Vi spelar Howrse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse!

Är det någon som vet om det funkar att maxa GP hos föl när det är vinter. Har tre små nu och vill helst inte behöva vänta till efter vintern. Men vill samtidigt inte offra möjligheten att få upp GP så mycket som möjligt.
Vet att det finns ett särskilt fölprogram för vintern men jag hade problem att få till det även på sommaren så jag vet inte om jag vågar chansa.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*

Så står jag här och har glömt att förlänga mitt stallkontrakt till en av hästarna och nu hittar jag bara skitstall!! :eek:
Mitt eget är fullt och saknar morötter så det är ju inte heller ett alternativ.

Måste det vara sån hysteri att få upp prestigen att man höjer gränserna så??
Jag tycker det är helt fel metod att ha gränserna så här tidigt i spelet. På den engelska sidan fungerar det eftersom det finns så många stall, men på svenska sidan blir det ju bara löjligt för inte ens fölen kan ju stallas upp på vettigt sätt!

Sen är jag fortfarande lite tjurig över att det är en förlust affär att "bara" ha ett stall med inackorderingar. För max kan man få 25e/dag från hästarna men att laga en box kostar 200e, de anställda ska ha lön (om man vill vara med i "prestigekriget"), du får inga inkomster på att anordna tävlingar(???), du ska odla morötter om du ska vara en attraktiv stallplats. Det är vääääldigt lite inkomster och väldigt mycket utgifter (om du inte odlar givetvis). Eller tänker jag helt fel?

Sorry, jag är bara lite allmänt grumpy så här på förmiddagen. :angel:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Det här med inavel, bryr ni er om det? Man blir ju ganska frestad att göra det då det inte finns några egentliga risker då det inte är på riktigt...

Jag bryr mig. Tycker att det blir roligare då, samt att det blir lite mer utmaning. Kolla på de Spanska hästarna, deras GP är högt över de andra raserna mycket tack vare (eller på grund av) att de största uppfödarna inavlar i varje generation (parar ofta hel- eller halvsyskon med varandra, eller far-dotter/mor-son).

Viss linjeavel kan jag absolut tänka mig, typ morfar-barnbarn, men ungefär där går min gräns. Försöker också hitta hingstar som inte gett så jäkla mycket avkommor, även om jag använder någon matador emellanåt också.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

missdragon Håller med dig, helt klart! Jag spelar ju inte den engelska versionen, så jag vet ju inte hur det fungerar där, men kring det svenska håller jag med dig. Skulle önska att man kunde höja priset för inackorderingar, ordentligt, kanske upp till 100 equus/dygn. Nu tjänar man ju ingenting på inackorderingarna.

Jag sitter och köper bajs hela dagarna, men det tjänar man ju inga stora pengar på direkt, det bekostar typ driften av stallet. Löner, strö och reparationer. Dock inga uppgraderingar av boxar eller inköp av mark.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag är mer för att man ska kunna tjäna pengar på tävlingsarenorna (det står iofs: "Kapplöpningarna är mycket lönsamma och är därför en viktig inkomstkälla." när jag går in och tittar på min travbana, men jag har inga registrerade inkomster på det vad jag kan se i min ekonomiska historik för centret?). Att jag har ridlektioner borde generera liiiite pengar tebax till ridcentret, vet ni någon ridskola som låter hästägarna, som låter sina hästar gå på lektion få hela lektionsavgiften?

Jag tycker 25E är en ganska bra avgift, kanske upp till 50E kan vara okej, man ska ju inte gå back för mycket som hästägare heller. Men däremot borde det vara så att du måste uppnå en viss prestige/storlek på ditt center för att du ska få lägga till en "minsta färdighetsnivå" och ska man ha den/de högsta avgiften/erna så ska man oxå kommit upp till en viss prestige.

Mina tankar iaf. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag sitter och köper bajs hela dagarna, men det tjänar man ju inga stora pengar på direkt, det bekostar typ driften av stallet. Löner, strö och reparationer. Dock inga uppgraderingar av boxar eller inköp av mark.

Jag har inte alls förstått hur man tjänar pengar på bajs?? Pleeeeeaaase tell!! :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Bra tankar, helt klart! Det är såklart jättekul att prestigen på centret ökar, men när man inte får in några pengar så spelar det ju liksom ingen roll. Mitt center ligger på plats 197 i rankingen, erbjuder morötter, stora boxar och linbäddar. Tar högsta avgiften, och det är alltid fullsatt, men vad hjälper det liksom? Jag måste odla de där förbannade rovorna för att gå runt. :mad:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Bajs - Du köper spillning i ridcentrets butik, omvandlar det till gödsel (vid ängarna finns den knappen) och sedan säljer du gödslet till butiken igen. Man tjänar inte mycket på det, går kanske plus med ett par tusen equus per dag eller så.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Aha!! :idea:
Det förklarar saken!! Jag har ju bara köpt för att använda på ängen när jag sår. :D

Tack! :bow:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*
Använde just mitt stamtavleprogram som egentligen är framtaget för marsvin.

Då visar det sig att min Kick har 38,7% inavel i sig.
Främst för att spansk på marwil, sweden top och best of spansk har inavlat många av sina hästar!
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Knapplån innebär att du inte svarar just den som du tar snabbsvarsknappen hos, utan skriver något allmänt och därför skriver man knapplån - alltså att man bara tog knappen närmast till hands! :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Om du vill skriva något allmänt till alla, ex en fråga så kan du låna en knapp = svara på sista inlägget trots att det inte är till just den personen! :laugh:

Det gör man om man inte skall svara TS (Tråd skaparen!) och inte har postat ett inlägg innan! Eller om man inte orkar leta upp ett tidigare inlägg! :angel:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Ahaaa, tack för förklaring!! :bow::bow: Nu slipper jag ligga vaken på nätterna och fundera över det mer! :angel:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Ni som diskuterar att man går nästan back på ridcenter här ska ni få se min senaste sammanställning för 7 dagar och då har jag uppgraderat mina 22 boxar och även köpt in ett par nya ängar! :)

Sammanlagda intäkter
+ 97 172
Sammanlagda utgifter
-93 140

Totalt plus: 4 032 e! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 428
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 617
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp