Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vinkar tillbaksOrkar inte läsa ikapp de senaste 45 sidorna, så jag kikar bara in här på slutet, vinkar och säger Hej! Hoppas ni haft en bra vecka.
Tack!Styrkekramar. Har han fått tid hos en ambassad?
Jättekram
Hoppas allt funkar smidigt för er när de fått alla svar
Förstår att det är jättejobbigt *stor kram*
Kram!
Har barnen hos mig, Allt ska vara jätte bra!
Men jag gråter för mig själv.
Min exfru slå vår äldsta dotter!
Kan inget göra fören Måndag, Saken är tydligen redan anmäld.
Nå, jag ska sitta själv ett tag och fundera på detta. Ha en bra Fredag.
Tack!
Nej inte än, vi fick in hans frågeformulär här om dagen och mitt idag. Har tyvärr ingen aning om hur lång tid det kan ta innan han får en tid, har hört att det kan ta upp till 6 månader typ
teorier om vart handlingen är på väg?Ett avsnitt till av Suits och lite mer godis, sen blir det sängen. Sååå trött!
Eftersom Irak inte har någon ambassad som hanterar dessa frågor så fick han välja mellan att åka till Jordanien eller Iran. Han valde den i Iran, det är tydligen billigare att ta sig dit. Nä jag vet, det är inte direkt prioriterat. Enligt statliga rekommendationer eller nått sånt, ska dessa ärenden ta max 9 månader... MIG skyller på det höga asyltrycket, att det är för mycket där att göra och därför tar det så lång tid och snitta på 1.5 år...Om det inte blir för personligt, vilken ambassad? Olika ambassader har ju olika högt tryck. Och ja, har man otur kan det ta åtskilliga månader och sedan skickas underlaget till MIG i Sverige för beslut där det kan ligga i en korr ett bra tag Jag vill inte låta som en jobbig pessimist men tyvärr är det så att tillståndsärenden inte kostar staten någonting vilket asylsökanden och till viss del arbetstillstånd gör. Därför blir de nedprioriterade. Sedan är det något som ingen någonsin pratar om och MIG häftigt förnekar när det tas upp, men det finns definitivt en gräddfil för anknytningar från vissa länder, USA, Kanada, osv och de får förtur eftersom de är så lätta att besluta om.
Men jag håller tummar och tår (och katten tassar) att allt går snabbt och smidigt och att du och I snart kan argumentera om middag igen!
Bra att det är anmält men fy faaan (ursäkta ordvalet men hittar inget bättre och tror dom flesta förstår vad jag tänker)Har barnen hos mig, Allt ska vara jätte bra!
teorier om vart handlingen är på väg?
TackMen fy, så hemskt! Tänker på er!