 kg. Men ändå :rofl:

Ska verkligen försöka ta mig i kragen vad gäller fikat, som är mitt stora problem just nu. Blir lätt något snabbt men mindre nyttigt när blodsockret och energinivån är i bott och någon skriker efter maaat!!! Men snart ska förhoppningsvis kakor och annat otyg allt oftare bytas ut mot fullkornsmackor och frukt! Ska också försöka öka de dagliga barnvagnspromenaderna från ca 30 min till ca 1 timme.

Vikt innan förlossningen 17/10: ca 85 kg

Vikt vid utskrivningen från BB 21/10: ca 75 kg

Vikt på BVC 2/11: 73 kg

Vikt på BVC 6/11: 72,6 kg

Målvikt 1: 65 kg (startvikt vid graviditetens början)

Målvikt 2: 55-57 kg (min gamla VV-målvikt)

Metod: Nyttig frukost, lunch och middag. Ska försöka minska ner på det mindre nyttiga intaget av godis, choklad, kakor etc mellan måltiderna. Dagliga barnvagnspromenader.

exakt vad tränar du och hur länge? :)
Gud vad duktig du är! :)

Tack!

Nu har det varit ganska dåligt med gymträning sista två veckorna, jag har helt enkelt inte orkat eller haft motivation. Dessutom fick jag benhinneinflammation så jag tar det som en signal på att kroppen behöver vila ett tag. Dock håller jag kosten, vilket ändå utgör en stor del av min viktminskning.

En normal vecka ser ut såhär:
Mån: Långpromenad med barnvagn, ca 2 timmar.
Tis: Gymmet på morgonen. Kortare barnvagnspromenad, 1-1.5 timme.
Ons: Långpromenad.
Tors: Vila / kortare barnvagnspromenad.
Fre: Gymmet på morgonen.
Lör: Gymmet, simning och barnvagnspromenad.
Sön: Gymmet eller simning.

När jag tränade som mest cyklade jag dessutom två mil ett par gånger i veckan, senare bytte jag det mot jogging, men det fick jag ju lägga på hyllan nu tills benen är bra igen. Och de senaste två veckorna har jaginte vatit på gymmet alls.

Försöker göra något varje dag, även om det bara gäller att stuva ner ungarna i syskonvagnen och gå ner på stan och tillbaka. Det är alltid något.

Håller verkligen med, det viktiga är nog att man får in själva vanan att göra något. Själv har jag egentligen som enda motionsmål just nu att jag överhuvudtaget ska komma utanför dörren varje dag, om det så bara blir en superkort promenad kommer man i alla fall ut och får frisk luft och ny energi!

Tack!
Försöker göra något varje dag, även om det bara gäller att stuva ner ungarna i syskonvagnen och gå ner på stan och tillbaka. Det är alltid något.

Jag smyger in här ibland, så duktiga ni är!

Ok, jag hänger på! Nu har jag börjat gå upp i vikt efter mina snabbt tappade gravidkilon så nu är det läge att göra något innan det barkar åt granskogen helt.

Inskrivningsvikt på Mvc 10/1: 80 kg

Vikt innan förlossningen 14/8: ca 88 kg

Vikt vid utskrivningen från BB 18/8: ca 83 kg

Vikt ca 2 veckor efter förlossning: 79 kg

Vikt idag: 84 kg

Målvikt: 62-63 kg

Metod: Först o främst promenera mera!
Jag kom igång o promenerade ganska omgående efter förlossning men fick sen otroligt ont i fötterna (överansträngning?) o har dragits med det ett tag. Nu är det bättre o jag har börjat promenera till stallet (4km en väg) pyssla där medan Adam sover o en promenera hem igen. Idag gick jag en kortare promenad (5km) men planerar att tömköra kusen senare så då år jag röra mej då oxå.
Så: minst en promenad om minst 5 km/ dag förutom en vilodag/ vecka.

Sluta upp med onyttigheterna fr.o.m idag. Det har blivit lite väl mycket firande med godsaker sen Adam föddes. Jag är ingen godisråtta vanligtvis men efter 8 månaders kräkande o ingenting var ätbart blev allt fantastiskt gott efter förlossningen, och det tog jag fasta på... hrmmm....

Vi äter redan bra mat hemma så det fortsätter vi med. Amningen ger mej en grotesk aptit och jag äter nog lite för stora portioner och det är där jag kan dra in lite till att börja med, minska portionerna.

Så, jag hänger på fr.o.m idag.. Gulp! :banana:

Precis, man får försöka att inte vara rädd för de här vardagssakerna som faktiskt förbränner och gör nytta.

Idag krattade jag löv i två timmar, det ska jag göra i morgon också, därför skippar jag gymmet i morgon.

Nu kan jag vara med :)

Målvikt 57 kilo

Vikt innan graviditet
57 kilo

Vikt vid förlossning 80 kilo

Vikt vid utskriving från BB 70 kilo

Vikt idag, 2 veckor efter förlossning 64 kilo

Total viktnedgång 16 kilo

Metod: Gå långa promenader med hunden och barnvagnen, äta nyttigare än vad jag gjort innan.

Jag vill åxå va me=)

(Vägde på förlossningen den 9/6 88 kg)
Startvikt: 84 kg.
Målvikt: ca 65 kg.

Veckovägningar:
mitten på juni 80 kg
14/8: 84 kg :o Skyller på att sambon haft semester=) Men fan va besviken man blev när man såg att man gått upp 4 kilo igen=(

Total viktnedgång hittills: hm + 9 kg.:crazy:

Min "story": När jag började äta p-piller för 5,5 år sedan gick jag upp i vikt. innan det var jag ganska smal. Slutade med p-pillrena för lite mer än 1,5 år sedan. blev gravid för snart ett år sen. vägde då 75 kg, gick upp 13 kilo under graviditeten. Tappade 8 kilo på en vecka, gick sen upp 4 kilo...

Min metod: Promenader, Ridning, Ska skaffa nån träningsmaskin att ha hemma, mindre snabbmat och godis...
[/QUOTE]

Jag hade noll motivation när jag skrev det här...

har inte ätit nyttigare, snarare tvärt om. inte tränat nått förutom lite promenader och lite ridning. i lördags var jag hemma hos syrran på halloweenfest. dom hade en våg. Jag hade gått upp till 89 kg:eek:
Jag trycker i mig på tok för mycket kolhydrater!!!

Så med mig på natten fick jag låna två GI-böcker.

Nu har jag ätit så lite kolhydrater som möjligt och jag känner mig mycket piggare och gladare! Konstigt att man va trött å grinig hela tiden när kroppen pumpade ut insulin för fulla muggar:smirk:

5 dagar har jag ätit GI-mat, har ingen våg så jag vet inte om det gett resultat än...

Uppdaterar:
(Vägde på förlossningen den 9/6 88 kg)
Startvikt: 4/11 89 kg.
Målvikt: ca 65 kg.

Veckovägningar:
mitten på juni 80 kg
14/8: 84 kg :o Skyller på att sambon haft semester=) Men fan va besviken man blev när man såg att man gått upp 4 kilo igen=(
4/11: 89 kg. Fan va besviken jag e på mig själv! Hur fan kan jag sitta å mula in:mad:

Total viktnedgång hittills: ?

Min "story": När jag började äta p-piller för 5,5 år sedan gick jag upp i vikt. innan det var jag ganska smal. Slutade med p-pillrena för lite mer än 1,5 år sedan. blev gravid för ett år sen. vägde då 75 kg, gick upp 13 kilo under graviditeten. Tappade 8 kilo på en vecka, gick sen upp 4 kilo på fyra veckor. upp 5 kg till på 2,5 månad

Min metod: Promenader, Ridning, träna på orbitrecken, äta enligt GI-metoden

Huvva, vad jag känner igen mig, här har det gått rakt åt skogen med viktminskningen... :( Jag har sista 2 veckorna gått upp ytterligare ca 3 kg och är så himla besviken på mig själv. Men vad annat kund ejag vänta mig egentligen med tanke på vad jag stoppat i mig efter förlossningen. Fruktansvärt dåliga matvanor har jag fått. Detta kommer ju inte att fungera i längden. Dåliga matvanor att jag inte mått så bra, varit stressad och sovit dåligt har nog osså bidragit.

Men nu, sedan i igår har jag tagit tag i mitt liv och ska göra ett seriöst försök att gå ner i vikt igen. Vet ju att jag kan bara jag vill , bara jag hittar den rätta motivationen. Det gäller bara att komma igång.

Därför skriver jag inte in någon vikt denna vecka, är så besviken på mig själv och höll på att få en chock då jag ställde mig på vågen häromdagen. Nya tag på tisdag (som är min vägdag) till veckan. ;)

Äsch, deppa inte över att du gått upp. Du kommer ju gå ner nu, eller hur! *peppdance* :banana::bump::banana:

Jag tror att min viknedgång beror på att jag inte varit på gymmet på tre veckor, jag håller på och tappar alla muskler jag byggt :o

Hej alla!

Jag kan säga vad gäller mig själv att det går åt rätt håll, även om vågen är långsam. Men mått-mässigt blir jag smalare och tappar inte särskilt mycket i muskelmassa fastän jag bara sitter på häcken mest ;-)

Jag har ju möjlighet att laga min egen mat och har bra tillgång till råvaror, så för min del funkar Low-Carb bra.

Dessutom känns det inte som att jag "bantar" på så sätt att jag inte lider, är hungrig eller längtar efter mat. Om inte min sambo nu tjatar slut på mig, så kan jag fortsätta att äta såhär en lång tid framöver. Så då kommer jag att gå ner de 13,6 kg jag har kvar. Jag har i och med idag gått ner 7.1 kg. Dessutom (eftersom vikten fluktuerar dag för dag) varit nere på BMI under fetma! Vi drack en champagne från -88 för att fira igår. Men mycket är som sagt kvar men det får ta den tid det tar.

De fördelar jag ser:
Inte hungrig (nästan någonsin!)
God mat
Musklerna är kvar
Jag fryser inte

De nackdelar jag ser:
Svårt att äta ute (allt är pasta, pajskal, potatis, socker)
Svårt att få in skinka/smör/ost/tomat i munnen utan bröd
En massa personer tror att det är farligt pga dålig forskning och dålig journalistik och tror att jag ska få hjärtinfarkt. Senast idag!

Senast ändrad av en moderator:

Jag måste bara nämna ;-P. Jag skrev fel i ovan inlägg att jag skulle få en sjärtinfarkt! Hur ser det ut!?! ;-)

Stjärtinfarkt? Är det rännskita eller :rofl:

Ett tips på hur du ska kunna få i dig skinka, ost och tomat är ju givetvis att göra en smarrig sallad, ost och skinksallad är ju kanongott :d

Lika glad är jag efter dagens vägning, kolla nedan!

Startvikt: 95.5 kg.
Målvikt:
ca 75 kg.
Veckovägningar:
23/7 95.5
30/7 93.7
6/8 92.7
13/8 91.7
20/8 90.5
27/8 89.7
3/9 88.1
10/9 86.3
17/9 85.9
24/9 85.4
1/10 85.1
8/10 84.0
15/10 82.8
22/10 82.4
29/10 82.1
5/11 80.1
12/11 78.6

Total viktnedgång 17 veckor: 16.9 kg. :bump:

Jag är snart nere på min målvikt! :banana:

Tack, snällt sagt!

Hoppas jag kanske kan motivera någon att fortsätta, kan jag gå ner i vikt så borde vem som helst kunna tycker jag ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 177
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 662
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
791
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka