Viktminsknings/peppningstråd

Sv: Viktminsknings/peppningstråd

Men glöm nu inte att vi o våra kroppar är fantastiska! Ingen idé att må dåligt över att motivationen tryter o kilona inte försvinner i ett nafs, jag har lovat mej själv att aldrig mer klaga på min kropp. Min kropp har varit med o skapat världens härligaste unge :love:, burit denna skapelse i 8 månader, födit fram denna koloss på 2700g ;) o omvandlar nu den mat jag stoppar i mej till mjölk så mitt barn växer o frodas.
Visst, jag kan känna mej tjock o jag längtar till min "trivselvikt", men vad är några kilon extra att må dåligt över när kroppen har gjort detta?

Det ger sej, motivationen kommer när det är dags :)

Prisa kroppen!! Vi når våra mål till slut :)

PeppDance till CosmicQueen o Naggur! :banana: :banana: :bump: :banana: :bump::bump:

Du är så himla duktig!
Önskar jag hade samma kämparglöd som dig.

Tack för berömmet. Fast min motivation tryter också, jag har svårt att hinna träna. Dock så äter jag himla fettsnålt, jag tror det är det som gör att jag klarar att gå ner trots att jag inte motionerar lika mycket nu som jag gjorde i början.

Idag t.ex. så åt jag en tallrik fil med några skedar upptinade bär och müsli med pumpakärnor (Paulúns), annars är det gröt och bär som gäller. Mellanmål en clementin. Lite sämre lunch än vanligt, men det var pappa som bjöd och det var gott :d, vit formfranska med räkor och kokt ägg (eg, bara formfranskan som som var dålig). Middag scans lättkorv, två stekta ägg och en liten köttbit. Steker oftast min mat i vatten. Normalt sett brukar jag äta mer bra fetter, äter mycket avocado, men det blev inte tillfälle idag. Blir jag sugen på kvällen när vi dricker te, kan jag smaska på lite mörk choklad, är det helg gör vi popcorn :d. Dricker inte läsk annat än något glas på helgen.

Och som sagt, aldrig godis (förutom mörk choklad, envisas med att lita på rapporterna där det visar att kvinnor minskar risken för hjärtproblem med lite mörk choklad varje dag :angel:), aldrig chips eller annat snacks. Kakor och bakverk kan jag äta lite, lite av om vi firar någon, men det är sällan. Har dock aldrig lätt/lightprodukter hemma, förutom osten som är 17%-ig. Annars är det riktigt smör, grädde och standardmjölk som gäller. Tar bara mindre.

Och så vardargsmotionerar jag förutom mina turer till gymmet, går mycket med vagnen och tyvärr jäktar jag väl lite väl mycket också :crazy:

Min svaghet just nu är kaffe. Dricker på tok för mycket, men pja, någon last ska man väl ha :angel:

Detta är jag nu, nästan 17 kg lättare än dagarna efter förlossningen! Nu börjar jag känna det själv, och jag känner mig så himla glad! :love: (Fast jag tycker fortfarande att jag ser lika pluffsig ut som på den första bilden :crazy:)

Här kan ni se de andra bilderna:
http://www.pixbox.se/alb592985

Senast ändrad:

Men glöm nu inte att vi o våra kroppar är fantastiska! Ingen idé att må dåligt över att motivationen tryter o kilona inte försvinner i ett nafs, jag har lovat mej själv att aldrig mer klaga på min kropp. Min kropp har varit med o skapat världens härligaste unge :love:, burit denna skapelse i 8 månader, födit fram denna koloss på 2700g ;) o omvandlar nu den mat jag stoppar i mej till mjölk så mitt barn växer o frodas.
Visst, jag kan känna mej tjock o jag längtar till min "trivselvikt", men vad är några kilon extra att må dåligt över när kroppen har gjort detta?

Det ger sej, motivationen kommer när det är dags :)

Prisa kroppen!! Vi når våra mål till slut :)

PeppDance till CosmicQueen o Naggur! :banana: :banana: :bump: :banana: :bump::bump:

Så sant, så sant & jag har ingen som helst brådska egentligen med att gå ner, det får ta den tid det tar. Men jag blir besviken och lite orolig då jag gick upp 3 kg på ett par veckor. Vill INTE att det ska fortsätta så. Gjorde mig av med 40 kg´s övervikt innan jag blev gravid och vill INTE hamna där igen. Står jag kvar på samma vikt så okej att jag inte går ner, men för mig är det inte okej att börja gå upp igen.

Detta är jag nu, nästan 17 kg lättare än dagarna efter förlossningen! Nu börjar jag känna det själv, och jag känner mig så himla glad! :love: (Fast jag tycker fortfarande att jag ser lika pluffsig ut som på den första bilden :crazy:)

Här kan ni se de andra bilderna:
http://www.pixbox.se/alb592985

Så imponerad, du är så otroligt duktig och jag blir verkligen peppad av att läsa om hur bra/lätt det går för dig att gå ner. :bump::bump:

Taaack tjejen!

Fast det där med lätt är lite knixigt. Jag vill inte påstå att jag har det lättare än någon annan att gå ner mina kilon. Jag tycker det är trist att inte äta allt jag avstår. Vissa gånger är det tyngre än andra. Till fredagens hyrfilm hör en påse godis, det är inte samma sak att äta en frukt när alla andra fikar med kakor och goda bakverk. Jag måste ha stenhård diciplin för att inte falla ur, jag kan verkligen inte "ta lite", det urartar nästan alltid i att jag tar för mycket eftersom suget blir så uppenbart.

Men jag tycker ändå att det är roligt att det upplevs gå lätt :). Och det gör det ju, men ni får inte tro att det inte är en uppoffring eller att jag har det gratis. Stundtals är det jättekämpigt. Men jag förstår dock att du inte menade så med ditt inlägg :) Dock suckar mina vänner och tycker att "det är ju lätt för dig att gå ner". Vad då för mig? Vad har jag som gör att det är lättare för mig än för dom?

Sedan är det kul att jag kan peppa andra, det gör mig ännu mer peppad!

Så sant så sant...jag tror inte heller att det är lättare för tex dig eller mig att gå ner i vikt än vad det är för någon annan. Andra som tycker det är svårt avstår ant inte onyttigheter & rör ant inte på sig tillräckligt. Är ju i långa loppet det det handlar om, att stoppa i sig färre kalorier än man gör av med.

Har ju själv gjort en otrolig resa och gått ner 40 kg strax innan jag blev gravid. Och jag är precis som dig, jag måste avstå helt från godsaker för att inte falla dit, har noll karaktär och så har det varit hela livet. Men avstår jag så går det bra & mitt sötsug försvann rätt snabbt & sedan saknade jag det inte övht.

Nu medans jag var gravid slarvade jag massor med maten & jag måste försöka att komma ifrån dom fula ovanorna nu. Börja äta nyttigt igen och på regelbundna tider. När jag gick ner i vikt bode jag själv, allt var så lätt då. Jag bestämde vad som skulle finnas i kylen/skåpet, jag bestämde vad och när jag skulle äta. Nu är jag sambo & han är allt annat än nyttig och äter på väldigt oregelbundna tider varav det blivit då för mig med.

Men nu har jag som sagt tagit mig i kragen och börjat skärpa mig med maten. Inser att jag inte kan fortsätta såhär utan att börja gå upp i vikt igen och det vill jag INTE. Har lovat mig själv det.

Vikt innnan grav. 87 kg
Vikt samma dag som förlossningen 101 kg

Drömvikt 75 kg

Nuvarande vikt

16/10 93.3 kg. - 7.5 kg.
23/10 91.9 kg. - 1.6 kg denna vecka, totalt - 9.1 kg
30/10 92.4 kg. + 0.5 kg denna vecka, totalt - 8.6 kg

Hoppar över att skriva in vikt denna vecka med...förhoppnignsvis är jag nere på samma vikt el tom ännu mindre som 30/10 nästa vekca. Det går åt rätt hålla iaf. ;)

Stjärtinfarkt? Är det rännskita eller :rofl:

Ett tips på hur du ska kunna få i dig skinka, ost och tomat är ju givetvis att göra en smarrig sallad, ost och skinksallad är ju kanongott :d

Ja, man kan ju undra.
Visst kan jag äta sallad, men ute är ofta salladerna mest sallad (och gärna pasta eller något!) och några små duttar med skinka och ost ovanpå. Det har hänt att jag har köpt ett paket prosciutto (stavning?) och lagt till salladen.

Så ruggigt snygg du är!

Jag blir gång på gång så imponerad av dig!

Oj, det har redan gått ett par veckor sen jag bestämde mej... :o Jag har inte varit så duktig men hejdar mej väl mer nu inför en andra jätteportion o alltför mkt godsaker... (skyller på köksrenoveringen, har inget kök! Vi är nog dom enda i sverige som fortfarande använder grillen, vårt enda sätt att tillaga varm mat! :D)

Inskrivningsvikt på Mvc 10/1: 80 kg
Vikt innan förlossningen 14/8: ca 88 kg
Vikt vid utskrivningen från BB 18/8: ca 83 kg
Vikt ca 2 veckor efter förlossning: 79 kg

Målvikt: 62-63 kg

Vikt 8 /11: 84 kg

Vikt 22/11 (min officiella vägdag, i torsdags): 82,5kg :banana: Det går åt rätt håll trots allt! Tjohooo!! :bump:

knapplån:

Nu har de gått tre veckor sen jag började...

jag har dom senaste dagarna börjat äta lite pasta, bulgur å bröd och liknande.

Jag har ingen våg så jag kan inte skriva nån siffra, men jag känner mig lite smalare=)

Har inte tränat nått, men ska börja med det åxå=)

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 177
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 662
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
791
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka