Sv: Vi som ska ha snart...
Tack allihopa.
Jag tog & smet före i kön även denna gång...
Jesper föddes i fredags 19/9 kl 16.38. 14 dgr före BF precis som sin storebror Emil.
Började som sagt med värkar kl 01.30 på natten efter att Emil väckt mig. Kunde sedan inte sova mer den natten...dom var dock väldigt oregelbundna, kom med 2-45 minuters intervaller... men i snitt 5-7 minuter. Vid 8 tiden ringde jag förlossningen & dom tyckte att vi skulle komma in på en gång. Så vi åkte in, var inne vid 10 tiden. Öppen knappt 4 cm, bebben lågt hööögt & det var massor med vatten ivägen, så dom tog hål på foterhinnorna kl 11 & då började det att sätta fart. Dock tog det mkt längre tid än jag hade förväntat mig, alla säger ju att det går fortare med andra barnet, så var det inte i mitt fall. Denna förlossning tog från första värk 15 timmar, med Emil tog det 10 timmar. Fick krystvärkar kl 16.33 och 16.38 är han född som sagt.
Klarade mig igenom förlossningen på bara lustgas & sprack ingenting.
Han vägde 3560 gr & var 50 cm lång och världens sötaste såklart.
(delat med Emil.
) Kort kommer såfort jag laddat upp dom på datorn. Amningen strular precis som med Emil & jag känner mig så frustrerad över det.
Hade en förhoppning om att det kanske skulle fungera denna gång... Men han är ju bara 2 dgr ännu, så det kan ju ge med sig.
Nu håller jag tummarna för er andra i denna tråd som går och väntar på nedsläpp.