Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill sy men vet inte vad jag ska sy! Sitter och tittar på mina fina tyger och frågar dem vad de vill bli. De svarar med kompakt tystnad :cautious:

Olika kulturer funkar olika.
Många som kom från välbärgade förhållanden till oss och hamnade på flyrtingförläggningar och med väldigt små inkomster fick hela sin värld omruskad.

Man flyr från ett ställe där folk vet vem man är, man har ett nätverk, ett sammanhang. Så hamnar man på en plats där ingen alls vet vem man är. Då är det lätt att dra fram sitt tidigare liv för att folk inte ska tro att man är någon usel fattiglapp. För de kanske kommer från en plats där förmögenhet och pengar var viktiga. I jämnlika Sverige är det inte så och då krockar det. När människor inte verkar bli imponerade så tar man i ännu mer.
Har sett det mer än en gång.

De flesta människor vill i grund och botten bara bli omtyckta och respekterade. Och så går det fel.

Kanske är det så med de där kollegorna?
En är svensk. Den andra har varit här i flera år

Nyss inkommen från en mysig men kall morgonpromenad med hundarna:love:. Himlen är klarblå, måsarna skriar, solen strålar och snart ska vi åka till Helsingborg och göra Ikea lite osäkert :p

Så skönt att komma hemifrån och få lite perspektiv på saker. Några beslut är tagna, året kommer innebära några förändringar:angel:;)

Nattens sängkompis:
E0E2EB0E-E768-4BF0-93D8-33B72924B7A2.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
97 98 99
Svar
1 979
· Visningar
53 644
Senast: Hund!
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 283
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 260
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter