Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller tummarna! En bekant till mig hade en knuta som visade sig vara en vätskefylld blåsa. Den tömdes och det var det typ :)

Hoppas det ska vara något sånt lindrigt! Tänker att det går hur många ofarliga knutor som helst på varje cancertumör. Samtidigt spökar det såklart hur vanligt det är med cancer, och att jag känner tre i min egen ålder som drabbats. Men som sagt, det känns ändå långt bort just nu. Läkaren nämnde vid undersökningen att hon tyckte att det kändes som vanlig bröstvävnad, men att vi såklart skulle kolla upp det. Känner mig sjukt otaggad på att sticka en nål rakt in i knölen morgon :arghh: Men det är väl sånt som man bara får tugga i sig i livet. Finns liksom inte så mycket till alternativ.

Hoppas det ska vara något sånt lindrigt! Tänker att det går hur många ofarliga knutor som helst på varje cancertumör. Samtidigt spökar det såklart hur vanligt det är med cancer, och att jag känner tre i min egen ålder som drabbats. Men som sagt, det känns ändå långt bort just nu. Läkaren nämnde vid undersökningen att hon tyckte att det kändes som vanlig bröstvävnad, men att vi såklart skulle kolla upp det. Känner mig sjukt otaggad på att sticka en nål rakt in i knölen morgon :arghh: Men det är väl sånt som man bara får tugga i sig i livet. Finns liksom inte så mycket till alternativ.

Det blir bra ska du se :)

@Singoalla Nålen är inte jättekul men jag trodde det skulle vara betydligt värre och går ganska snabbt. Mina var bindvävsknutor, har ganska många, vilket i sig är lite dumt eftersom jag numera avskriver allt som bindvävsknutor...

Stort ödem som bara växer. Vet inte om det kommer från spark, fostret, hjärtat. Inväntar provsvar. Pratat med vet nu på morgonen de ska återkomma.

Hon står på rejäl dos smärtlindring, tempen har gått ner och pulsen har gått ner. Nu kan hon iallafall vända i boxen/Ta några steg.
Men usch :(

Blev lite oväntat hemma idag
Har fått löss
Så måste gå till apoteket och köpa medel
Hade jag gjort det igår hade jag kunnat jobba idag
Lätt å vara efterklok
Men nu har jag köpt prevent också

Stort ödem som bara växer. Vet inte om det kommer från spark, fostret, hjärtat. Inväntar provsvar. Pratat med vet nu på morgonen de ska återkomma.

Hon står på rejäl dos smärtlindring, tempen har gått ner och pulsen har gått ner. Nu kan hon iallafall vända i boxen/Ta några steg.

Men stackarn, hoppas hon blir bättre snart :heart:heart

Blev lite oväntat hemma idag
Har fått löss
Så måste gå till apoteket och köpa medel
Hade jag gjort det igår hade jag kunnat jobba idag
Lätt å vara efterklok
Men nu har jag köpt prevent också

:nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Fick det förra året pga närkontakt med ett dagisbarn. Snacka om ödets ironi, första och enda gången och så blir man nedlusad liksom :cautious:
Iaf... Linicin funkade inte på mig öht. det enda som funkade var ngt som hette "Hedrin One" eller nåt sånt. Hoppas du blir av med dom jävlarna :devil:

Missat det där om dalmatiner. Vad var det?
En av mina gamla hundar, en pappis blev biten av en sådan. Vi trodde först att hon skulle överleva bettet. Men såren sprack upp. Så hon fick en enkel biljett till över Regnbågbron. Stackars Doris!:cry::cry::cry:
Det var typ precis det,otrevliga,bitska,jagar allt med ben. Men @Tora har haft flera trevliga,jag kallade det tur,men det var nog nogrann efterforskning (och tur :p)

Precis gett mer smärtstillande. Ödemet är större nu men hästen har inte riktigt lika ont tack vare all smärtindring.

Ska ta ut andra hästen för en tur men självklart har det börjat snöa och blåsa. Jippe... Eller inte.

På riktigt dåligt humör

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 877
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 286
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 287
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar