Vi spelar Howrse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse!

meeeen :cry: helt sjukt system det där att man ibland inte hinner ens reservera boxen till sig själv innan någon har knipit den..
 
Sv: Vi spelar Howrse!

meeeen :cry: helt sjukt system det där att man ibland inte hinner ens reservera boxen till sig själv innan någon har knipit den..

Men är det inte en barnsjukdom för svenska versionen, på engelska sidan vill jag minnas att boxarna blir reserverade automatiskt, kanske kommer det till svenska sidan snart också! :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag har oxå lediga boxar :)
Men har de reserverade åt mig själv jusst för att jag vill kunna välja inackorderingar ;)
Har morötter och kaniner!
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Ja tack gör gärna det :) är så illa tvungen för står med en 8-månaders fölunge som måste lekas med innan den stoppas om för natten :crazy:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag hade oxå problem med att boxarne försvann så fort jag köpte dem , men jag satte färdighets nivån på 2000 och då fanns det inga hästar som kunde ta dem därefter reserverade jag den åt mig själv.. :idea:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Nej men då hinner man reservera boxarna till sig själv, sedan sänker/tar man bort minimikraven. Det är ju jag har gjort på engelska sidan...
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Ni som diskuterar att man går nästan back på ridcenter här ska ni få se min senaste sammanställning för 7 dagar och då har jag uppgraderat mina 22 boxar och även köpt in ett par nya ängar! :)

Sammanlagda intäkter
+ 97 172
Sammanlagda utgifter
-93 140

Totalt plus: 4 032 e! :)

Det är bra gjort! :bow:
Men min fråga är då, hur mycket av det är inkomster från stallet i sig (dvs inackorderingar, tävlingar, löner för anställda mm) och hur mycket är inkomster för grödor/odlat?
För hur jag än vänder och vrider på det så är mina inkomster per dag = antal boxar x equusavgiften, om jag inte "gör något mer". Medans jag har en utgift på lön till anställda, utgift för bädden och utgift för slitaget av boxarna som inte är av denna värld. Om man vill ha stallet "tipp-topp" skulle det innebära att man måste lägga ut 200E/dag och box. För avgiften för att reparera är ju lika stor oavsett hur stort slitaget är om jag förstått det hela rätt?

Visst kan man odla för att gå plus på verksamheten, men jag tycker bara att man ska kunna gå plus utan att odla oxå, i alla fall inte gå minus. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*

Hur länge kan man vänta med att reparera sina boxar? Händer det något om man väntar tills de är 99% nedslitna tex? När brukar ni reparera dem?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*
Det är verkligen beroendeframkallande det här... Tittar in alldeles för många gånger per dag, är nämligen ledig för tillfället och har ganska mycket tid.

Jag passar också på att fråga igen om någon vet om det går att höja GP hos föl maximalt när det är vinter?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

tror det går med craxor fölprogram som är specificerat för vintern. dock så kommer inte fölet må så bra efter - lite vila och mat i 1-2 dagar verkar bara behövas efter det dock.

jag är lite kluven till min första häst, hannovenaren. Känner att det är inte nån ras som jag vill spendera tid på. Dock så är han ju odödlig.. finns det överhuvudtaget nån användning för han i senare skede? eller ska jag sälja han och hoppas någon vill ta hand om han? :/

jag är även så pass nostalgisk att det känns tragisk att sälja sin första häst... >.<
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag skulle behållla förstahästen eftersom den har många föremål från svarta marknaden som underlättar ifall du gör uppdragen. Men om du inte gör uppdragen och inte alltför fäst vid första hästen (kan inte sälja mina första bara för jag för för fäst vid den lol)



missdragon, för att vara ärlig så är det mer utgifter att ha boxar med hästar i än vad man tjänar på dom. Så det är nästan ett måste att ha ängar som du odlar hela tiden. För att bevisa lite kan jag visa min senaste redovisning (uscha hoppas jag inte är skrytsam då) för de senaste 7 dagarna :angel:

Sammanlagda intäkter
+ 328 372

Sammanlagda utgifter
-41 818

Intäkterna är i princip bara återförsäljning, bara 600e kommer från Inackordering....
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Haha! Att man har en bra affärsstrategi är inte alls att vara skrytsam! :D
Jag har börjat förstå att det är på det viset! Men jag tycker ändå det känns dumt att det är så. :(
Men det är väl bara att börja odla så snart våren kommer så att jag kan tjäna lite grus jag oxå! :idea:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

jo det är ju sant :idea:
han får väl stå kvar hos mig, göra lite ridlektioner och tävlingar för att få in lite pengar - så han gör lite nytta :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*

Om det är någon som vill ha en Howrseberoende-ridinstruktör på engelska sidan så finns jag till förfogande. Vill skaffa nytt jobb senast i em om det känns intressant! :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Det fölprogrammet jag körde kan man nog använda året om. Jag stod inte på ängen en enda gång, och det är väl bara det som avgör?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Ställde du inte fölet på ängen på natten heller? Det är väl det som är problemet, moralen sjunker när det måste stå inne.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 428
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 617
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp