Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Cash i sig är ju ointressant till man omvandlar de till något kul och berikande. Vem blir lycklig bara av pengar per se?

Ja, jag tycker det är skitkul att prata om folks nya bil, renoverade hus, fina häst, snygga väska, resor, fina middagar etc. Men det är ju känslorna och upplevelserna som är kul. Inte prislappen i sig eller att de har en hög pengar på banken som liksom bara är där i form av siffror på ngt ogreppbart sätt.

Sen kan jag blivit extremt anti sånt pga extremsnål far som just bara skulle hamstra för hamstrandets skull. ;)

Cash i sig är ju ointressant till man omvandlar de till något kul och berikande. Vem blir lycklig bara av pengar per se?
Ja, vi har sagt flera gg åt dem, men de lyssnar inte...
"Jag har 3 stora hus hemma i Syrien" " Jag ska köpa en stor villa i Uppsala" "Jag ska köpa en ny bil, en stor en" O_o

Skaffat ny telefon idag så sitter och grejar med den och funderar på var det brinner någonstans. Vi har varit hos mina föräldrar i ungefär en halvtimme och de har redan fyllt vatten i bilarna tre gånger :eek: Kommer i full fart med blåljusen på. De har en brunn som de fyller på med precis här utanför.

Ja, vi har sagt flera gg åt dem, men de lyssnar inte...
"Jag har 3 stora hus hemma i Syrien" " Jag ska köpa en stor villa i Uppsala" "Jag ska köpa en ny bil, en stor en" O_o
Olika kulturer funkar olika.
Många som kom från välbärgade förhållanden till oss och hamnade på flyrtingförläggningar och med väldigt små inkomster fick hela sin värld omruskad.

Man flyr från ett ställe där folk vet vem man är, man har ett nätverk, ett sammanhang. Så hamnar man på en plats där ingen alls vet vem man är. Då är det lätt att dra fram sitt tidigare liv för att folk inte ska tro att man är någon usel fattiglapp. För de kanske kommer från en plats där förmögenhet och pengar var viktiga. I jämnlika Sverige är det inte så och då krockar det. När människor inte verkar bli imponerade så tar man i ännu mer.
Har sett det mer än en gång.

De flesta människor vill i grund och botten bara bli omtyckta och respekterade. Och så går det fel.

Kanske är det så med de där kollegorna?

Så , då var mina svar inskickade också. Har precis ätit ett par små våfflor med jordgubbar på. Behöver duscha, eller kanske bada? Pratar med mannen också. Saknar honom så :( 3 veckor har gått nu... Grät en liten skvätt också när jag fick "I miss arguing about food with you. I miss being confused with what to watch with you. I miss cooking for you. I miss annoying you. I miss being with you."
(Det hela började med att vi pratade om vad jag skulle hitta på att äta, jag va inte sugen på nått) :heart:cry:

Så , då var mina svar inskickade också. Har precis ätit ett par små våfflor med jordgubbar på. Behöver duscha, eller kanske bada? Pratar med mannen också. Saknar honom så :( 3 veckor har gått nu... Grät en liten skvätt också när jag fick "I miss arguing about food with you. I miss being confused with what to watch with you. I miss cooking for you. I miss annoying you. I miss being with you."
(Det hela började med att vi pratade om vad jag skulle hitta på att äta, jag va inte sugen på nått) :heart:cry:

<3

Jättekram :heart

Hoppas allt funkar smidigt för er när de fått alla svar :)

Förstår att det är jättejobbigt *stor kram* :heart :heart

Kram!

Lagt en "liten" beställning på lite nytt till butiken... Känns jobbigt att beställa varor för 3000 kr, och så är det typ 6 olika artiklar bara :cautious: Men fler av varje artikel såklart... Lite störande att man måste köpa ex 24 st av en, hade vart bättre om man kunde välja på 6/12/24 :meh:
Nu ska jag ta en dusch.

Styrkekramar. Har han fått tid hos en ambassad?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 523
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 285
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 281
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30