Vi spelar Howrse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse!

Nej det är ju en nackdel med de små liven - de får bara platser i skruttstall. :p Vad var det för kriterier som det föll på? Man bör ha möjlighet att ge fölet en morot, två (dvs box med kanin) behövs inte under spel-tiden.

Jag brukar ställa mina föl som jag ska satsa på i mitt eget stall, då vet man vad man får. :D

Jo, men det föll på hagarnas renhet... :crazy:
Tyvärr är ju mitt stall nystartat och renheten är inte på topp och jag har inga morötter alls förens den 11e. Måste nog vänta tills dess om jag inte hittar stall nu i dag.

Men jag har iaf fått alla 4 boxar som jag satt ut i mitt nystartade stall uthyrda i dag! :D :banana:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag har en box som inte är uthyrd om du vill ha den, jag lägger en reservation åt dig om du vill ha den..:idea:

Klart ta den om du vill ha den..
 
Senast ändrad:
Sv: Vi spelar Howrse!

På den svenska sidan har jag ett center med kaniner, morötter och som ger 21 e och 0,096 per lektion och just nu rank 34.

Har några boxar lediga som jag kan reservera om någon vill skilla upp :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

På den svenska sidan har jag ett center med kaniner, morötter och som ger 21 e och 0,096 per lektion och just nu rank 34.

Har några boxar lediga som jag kan reservera om någon vill skilla upp :)

Jag har en enhörning till som gärna skulle vilja ha någonstans att bo... :D
Innan det uppdateras i natt... :angel:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*

Hur är det nu, kan jag låta hästarna sova på ängen, eller vilken metod ska jag använda mig av?

Ängen ska det vara. Men det får inte vara vinter. Om jag förstått det hela rätt. Lyckades precis att få 1.2GP på min lilla enhörning iaf... :love:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Nu har jag köpt mig ett unicorn sto, så att jag äntligen kan försöka klara uppdraget med att föda upp en unicorn bäbis! :D

Säljer mitt Pegasus sto, henne hade jag absolut ingen anledning att köpa! :cool:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Huuur gjorde du? Jag tränar mina föl febrilt för att klara uppdraget med att få 2 föl tränade 1,2 extra innan man avslutar spelet, men får bara + 0,2 och 0,18 hela tiden! :cool:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag har klantat mig på den engelska sidan där jag "bara" lyckats få 0,3 och 1,02 (=??) och trodde jag klantade mig nu oxå när den hade för lite energi när jag gick in i 10 månader (eftersom jag trodde jag åldrat men eftersom min musplatta är lite pucko ibland så hade det inte registrerats och jag ställer bäbisen 1 1/2 timme på ängen EFTER kl 22:00 i 8 månader)... Bah!
Men nåt gjorde jag ju uppenbarligen rätt ändå. :D
(Kolla in min Labhyrinth om inte annat)

Apropå det här med pounds/kg så är "översättningen" från fölspelet följande:
1,5 kg = 3 pounds
3,5 kg = 7 pounds
2 kg = 4 pounds
4,5 kg = 9 pounds
10 kg = 20 pounds
= 1 till 2 förhållande ;)
Eller åtminstone har det fungerat för mig. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Men det gör inget för det visste jag ;)

Haha! Där ser man :D

Men dock kom det inte upp någon reservation när jag sökte stallplats åt lilla Fling. :( Så jag tog det dumdristiga beslutet att ställa in henne i mitt eget stall och nu kan jag ju inte ändra tyvärr. Jag får avvakta med henne tills det blir vår igen istället. Tack ändå!! :bow:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Ja ha så man kan spela efter 22 utan att det blir kasst? :confused:

Jag har först fått upp energin till 100%, sen lekt så många timmar som tillåts (vanligtvis 6-10) och sen gjort så att dom fått upp energin till 20%, sen hage så många timmar som möjligt och sen natten!

Fel? :crazy:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Ja ha så man kan spela efter 22 utan att det blir kasst? :confused:

Jag har först fått upp energin till 100%, sen lekt så många timmar som tillåts (vanligtvis 6-10) och sen gjort så att dom fått upp energin till 20%, sen hage så många timmar som möjligt och sen natten!

Fel? :crazy:

Craxor's method

Winter games in box for maximum 1.2 gp gain.
PUT THEM TO BED IN THE BOX!!!

6 MONTHS : grooming / salt stone / 1 lb feed. / Drinking / Stroking / Carrot

8 MONTHS : 8h playing
3h30 pasture / salt stone / grooming / 1h playing / Turnip / Feeding (3 pound) / 7h playing / Stroking / Drinking / Carrot

10 MONTHS : 9h playing
2h30 pasture / Salt stone / 1h playing / Carrot / feeding (14 pounds) / Grooming /
1h playing / Turnip / 7h playing / Stroking X2 / Drink

1 YEAR : 9h playing
2h30 pasture / Salt stone / Grooming / 1h playing / Carrot / Turnip / 1h playing / Drink /
Feeding (2 pounds) / 7h playing / Stroking X2

1 YEAR 2 MONTHS : 10h playing
1h30 pasture / Salt Stone / Grooming / 1h playing / turnip / 1h playing / Carrot /
Feeding (10 pounds) / 8h playing / Stroking X2 / Drinking

1 YEAR 4 MONTHS : 11h playing
Feeding (14 pounds) /Grooming / 1h playing / Turnip / 1h playing / Drinking / 30mn Pasture /
Salt Stone / 9h playing / Stroking X2 / Carrot

1 YEAR 6 MONTHS : 13h playing - Horse ends day at 24:00 with around 16% energy
Grooming / Carrot / Salt Stone / 1h playing / Feeding ( 20 pounds) / 1h playing / Drinking /
30mn pasture / 10h playing / Stroking X2 / 1h playing / Turnip



For these game to work you must have salt block, have foal in an ec that has fertile pastures and is 100% clean. Ec must also have carrots. And you must be willing to use turnips. Games increase the foals genetic potential (gp) 1.2%.

and here is the Craxor's method for normal to +3oC method:


* 8 MONTHS : 8h playing
1h30 pasture / salt stone / grooming / 1h playing / Turnip / 2h box / Drinking / 1h playing / Feeding (3 pounds) / 6h playing / Stroking / Carrot

* 10 MONTHS : 9h playing
1h30 pasture / salt stone / grooming / 1h playing / 1h pasture / 1h playing / turnip / Feeding (min 7 pounds) / 7h playing / stroking / Carrot / Drinking

=> for energy= 93% : feed 8 pounds - for energy= 92% : feed 10 pounds

* 1 YEAR : 9h playing
1h pasture / salt stone / 1h playing / turnip / 1h playing / Drinking / 2h box / grooming / 7h playing / stroking / Carrot

* 1 YEAR 2 MONTHS : 10h playing
1h30 pasture / salt stone / grooming / 1h playing / turnip / 1h playing / Drinking / Feeding (4 pounds) / 8h playing /stroking / Carrot

=> if energy= 92% in the morning : feed 6 pounds

* 1 YEAR 4 MONTHS : 11h playing - for energy 93% and above
30mn pasture / salt stone / grooming / 1h playing / Feeding (9 pounds) / 9h playing / turnip / 1h playing / stroking / Drinking / Carrot

=> if energy= 92% in the morning : feed 10 pounds

* 1 YEAR 6 MONTHS : 13h playing
Grooming / 1h playing / Drinking / Feeding (19.9 pounds) / 1h playing / salt stone / 30 mn Pasture / 10h playing / stroking / 1h playing / Turnip / Carrot

Om du följer det, så fixar du att höja 1.2 gp:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 428
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 617
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp