Vi spelar Howrse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse!

Åh så träligt! :crazy: Men vad gör man, måste klara målen! :angel: ;)

Träligt är ordet!!

La mina hästar 140 gånger och när jag var klar med det så fick jag det otroligt roliga uppdraget att nå topp 500 bland general eller breeders... eh... men va lätt? :crazy:

Och de där förbenade enhörningarna! :mad:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Bara 140? Jag har gjort 87% av 160 nu innan jag börjar för dagen. :p

Kul uppdrag med rankingen, verkligen. :crazy:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Säljer mitt Pegasus sto, henne hade jag absolut ingen anledning att köpa! :cool:

Haha nej! Hoppas du lyckas med enhörningarna snabbt nu! Jag fick ju lägga 120'000 på enhörningar innan jag fick något enhörningsföl. :cool: Och nu vill ingen köpa stoet så jag får massa skambud på PM istället. Trots att min är bland de billigaste...
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*

Ibland har man tur. Bestämde mig för att köpa 10 pass till innan erbjudandet gick ut. Fick en renrasig spansk hingst. Har nu två spanska enhörningar, en sto och en hingst. Hade ju varit ännu bättre om de varit hannoveranare, men jag är nöjd som har två av samma :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Grattis! :)
Det gör ju avlandet sååå mycket lättare iaf! :D

Men fråga, rent allmänt till er som sysslat med ridcenter ett tag,
Hur i hela friden tjänar man pengar?????
Jag menar, hästarna som inackorderas ger ju egentligen inga inkomster, det kostar ju mer att ha inackorderat än man tjänar på det! :eek: Eller iaf om man har ett litet stall och ska/vill ha hög prestige.

Sen tycker jag ju att prestigen borde bero på mer/andra saker än de inackorderade hästarnas färdighetsnivå. Nu är det ju visserligen lite mer än bara färdighetsnivå men prestigen verkar väldigt beroende på det - annars skulle man ju inte ha en gräns för "minsta färdighetsnivå" för att inackordera sin häst...
Jag skulle ju vilja inrikta mig på att ha ett bra föl/unghäststall - men det är ju typ kört om man samtidigt vill ha bra prestige känns det som. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Träligt är ordet!!

La mina hästar 140 gånger och när jag var klar med det så fick jag det otroligt roliga uppdraget att nå topp 500 bland general eller breeders... eh... men va lätt? :crazy:

Och de där förbenade enhörningarna! :mad:

Visade sig var lättare än det lät! Jag upptäckte att jag klarat det uppdraget nyss, och då ligger jag ändå på 3092 plats på general ranking. Det räckte att ligga topp 500 på någon av delkategorierna och har man MA på en hyfsad häst slår man sig utan större problem in på "flest vinster på en dag"-listan. (breeder) :bump:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Om man ser till att ha bra ängar - tillräckligt för alla hästar, de är 100% rena och man skiftar ofta så fertiliteten håller sig över 98%, samt boxar som är rena med linströ och helst 18 kvm så är man nog en bit på vägen.

Anordnar man dessutom tävlingar av hyfsad kvalitet och har ridlärare och hovslagare anställd så får man nog ett bra stall även för unghästar och föl. :)

Pengar till ridcentret får man genom att sälja grödor. Helst rovor och linbädd.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Tjänar pengar gör man genom stallhyror, odla fram olika grödor och jag köper spillning och omvandlar till gödsel det tjänar du 40 e/säck gödsel och du kan göra max 40 säckar gödsel/dag alltså tjänar du 1600 kr på att göra gödsel.

Sen som sagt stallhyrorna.
Jag har numera högsta stallhyran på 25 e då jag arbetar väldigt aktivt med att förbättra mitt stall.
Jag har 22 boxar alla 18 kvm med linströbäddar. Ser alltid till att ha morötter och ska nu börja jobba aktivt med mina ängar.
Dessutom har jag hovslagare och kommer även skaffa sadelmakare när det finns tillgängligt.

Sen kan du odla, mest tjänar du på rovor med gödsel från spillning.
Säg du odlar på en äng som är 1 hektar då betalar du 500 för rovfrön och 150 för gödsel, alltså 650.
Säg att du får en skörd på 400 betor som säljs för 25 e då får du 10'000 e. Alltså har du då tjänat 9'350 e!

Allt spannmål får du 1 e för när du säljer, t ex om du odlar lin så kanske du får 400 lin och 200 linbäddar (tar ur luften nu), spara då linbäddarna och sälj linet så tjänar du då 400 e för linet och så har du de bästa bäddarna i ditt center. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag har banne mig en förbannelse över mig gällande tekniska saker...
nu har allt jag har i min lägenhet gått sönder, inklusive min dator >.<
väntar bara på att spisen ska smälla oxå...

det ska alltid komma lägligt med... ingen som vill sköta om mina hästar under tiden då jag får en fungerande dator igen? :P
lär inte kunna svara förrens imorrn, då min tid på bilbiotekt snart är slut :(
 
Sv: Vi spelar Howrse!

KL

Ang det här med föllekar - jag vägrar använda det där Craxor, orkar ine sitta och översätta allt :p Gå in på spelare Paragon of Dragons, där står allt bra på svenska och det har funkat på mig iaf.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag kan göra det! Det går väl att ställa in så jag kan gå in med ditt användarnamn och mitt lösenord, antar att det är begränsat men ger möjlighet att sköta hästarna och centret iaf. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

De är till salu allihopa, säg till om du vill ha ngn så lägger jag dem på privat försäljning åt dig.:D:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*

Om man betäcker ett enhörningssto med en enhörningshingst, får man då automatiskt ett enhörningsföl, eller måste det ändå vara ett visst klockslag?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*

Om man betäcker ett enhörningssto med en enhörningshingst, får man då automatiskt ett enhörningsföl, eller måste det ändå vara ett visst klockslag?

De måste vara av samma ras, du måste betäcka exakt rätt tidpunkt och du har 1 chans på 6 att få en enhörning!

Jag hatar dem och missade betäcka idag! :mad::mad::mad:

EDIT!!!
Tack vare dig kom jag ihåg och hann!!
Jag gillar dig skarpt!!!!
 
Senast ändrad:
Sv: Vi spelar Howrse!

Vad ska man titta efter när man väljer stallplats åt sitt föl egentligen? Hitintills har jag bara stallat upp dem på första bästa till jag kan öppna mitt eget, men tänkte försöka hitta ngt bra nu när jag började på den engelska versionen också..
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Denna har funkat bra på mina, men det ska inte användas på shettisar.
Lycka till :laugh:

8 Mån/ 8h lek
1.30 bete
saltsten
Borsta
1H lek
Rova
2h box
Vatten
1H lek
Mat
6h lek
klapp
morot
___________________________________

10mån/9h lek
1.30 bete
saltsten
Borsta
1h lek
1h bete
1h lek
rova
Mat
7h lek
klapp
morot
vatten
__________________________________
1år/9h lek
1h bete
saltsten
1h lek
rova
1h lek
vatten
2h box
borsta
7h lek
klapp
morot
_______________________________
1.2 år/10h lek
1.30 bete
saltsten
borsta
1h lek
rova
1h lek
vatten
mat
8h lek
klapp
morot
_____________________________
1.4år/11h lek
30min bete
saltsten
borsta
1h lek
mat
9h lek
rova
1h lek
klapp
vatten
morot
_________________
1.6 år/13h lek, slutar efter 22 och med för lite energi
borsta
vatten
1h lek
mat
1h lek
saltsten
30min bete
9h lek
klapp
1h lek
rova
1h lek
morot
morot
_____________________
1.8 år
vatten
6h bete
saltsten
1.30 trav ridtur
morot
mat 1h box
borsta
1h trav ridtur
1h trav ridtur
1h trav ridtur
klapp
rova
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 428
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 617
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp