Vi spelar Howrse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse!

Det är bra gjort! :bow:
Men min fråga är då, hur mycket av det är inkomster från stallet i sig (dvs inackorderingar, tävlingar, löner för anställda mm) och hur mycket är inkomster för grödor/odlat?
För hur jag än vänder och vrider på det så är mina inkomster per dag = antal boxar x equusavgiften, om jag inte "gör något mer". Medans jag har en utgift på lön till anställda, utgift för bädden och utgift för slitaget av boxarna som inte är av denna värld. Om man vill ha stallet "tipp-topp" skulle det innebära att man måste lägga ut 200E/dag och box. För avgiften för att reparera är ju lika stor oavsett hur stort slitaget är om jag förstått det hela rätt?

Visst kan man odla för att gå plus på verksamheten, men jag tycker bara att man ska kunna gå plus utan att odla oxå, i alla fall inte gå minus. :)

Ja men odla är varken svårt eller krävande, dessutom är det enda sättet för dig att få den bästa bädden (linbädd) och du tjänar pengar på att odla fram dina bäddar istället för att köpa.
Morötter ger dig prestige och är också billiga att odla.
Rovor ger dig bra pengar i återförsäljning! :)

Mesta mina inkomster är återförsäljningar.
MEN skulle jag inte uppgraderat så mycket senaste veckan och inte köpt in gödsel och fröer och ängar så hade jag ändå gått plus senaste 7 dagarna då:


Inackordering
+ 3 525
Löner
-1 520
+2005 e
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*

Palomino stoföl, 351,19 i medfödd GP! *hjular och slår volter* En Palominooo!! :banana:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Har just ökat GP med 1,2 på mitt shettis föl!
Såg till att sätta en kanin i hans box och bytte ut 30 min bete mot 1 morot istället! :banana:

Och då har jag en period till kvar att fixa honom för han är bara 1,6 år än så länge! :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

kl*

ngn som vet hur jag ska göra när jag inte har 500e och har ett sto som precis ska föla o behöver pengar snabbt? :crazy:
har sålt all spillning o allt annat jag hade, men har fortfarande inte tillräckligt med pengar :(
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Oh my gosh!! Säger jag bara :eek:
Jag klickade precis på "Accept" och såg att det for omkring ett ren-UFO på skärmen!! Så jag fick klicka "avbryt" på lilla fönstret som kom upp och frågade om jag verkligen ville acceptera jobbet. Så jag lyckades få tag i UFO't som innehöll 5 renar!! :D Thank you! OCH så har jag ett jobb nu oxå :banana:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

gäller att förbereda sig när man vet att ens sto ska föla i senare skede...

får låt bli att logga in på den hästen, och se till att skrapa ihop pengar med hälp av dina övriga hästar; tävlingar mm. värsta fall kreditera med pass och få pengar på det viset.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Om du inte har tagit hand om henne idag kan du ju vänta tills du sparat ihop tillräckligt. Men det funkar ju bara om du inte har gjort något alls med henne idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 428
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 617
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp