Vi spelar Howrse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse!

Vad ska man titta efter när man väljer stallplats åt sitt föl egentligen? Hitintills har jag bara stallat upp dem på första bästa till jag kan öppna mitt eget, men tänkte försöka hitta ngt bra nu när jag började på den engelska versionen också..

Du ska titta efter stall med hög renlighet i box och på ängarna ska helst ha morötter oxå. :D
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Åh, mina tvillingflickor som kom idag är riktigt jäkla bra! Tredje ledet från mitt ursprungssto, 352.45 GP innan lekar (och om topplistorna står stilla innebär det att de kommer vara bästa fullblod efter lekar! :D). Synd att de inte blev hingstar, då hade jag kunnat casha in på betäckningsavgifter!

Ena tjejen behåller jag, den andra ligger ute på auktionerna.


Och på tal om auktioner. Hur tänker ni andra när ni sätter utropspris?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jamen satsa på en av dem så hinner du ju ha en häst i närheten av toppen i alla fall! :banana:

Och vad skönt att det finns raser som man inte hetsat upp GPn på, som de spanska... :grin:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Därför att de inte kan äta lika mycket mat utan att bli dåliga. Maten ger ju energi (om man ger vid rätt tidpunkt, dvs när hästen redan har mycket energi), därför finns det speciella program för shettisar. Jag har testat och det funkar men det är nog som Snyggve säger att det kräver två morötter och väääligt bra stall+hagar.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Ja de gör ju det. Men jag måste säga att de andra ligger väldigt lågt å andra sidan (många). :o Men som sagt, det är väl bara hälsosamt att alla raser inte kräver en pass-hets. :crazy:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

ok, startade upp datorn igen, efter mycket velande - och den funkar!
*håller tummarna att den håller lite längre till* .. *knock on wood*

tackar för att ni ville ställa upp iaf - om det skulle krisa sig igen så vet jag till nästa gång ;)

mitt shettisto behöver bara +2.12 för att få 100 i blup, så kan jag äntligen börja avla på henne, få tvillingar och ha 11 hästar på min gård = 2 mål på en och samma gång! :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Knapplån
Hur har ni andra gjort när det gäller betäckning av enhörningar, har ni väntat och bluppat dem eller betäckt direkt när de är könsmogna.?
Med tanke på 1 på 6 chansen..

E just nu på född upp en enhörnings utmaningen :grin
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag skulle avla och bluppa under och mellan dräktigheten. Jag fick en enhörning på 7:e försöket, när min första enhörning blivit för gammal och det är ganska surt... :cool:

Förtydligande: börja avla vid 2½ om du känner för det, det hade iaf jag gjort!
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Tack det var ungefär så jag tänkte oxå, känns lite surt om man inte får ngn alls..:crazy:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jamen satsa på en av dem så hinner du ju ha en häst i närheten av toppen i alla fall! :banana:

Och vad skönt att det finns raser som man inte hetsat upp GPn på, som de spanska... :grin:

Ja, så tänkte jag också! Och jag har en hingst inspanad på auktion som är rätt bra, som jag hoppas få hem så jag kan blanda in nytt blod i mina linjer. De bra fullblodsuppfödarna är petiga med inaveln. Bra på sitt sätt, dämpar ju GP-hysterin lite.

Ja, det är skönt! De spanska hästarna tar ju över alla tävlingarna! I alla fall de jag brukar starta mina hästar i. Så vafan... mina hästar vinner ju aldrig längre, haha! ;)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Ja, så tänkte jag också! Och jag har en hingst inspanad på auktion som är rätt bra, som jag hoppas få hem så jag kan blanda in nytt blod i mina linjer. De bra fullblodsuppfödarna är petiga med inaveln. Bra på sitt sätt, dämpar ju GP-hysterin lite.

Ja, det är skönt! De spanska hästarna tar ju över alla tävlingarna! I alla fall de jag brukar starta mina hästar i. Så vafan... mina hästar vinner ju aldrig längre, haha! ;)


Grattis till twinsen! :D Vilken hingst är det du har spanat in? Så att vi inte bjuder på samma menar jag. :angel:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Det här med inavel, bryr ni er om det? Man blir ju ganska frestad att göra det då det inte finns några egentliga risker då det inte är på riktigt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 428
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 617
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp