På väg till Romme för en dags skidåkning!
Hälsa Dalarna från mig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På väg till Romme för en dags skidåkning!
Jag vill sy men vet inte vad jag ska sy! Sitter och tittar på mina fina tyger och frågar dem vad de vill bli. De svarar med kompakt tystnad
Så oartigt av dem!
En är svensk. Den andra har varit här i flera årOlika kulturer funkar olika.
Många som kom från välbärgade förhållanden till oss och hamnade på flyrtingförläggningar och med väldigt små inkomster fick hela sin värld omruskad.
Man flyr från ett ställe där folk vet vem man är, man har ett nätverk, ett sammanhang. Så hamnar man på en plats där ingen alls vet vem man är. Då är det lätt att dra fram sitt tidigare liv för att folk inte ska tro att man är någon usel fattiglapp. För de kanske kommer från en plats där förmögenhet och pengar var viktiga. I jämnlika Sverige är det inte så och då krockar det. När människor inte verkar bli imponerade så tar man i ännu mer.
Har sett det mer än en gång.
De flesta människor vill i grund och botten bara bli omtyckta och respekterade. Och så går det fel.
Kanske är det så med de där kollegorna?
Fyfan. Ska aldrig mer dricka fireball. Någonsin.
Har även sjungit ”när man drömmer om Paris, hamnar man på båge vis lik förbannat i Hudiksvall” inför Carola.
Va? Släpp det.Då har jag gjort en anmälan, Känner mig riktigt rutten.
Det ska jag göra!Hälsa Dalarna från mig!
Har du något datum då du skall flytta in?Dags att gå upp. Vid tio är det tid att åka ut till huset igen och fortsätta greja. Den 23 kommer ju köket, så vi har en del att förbereda.
Senast sista april Sen kommer min syster tillbaka från sin skola nån gång i maj och ska ta över lägenheten.Har du något datum då du skall flytta in?