Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och äter rostade mackor och dricker te. Kändes som ett lagom kvällsmål efter en lååång cykelrunda.

Ikväll var jag ute i nästan 3 timmar med Vännen, igen. 3 timmar med MTB på stundtals väldigt bökiga skogsvägar (upptrampade, knöliga stigar med snö som förvandlats till is), någon minuts paus för att titta på stjärnorna och en hel del skratt och långa samtal om allt och inget. Livet kändes ganska perfekt där ute i skogen.

Livet i skogen är perfekt :heart

Så var det FREDAG :banana: !! Har laddat slökokaren med marinerade revben som ska få puttra på hela dagen. Ser fram emot en god middag ikväll :) ! I helgen blir det sedan ett besök (med mamma) i min favoritaffär Trästället. De verkar ha fått in en massa fina och roliga prylar nu inför vår och påsk (kanske blir det inköp av en söt liten höna :) ).

Försöker övertala mig själv att hoppa in i duschen. Jag gillar inte att bli blöt :meh:

Haha, att duscha måste vara det tråkigaste som finns! Eller i alla fall att tvätta håret. Jag gillar inte när håret blir blött! Och sedan står pt alla håll och det tar sjuttioelva timmar att få ordning på det igen.

KL

Jag försöker vakna till liv med snus och extrastarkt kaffe, så att jag orkar ta mig iväg till jobbet. Vem kommer på att lägga ett möte halv åtta en fredagsmorgon? :arghh:

Jag vill gräva grönsaksland! Men det får vänta lite till.. Måste köpa mer jord till mina odlingar också. Min bokashi är väl djupfryst vid det här laget. Typiskt, skulle gjort en jordfabrik inne med. Jaja det går att köpa jord. Får krydda den med kompost senare.

Utvecklingssamtal med dottern nu på morgonen, hennes allra sista på högstadiet :nailbiting: sen måste jag komma ihåg att handla hundmat på vägen hem annars kommer huliganen att svälta i helgen. :angel: Hem och hjälpa maken att pack i bilen och sen kom de som ska åka ihop med dem ner till SM och så hämtar de dottern 11:00 vid skolan.
Jag ska försöka låna en annan bil, skruttibangbang bilen har numera en handbroms som sitter fast. :meh: Men makens kusin konstatera att de hade fyra bilar på två körkort så jag kunde låna en av dem. :D

Parkerad på jobbet med en kopp kaffe i näven... nu var det bara det där med att lyckas vakna till också :angel:
Det där med att kliva upp ur sängen, klä på sig och göra sig i ordning varje morgon är typ det värsta jag vet :cautious: Som tur är har jag i alla fall en helt fantastisk arbetsplats :love: Så nu är det bara bra delar kvar utav dagen :laugh:

-10 när jag åkte till jobbet. Is, Is, mer is och skarsnö. Och jag har hästar som måste jobba.. Vårkänslorna börjar komma hos hingstarna, då behöver de annat att tänka på.
Den ene har iofs plockat av sig 3 av 4 skor. Sömmen har gått av när han härjat :meh:

på jobb med otroligt glad liten hund. Hon älskar verkligen att vara här.

Själv sitter jag mest och funderar på hur jag ska lösa det med hästen min. Tid för ultraljud på måndag. Självklart kan jag inte vara med då eftersom ag är själv på jobbet men men vill in så fort som möjligt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 813
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 286
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 287
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar