Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
-11 ute,rastat hundar,nattat hundar,nu ska jag gå o lägga mig o läsa och vänta på att Citodonet ska dämpa värken i korsryggen.
Natti natti!

Funderar på om jag ska städa - diska blir kanske inte så poppis hos grannarna - eller ta en zolpiderm och kliva upp i tid i morgon istället.

Testa att natta istället och ta städningen senare.

Jo, försöker tagga ner, gosa katt och hoppas zolpidem ska fungera. Håller på att försöka organisera mitt calibre bibliotek vilket är ett Sisyfos arbete eftersom jag har så många böcker, så många dubbletter och mer böcker i hur många olika mappar och sub-mappar som helst. :nailbiting: Vi pratar om bokstavligen hundratals gigabytes. :crazy:

Jag försöker hitta en ny bil.
Kandidaterna är nu i fallande ordning
Mazda 6/3
Honda Civic
Toyota Corolla
Skoda Yeti
Volvo C30/S40/V40/S60/V70

Nu vet ni exakt vilken typ av galenskap jag har, Eller kom med synpunkter. Toyota är ett sömnpiller det vet jag.

Min mamma hade en 10 år gammal S40 halvkombi (?) som jag lånade och körde mellan Norrtälje - Åre, ca 70 mil, snittade nog 100km/h hela vägen. Kom upp på 3/4 tank. Inte illa! Superskön att köra.

Bra för långkörning alltså. Och lätt/billig att laga om nåt gick sönder, billig skatt och försäkring.

I dag var vi och akte bat under London Bridge ... har i Lake Havasu i Arizona USA. :p Det ar alltsa en gammal "London Bridge" som sjonk i dyn i London och saldes da den var ersatt med en ny, nagon gang pa -60 talet. Den togs ner mycket forsiktigt och varje sten marktes ... sa nu ar den har i Lake Havasu.:)

IMG_4915.webp

Det enda bra med volvo är att man i princip kan köpa reservdelar på pressbyrån,annars är dom dyra att köra,fula,obekväma och så tråkiga att köra så klockan stannar.
:rage: så där pratar man inte om min bästa kompis. Okej den här "nya" är rätt mycket törstigare än min gamla kompis men den är skön att köra och pigg när man kör ifrån ungdomarna vid rödljusen och en helt underbart pålitlig kompis som tar sig fram överallt. Snö, lera och drivis, bara tuggar på. Och det går att packa in hur mycket som helst. :love::love:

:rage: så där pratar man inte om min bästa kompis. Okej den här "nya" är rätt mycket törstigare än min gamla kompis men den är skön att köra och pigg när man kör ifrån ungdomarna vid rödljusen och en helt underbart pålitlig kompis som tar sig fram överallt. Snö, lera och drivis, bara tuggar på. Och det går att packa in hur mycket som helst. :love::love:

Jag säger bara V40 med lite mer motor. Petar man på gasen är man uppe i 140 (något jag givetvis aldrig gjort :angel:). Förbrukningen ligger just nu på 0,82 (vinterdäck och ibland rätt mycket snö på vägen) vilket jag tycker är helt ok för en bensinare från -02 (och med en ägare som inte spottar på gasen).

Plus att det går att sätta sig i en plogvall och bara köra vidare när man fått hjälp att komma loss :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
97 98 99
Svar
1 979
· Visningar
53 644
Senast: Hund!
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 283
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 260
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter