Vi spelar Howrse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag hade inte beståmt mej för nåt pris, men har nu tittat igenom olika trade sidor i forum och priset hos säljare ligger ca på 45-50.000e men köpare sägjer oftast 30.000e+ så jag kan bjuda dej A.pack för 38.000e? (Min snabba marknadundersökning är dom nyaste sidorna på sissys forum)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Inga problem :D

Kl.
Jag har startat för några dagar sen en svensk användare, känns dock hur tråkigt som helst att vänta 10 dagar till att få handla med hästarna, har nästan färdig bluppat mitt första shetlandssto. Känner mej även helt pank med mina 1.000+ e. :eek:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Åh va sugen jag är på en Croesus, dom är så snygga! :love::d

Men vad betyder detta? Gäller det bara för Divine hästarna?

"Every month, one horse among those named Junior Croesus is turned into Croesus".
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag vill också få en Croesus, dock för att dom ger deras ägare en pass 13,de varje månad och man får två om 13,de hamnar på en fredag.:D
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Och svaret på frågen är att det är så vitt jag vet bara för Crouesus där hästar kan bli divine.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Åh va sugen jag är på en Croesus, dom är så snygga! :love::d

Men vad betyder detta? Gäller det bara för Divine hästarna?

"Every month, one horse among those named Junior Croesus is turned into Croesus".

Om du döper en av dina hästar till Junior Croesus så har du chansen att din häst omvandlas till en riktig Croesus. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

KL

Nu är jag lite nyfiken på hur prissumman och gainade skills i tävlingar bestäms. Såg just detta på mitt stos sida;

Inkas Toka har slutat på 1a plats i hopptävlingen X. Du har tjänat 25 Equus. (energi: -9.8, hoppning: +0.51)
Inkas Toka har slutat på 2a plats i hopptävlingen X. Du har tjänat 31 Equus. (energi: -13.9, hoppning: +0.42)

Förklaring, någon?


Och förresten; bonusarna som man får genom... eh... bonusar, är de plusade skillsen utöver hästens GP? Dvs om min häst har 60 i dressyr och dessutom har en sjöhäst, som ger +4 i dressyr, har den då totalt 64 i skills i dressyr? Vilket innebär att den behöver tränas utöver den egentliga skill-leveln för att bli fetad i den grenen - alltså till 64 istället för 60?
Tillgodoräknas dessa extra poäng på eventuella avkommor? Dvs, har mitt sto teoretiskt sett 64 i skills i dressyr som max även i aveln, eller räknas bara de "ursprungliga" värdena, utan bonusar?

Och en sista; Är hästar fertila tills den dagen de dör? Kan mitt sto dö dräktigt om jag betäcker henne vid hög ålder? Eller märker jag helt enkelt det på hälsan? Hur snabbt tar det för en häst att dö? Jag menar, hur lång tid har man på sig att göra saker från det att man märker att hälsan dalar till att hästen kolar?

Och en sista sista; Kan man någonstans se de pälsar som skapats utan att ha svarta pärlan ellervaddetnuänärsombehövs för att byta päls? Vill mest bara kika runt ^^
 
Senast ändrad:
Sv: Vi spelar Howrse!

Och så kom jag ju förstås på en sak till: Vilka tävlingar ger vilka skills?

Nu har ni lite att bita i, nördjävlar! ;)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Tack o lov kan jag inte svara på din fråga! :D

Men nu är jag laddad inför att min häst skall förvandlas, vill ha en Krööösus! :love:;)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag fuskar lite, har skapat ett till konto men det tar väl några dagar innan jag kan få användning av den. :angel:

Vad menas med detta? "Delad förvaltning av mitt konto"?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag fuskar lite, har skapat ett till konto men det tar väl några dagar innan jag kan få användning av den. :angel:

Vad menas med detta? "Delad förvaltning av mitt konto"?

Delad förvaltning är att du kan låta någon logga in på ditt konto med sitt lösen, används tex av de som samarbetar i avel och hjälper varandra.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*random knapplån*

Måste ha de mest malplacerade uppgifterna just nu :D

*Var med i 20 tävlingar med dina hästar
och
*Vinn 1 tävling (Tips: Köp en väldigt bra häst som redan har vunnit en tävling!)

Som om man inte kommer vinna åtminstone någon av dessa 20 tävlingar :D
Känns som om sistnämnda borde varit uppgift... 21 eller något :p
Nu har jag iaf ett färdigtränat avelssto med snart 100 i BLUP :3 blir finnemang på tävlingsbanan.


Men en fråga kan man ju ta ändå... Är det bäst/lättast att träna hästarna genom träna ridsätt eller "punkt träning"? :D Går det lika snabbt att fullträna en häst genom ridsätt som det är genom vanlig träning?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*

Skulle någon vilja köpa en häst av mig för 6800 equus som jag sen köper tillbaka för samma summa så fort det går?

Vill klara ett uppdrag NU! (Har 19,000 nu nånting, behöver strax över 20 då!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 428
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 617
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp