Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aptrött och har shoppat lite för mycket :angel: men hade en väääääldigt nöjd A när hon gick igenom mina fynd :up:
Var så högt i varv när jag kom hem så nu står det en sockerkaka och en plåt äggmuffins i ugnen :D det funkade på stressen dock! :up:

Har barnen hos mig, Allt ska vara jätte bra!
Men jag gråter för mig själv.
Min exfru slå vår äldsta dotter!
Kan inget göra fören Måndag, Saken är tydligen redan anmäld.
Nå, jag ska sitta själv ett tag och fundera på detta. Ha en bra Fredag.

Tack!
Nej inte än, vi fick in hans frågeformulär här om dagen och mitt idag. Har tyvärr ingen aning om hur lång tid det kan ta innan han får en tid, har hört att det kan ta upp till 6 månader typ :nailbiting:

Om det inte blir för personligt, vilken ambassad? Olika ambassader har ju olika högt tryck. Och ja, har man otur kan det ta åtskilliga månader och sedan skickas underlaget till MIG i Sverige för beslut där det kan ligga i en korr ett bra tag :crazy: Jag vill inte låta som en jobbig pessimist men tyvärr är det så att tillståndsärenden inte kostar staten någonting vilket asylsökanden och till viss del arbetstillstånd gör. Därför blir de nedprioriterade. Sedan är det något som ingen någonsin pratar om och MIG häftigt förnekar när det tas upp, men det finns definitivt en gräddfil för anknytningar från vissa länder, USA, Kanada, osv och de får förtur eftersom de är så lätta att besluta om.

Men jag håller tummar och tår (och katten tassar) att allt går snabbt och smidigt och att du och I snart kan argumentera om middag igen! :up:

Om det inte blir för personligt, vilken ambassad? Olika ambassader har ju olika högt tryck. Och ja, har man otur kan det ta åtskilliga månader och sedan skickas underlaget till MIG i Sverige för beslut där det kan ligga i en korr ett bra tag :crazy: Jag vill inte låta som en jobbig pessimist men tyvärr är det så att tillståndsärenden inte kostar staten någonting vilket asylsökanden och till viss del arbetstillstånd gör. Därför blir de nedprioriterade. Sedan är det något som ingen någonsin pratar om och MIG häftigt förnekar när det tas upp, men det finns definitivt en gräddfil för anknytningar från vissa länder, USA, Kanada, osv och de får förtur eftersom de är så lätta att besluta om.

Men jag håller tummar och tår (och katten tassar) att allt går snabbt och smidigt och att du och I snart kan argumentera om middag igen! :up:
Eftersom Irak inte har någon ambassad som hanterar dessa frågor så fick han välja mellan att åka till Jordanien eller Iran. Han valde den i Iran, det är tydligen billigare att ta sig dit. Nä jag vet, det är inte direkt prioriterat. Enligt statliga rekommendationer eller nått sånt, ska dessa ärenden ta max 9 månader... MIG skyller på det höga asyltrycket, att det är för mycket där att göra och därför tar det så lång tid och snitta på 1.5 år... :banghead:

Bra att det är anmält men fy faaan (ursäkta ordvalet men hittar inget bättre och tror dom flesta förstår vad jag tänker) :heart

Jag kollar på första avsnittet av Enkelstöten. Ska sen föna håret innan jag lägger mig i sängen och läser lite.
Imorgon ska jag jobba och träna och såklart kolla på Vinterstudion :D

Men fy, så hemskt! Tänker på er!

Är så trött att jag bara vill gråta. Kan knappt hålla ögonen öppna men måste vänta 7 min till på tvättmaskinen, har tvätt som måste vara torr tills imorgon... Skulle satt igång den tidigare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 523
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 285
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 281
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30