Vi spelar Howrse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse!

Eyyy... Nån på den svenska sidan som har en 80+ BLUP:ad renrasig fjordinghingst till avel? :D

Det börjar vaknas avelstider i mitt stall :angel:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*knapplån*

nu har det börjat gå bättre för mig :) och har äntligen fått tillgång till mera saker på engelska sidan.. bara vänta på att få ridcentret nu med
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*

minns att jag frågade en gång, men minns inte om jag fick nått svar :angel:

Om man odlat egna rovor, tjänar man bäst pengar på dem gemom att sälja dem till butiken? Eller kan man få mer pengar på annat sätt? Tycker det känns snålt av butiken att köpa tillbaka dem till "halva priset" när man odlat dem själv :o
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*knapplån*

Någon här som funderar att börja får gärna ange Nostie som sponsor, är på det uppdraget och såklart har min kompis redan resgistrerat så det räknas inte lol.


Dea, du tjänar bäst att sälja dom som dom är, för om du konvertera som sörp tjänar man inte lika bra.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Kl*

Ingen som vill byta ett fruktbarhetstrollspö mot en molntapp? Jag vill alltså ha ett trollspö. :D
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*
Jag fick just ett mail på svenska versionen skrivet på franska... av admin... ehh, krävdes en translator för att jag skulle fatta... :rofl:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Nu vart man ju nyfiken på vad som stod :p
Votre filleul a acheté son premier pass sur Howrse
Bonjour EnHumla,

Un de vos filleuls vient d'effectuer son premier achat sur Howrse et nous sommes très heureux de pouvoir le compter parmi les membres qui nous supportent le plus grace à vous.
Pour fêter cet évènement nous vous avons offert un pass !

Amusez-vous bien.
L'équipe Howrse


Och pågrund av det så har jag nu fixat så att allt jag ställer muspekaren vid, får jag ett förslag på en översättning till franska... toppen eller inte :rofl:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

WTF!!! :rofl::rofl::rofl:

Din gudson har köpt sin första vidarebefordra Howrse
Hej EnHumla,

En av dina hänvisningar just avslutat sitt första köp på Howrse och vi är mycket glada att räkna honom bland de ledamöter som bär det största tack vare dig.
För att fira händelsen vi erbjudit dig ett pass!

Ha kul.
The Howrse Team
 
Sv: Vi spelar Howrse!

WTF!!! :rofl::rofl::rofl:

Din gudson har köpt sin första vidarebefordra Howrse
Hej EnHumla,

En av dina hänvisningar just avslutat sitt första köp på Howrse och vi är mycket glada att räkna honom bland de ledamöter som bär det största tack vare dig.
För att fira händelsen vi erbjudit dig ett pass!

Ha kul.
The Howrse Team

:rofl::rofl::rofl:
Visst är det fantastiskt? :banana:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Fick samma mail för några dagar sen och även om jag inte begriper ett dyft så är jag helt nöjd med att få ett pass för nu har jag fyra och kan köpa svarta pärlan senare idag. :D:banana:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Det funkade :)
Mitt sto som bara fått hingstar fick två stoföl nu när uppgiften var att producera ett hingstföl, men det blidde godkänt ändå :D
 
Sv: Vi spelar Howrse!

så, nu när det blivit vår kanske man ska ta och odla lite grödor - vad ska man satsa på? Har inga hästar i mitt stall utan försöker få upp ekonomin först och främst.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag har precis satt morötter och korn på odling, hade äpplen sen innan. Vet dock inte vad som ger mest egentligen?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Lin (eng - flax) är det som ger mest på våren, står det hästar i stallet kan det ju vara bra med lite morötter också.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Morötter tror jag ger bonus till ridcentret. Men i alla fall så stallar man allra helst upp sin häst hos ett ridcenter som har morötter (de ger ju hästarna energi, som de behöver om de tränar och tävlar hårt). Korn ger inte så jättemycket, men om du sparar det, och lite annat som du odlar kan du göra "sörp" och sälja från ditt ridcenter. Äpplen vet jag inte än hur mycket eller lite de ger min första äppelodling blir klar den 12:e :p Vad som ger mest är Lin (då får man både linfrö/1 equus per "bit" och linbädd/10 equus per "bit"). Sen när sommaren kommer så tjänar man mycket på att odla betor, även om utsädet kostar 500equus.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

På våren odlar jag oftast morötter eller flax (lin?)
På sommaren rekommenderar jag wheat (vetekorn)
En copy av det som finns i EC hos många i den engelska versionen om hur man tjänar som mest på sitt ridcenter över sommaren.

QUICK WAY
1. buy 10 large fertile meadows & put scarecrows on them, price - 20 passes
2. grow wheat every summer with manure fertiliser
3. plant 1st crop on the 22nd of each month
4. harvest crop on the 28th
5. plant 2nd crop on the 28th
6. harvest 2nd crop on the 4th
7. sell all wheat & straw bedding

you should make at least 600,000e. this month i made around 650,000e



THE SLOW WAY
only buy fertile meadows (as large as you can afford)
follow steps 2-7
buy large fertile meadows & scarecrows

repeat until you have 10 large fertile meadows with scarecrows
once you have the 10 meadows at 100% fertility & cleanliness you should be making 600,000e a monthgrew 2 meadows of turnips (rotating each time i planted to be sure the meadows had 100% fertility) thru the summer & got the following (at a cost of 8800e per planting),

harvest 1 = 2294 turnips, sold for 25e & got 74,850e
harvest 2 = 3264 turnips, sold for 25e & got 81,600e
harvest 3 = 3310 turnips, if i sell at 25e ill get 82,750e

total for turnips = 239,200e (cost 26,400e to plant leaving 212,800e profit)

grew 2 meadows of wheat (rotating each time i planted to be sure the meadows had 100% fertility) thru the summer & got the following (at a cost of 3800e per planting),

harvest 1 = 51,992 wheat & 3900 straw bedding, sold for 122,192
harvest 2 = 60,184 wheat & 4514 straw bedding, sold for 141,436

total for wheat = 263,628 (cost 7600 to plant leaving 256,028e profit)


which looks better? dont forget the wheat is always the same price & 25e is a good price for turnips
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 428
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 617
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp