Vi spelar Howrse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse!

Nä den kan bara vara, ska till SH sen! :angel:
Köpte den bara för detta ändamål!
(Kolla in korsningen, 12,5% av alla raser! :D)

När kan jag köpa tillbaka den?
 
Senast ändrad:
Sv: Vi spelar Howrse!

Nä den kan bara vara, ska till SH sen! :angel:
Köpte den bara för detta ändamål!
(Kolla in korsningen, 12,5% av alla raser! :D)

När kan jag köpa tillbaka den?

10 dagar...
Men annars kan du ju köpa en av mina som jag har till bytes ändamål och skicka den till SH och slippa väntan :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Hahahahah! :D Mja, han var ju inte en av dina uppfödningar och då är det lättare! ;)
Jag kan spela med den om du vill ha tillbaka den? :)

Ibland kommer jag på mig själv med att tänka att "Hoppas att han inte blir ledsen som får bo i SH" nu! :eek:
Dags att sluta spela? :angel: :o


:rofl:
 
Senast ändrad:
Sv: Vi spelar Howrse!

KL

Nu är jag lite nyfiken på hur prissumman och gainade skills i tävlingar bestäms. Såg just detta på mitt stos sida;

Inkas Toka har slutat på 1a plats i hopptävlingen X. Du har tjänat 25 Equus. (energi: -9.8, hoppning: +0.51)
Inkas Toka har slutat på 2a plats i hopptävlingen X. Du har tjänat 31 Equus. (energi: -13.9, hoppning: +0.42)

Förklaring, någon?
Jag skulle tro att det var lägre nivå på tävling 1 vilket gjorde att prissumman var lägre och lägre energi krävdes. Anledningen till att ditt sto fick mer skills från tävling 1 är för att hon anmäldes till den tävlingen först. Lite förenklat kan man tänka att hästarna från början tjänar 2 skills i en färdighet vid första tävlingen, vid andra tävlingen 1,9, vid tredje 1,8. Därför vann hon mer på andra tävlingen men tjänade mindre skills.

Och förresten; bonusarna som man får genom... eh... bonusar, är de plusade skillsen utöver hästens GP? Dvs om min häst har 60 i dressyr och dessutom har en sjöhäst, som ger +4 i dressyr, har den då totalt 64 i skills i dressyr? Vilket innebär att den behöver tränas utöver den egentliga skill-leveln för att bli fetad i den grenen - alltså till 64 istället för 60?
Tillgodoräknas dessa extra poäng på eventuella avkommor? Dvs, har mitt sto teoretiskt sett 64 i skills i dressyr som max även i aveln, eller räknas bara de "ursprungliga" värdena, utan bonusar?

Bonusgrejernas bonus plusas på det som hästen normalt har, dvs 60+bonuspryl= 64 med bonusen, och hon behöver inte tränas mer än normalt. Eftersom skills inte har något med avkommor att göra spelar det ingen roll om föräldrarna har ala bonusprylar som finns, fölets medfödda skills och GP bygger enbart på föräldrarnas blup och ffa GP.

Och en sista; Är hästar fertila tills den dagen de dör? Kan mitt sto dö dräktigt om jag betäcker henne vid hög ålder? Eller märker jag helt enkelt det på hälsan? Hur snabbt tar det för en häst att dö? Jag menar, hur lång tid har man på sig att göra saker från det att man märker att hälsan dalar till att hästen kolar?

Om stoet är dräktigt/fölar efter 25-års ålder tappar hon hälsa och kommer förmodligen dö före 30. Hur fort de tappar hälsan beror på aktivitet. Min första åldring tävlade jag några dagar efter 25 och den överlevde ändå gott och väl sin 30-års dag men nuför tiden tar jag det sökra före det osäkra och låter de gamla bara beta och äta. :D

Och en sista sista; Kan man någonstans se de pälsar som skapats utan att ha svarta pärlan ellervaddetnuänärsombehövs för att byta päls? Vill mest bara kika runt ^^

Gå in på Golden Apple, klicka i en av dina hästar som om du skulle köpa till den hästen så kommer pälsarna visas även om du inte har något pass.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

(...)Anledningen till att ditt sto fick mer skills från tävling 1 är för att hon anmäldes till den tävlingen först. Lite förenklat kan man tänka att hästarna från början tjänar 2 skills i en färdighet vid första tävlingen, vid andra tävlingen 1,9, vid tredje 1,8. Därför vann hon mer på andra tävlingen men tjänade mindre skills.

Tusen tack! Nu känner jag mig klokare! :bow:
Det jag citerat här ovanför, innebär det att man snabbare gainar skills om hästen deltar i olika grenar samma dag? Dvs en av varje gren istället för att köra fyra dressyrtävlingar, tex?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

En fråga till: På redcentrat, hur funkar det om man har fler boxar än sällskapsdjur? Är det de första boxarna som kniper sällskapsdjuren, eller hur "delas de ut"?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Hahahahah! :D Mja, han var ju inte en av dina uppfödningar och då är det lättare! ;)
Jag kan spela med den om du vill ha tillbaka den? :)

Ibland kommer jag på mig själv med att tänka att "Hoppas att han inte blir ledsen som får bo i SH" nu! :eek:
Dags att sluta spela? :angel: :o


:rofl:

Nej, det var inte min uppfödning?! :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Att du vågar? :eek:
Jag har funderat ganska länge på att fuska, men är lite rädd att dom ska komma på en så kontot raderas :angel:

Jag tror det är väldigt många som har dubbla konton och de har ju gjort så att det är väldigt svårt att fuska..
Tex får du bara skicka en gåva till samma person var 10de dag (kan vara 1 vecka?)
Du kan inte köpa tillbaka en häst du sålt på 10 dagar.
Så egentligen är det väl mindre fusk med 2 konton än vad vi gör här i denna tråden och vad som försigår på howrse när det gäller samarbeten :)

Själv hade jag ju turen att lura med en kompis samtidigt som jag började, han är inte riktigt nöjd med det för han är inte riktigt lika fast :rofl:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Ja det tror jag med. Har ärligt talat inget emot att någon fuskar med flera account, tycker tex att pass är lite väl dyrt så kan man skaffa lite grejer via andra account så är det väl bara bra :angel: Jag tycker att det är mer fusk att de som har råd att spendera mycket pengar är de som det går bäst för.

Men jag är för feg än så länge och jag har ingen jag kan lura haha. Jag lyckades faktiskt få min pojkvän skaffa ett acc på engelska howrse för ett tag sen men det var tydligen inte så roligt :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 428
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 617
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp