Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas det ska vara något sånt lindrigt! Tänker att det går hur många ofarliga knutor som helst på varje cancertumör. Samtidigt spökar det såklart hur vanligt det är med cancer, och att jag känner tre i min egen ålder som drabbats. Men som sagt, det känns ändå långt bort just nu. Läkaren nämnde vid undersökningen att hon tyckte att det kändes som vanlig bröstvävnad, men att vi såklart skulle kolla upp det. Känner mig sjukt otaggad på att sticka en nål rakt in i knölen morgon :arghh: Men det är väl sånt som man bara får tugga i sig i livet. Finns liksom inte så mycket till alternativ.
Vad är det som säger att de måste sticka i knölen? Jag hade körtelvävnad som tjorvat ihop sig och det kunde de se med ultraljud.

Sitter i väntrummet på min vårdcentral och ska kolla upp en knöl i mitt bröst. Håll tummarna för mig att det är något ofarligt!

Det är som allra oftast inget allvarligt. De hittade "något" på min mamma en gång när de gjorde mammografi och det visade sig vara en ofarlig cysta :)

Samma när en kompis hittade en knöl i bröstet (hon var 40+). Hon fick akuttid för mammografi och det var heller inget farligt.

Vad är det som säger att de måste sticka i knölen? Jag hade körtelvävnad som tjorvat ihop sig och det kunde de se med ultraljud.

Läkaren sa att det beror på vad dom hittar genom röntgen och eventuellt ultraljud. Om de hittar en tydligt avgränsad knöl så vill man ta prov på den, och då måste de sticka.

Det var så de gjorde på mamma. Hon var tämligen ängslig för allt vårdrelaterat men det hade inte varit så farligt.

Hoppas inte att det ska vara så farligt! Jag hade ju total panik inför min hss-undersökning och var illamående av rädsla på morgonen. Så gjorde det inte ont alls. Tänker att det är samma nu, jag får inte jaga upp mig för mycket.

Segt att vänta när körtiden är slut. 30 minuter kvar på rasten och 109 km till nästa lastning, efter det är det 32km kvar till åkeriet. Lär bli sent ikväll...

image.webp

Hoppas inte att det ska vara så farligt! Jag hade ju total panik inför min hss-undersökning och var illamående av rädsla på morgonen. Så gjorde det inte ont alls. Tänker att det är samma nu, jag får inte jaga upp mig för mycket.

Nä, oftast gör man det värre i skallen än vad det är i verkligheten. Det inkluderar koloskopier, jag har som sagt tappat räkningen på hur många jag gjort nu ;) :D men inför den första var jag rätt hysterisk.

Mammografin tycker jag inte är farlig heller, det stramar lite i tuttarna men inte värre än så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 907
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 288
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 287
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar