Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sakta kryper tempen ner mot utlovade minus 15 inatt. Var till pannrummet och la i mer ved och höjde shunten inför natten

Hoppas innerligt att det är sista natten med tvåsiffriga minusgrader för den här säsongen. Jag är klar med det här nu.:meh:

Skrev klart en motion inatt som avkomman lämnade in som sin egen till fullmäktige idag. (hen sitter i fullmäktige. Hade jag slängt in den hade det blivit ett medborgarförslag. Bättre att det blir en motion från Centerpartiet) Har fått beröm för formuleringarna. Nöjd!

I övrigt har jag inte gjort många knop idag. Såg Suits på play och vilken cliffhanger...:nailbiting:

Alltså Lövet och Merkel borde dejta. Känns som att dom har ngt!

600.jpg

Varför ska folk skryta om hur mkt pengar de har?
Har 2 st på jobbet som gör det. En vet jag att hen har inte det... Hen bodde nämligen i en soclägenhet i flera år i mitt hus :meh:
Den andra säger att hen behöver ingen lön denna månad, för hen har så mkt på banken:meh:
Sannolikt skitsnack.

De som vekligen har pengar skryter aldrig.
Kan inte påminna mig att jag hört någon välbärgad snacka om sina pengar. Man listar ut det ändå från kommentarer i förbifarten. Eller för att de visar något man begriper är värt pengar men som man får se pga något annat skäl.
Som kollegan som fixat till sina föräldrars lägenhet och den låg ute till försäljning. 13 mille. Hon var så glad för den blivit så fin så jag fick se annonsen. Det var liksom inget mer med det.
Samma med folk som tjänar massor. De pratar inte om sin lön.

Sannolikt skitsnack.

Kan inte påminna mig att jag hört någon välbärgad snacka om sina pengar. Man listar ut det ändå från kommentarer i förbifarten. Eller för att de visar något man begriper är värt pengar men som man får se pga något annat skäl.
Som kollegan som fixat till sina föräldrars lägenhet och den låg ute till försäljning. 13 mille. Hon var så glad för den blivit så fin så jag fick se annonsen. Det var liksom inget mer med det.

Plus: Vilket jääävla ointressant samtalsämne! Man skiter väl fullständigt i andras ekonomi?
Folk som tjötar om sånt brukar ju vara lite off på något sätt..

Sannolikt skitsnack.

ja, han som kan klara sig utan lönen, bor billigt. Ensam i en 1½, typ 4000 max i mån för alla hens kostnader
Och det är han som tafsade på mig en gång...

Plus: Vilket jääävla ointressant samtalsämne! Man skiter väl fullständigt i andras ekonomi?
Folk som tjötar om sånt brukar ju vara lite off på något sätt..
ja, de är "tokar" båda 2
en är väldigt intresserad vad andra tjänar och hur mkt pengar de får ifrån Fk (som i mitt fall då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 632
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 286
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 281
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.