Vi som ska ha snart...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som ska ha snart...

Ok tack Luna10 för svaret.
Ja Jemaha då får vi se vem som hinner först.....:D
Heja våra bebisar!!
Nyfiken:p nån som har kollat vad det är för kön på den inneboende i magen??
Jag har inte det ska bli en överaskning:bump:

Tack allihopa. :love:

Jag tog & smet före i kön även denna gång... :angel: Jesper föddes i fredags 19/9 kl 16.38. 14 dgr före BF precis som sin storebror Emil.

Började som sagt med värkar kl 01.30 på natten efter att Emil väckt mig. Kunde sedan inte sova mer den natten...dom var dock väldigt oregelbundna, kom med 2-45 minuters intervaller... men i snitt 5-7 minuter. Vid 8 tiden ringde jag förlossningen & dom tyckte att vi skulle komma in på en gång. Så vi åkte in, var inne vid 10 tiden. Öppen knappt 4 cm, bebben lågt hööögt & det var massor med vatten ivägen, så dom tog hål på foterhinnorna kl 11 & då började det att sätta fart. Dock tog det mkt längre tid än jag hade förväntat mig, alla säger ju att det går fortare med andra barnet, så var det inte i mitt fall. Denna förlossning tog från första värk 15 timmar, med Emil tog det 10 timmar. Fick krystvärkar kl 16.33 och 16.38 är han född som sagt. :D Klarade mig igenom förlossningen på bara lustgas & sprack ingenting.

Han vägde 3560 gr & var 50 cm lång och världens sötaste såklart. :D:love: (delat med Emil. ;)) Kort kommer såfort jag laddat upp dom på datorn. Amningen strular precis som med Emil & jag känner mig så frustrerad över det. :( Hade en förhoppning om att det kanske skulle fungera denna gång... Men han är ju bara 2 dgr ännu, så det kan ju ge med sig.

Nu håller jag tummarna för er andra i denna tråd som går och väntar på nedsläpp.

Grattis igen :bump:

Skönt att höra att det tog lite längre tid, jag är så orolig för att skaffa fler barn och de har ännu mer bråttom ut än Rasmus och kommer i bilen!

*Väntar på bilder*

Jag törs knappt tänka på att skaffa en tredje, första förlossningen tog sex timmar och den andra två. Jag kommer väl knappt hinna in till förlossningen med den tredje :crazy:

Fast å andra sidan har jag hört att den tredje kan "stoppa upp" lite, det lever jag på för att tordas med tanken på en trea :D

Aha, första barnet 3 timmar, andra barnet i bilen, tredje barnet 5 timmar.

Kanske oxå ska ha den planen ;) maken är ju fast beslutsam om att han ska köpa en 7 sitsig bil så vi måste ju fylla ut sätena!

Tack alla. :love:

Här kommer några bilder på våran lilla Jesper. Fler bilder blir det i "våra småskruttar" tråden. ;)

Helt ny i denna värld på mammas bröst. :love:
n740919602_1442791_315.jpg

2 dgr gammal.
n740919602_1442800_4067.jpg

Stolt mamma & trött liten Jesper.
n740919602_1442801_4381.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 856
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar