Vi som ska ha snart...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som ska ha snart...

hihi, det kan man fråga sig :D

tur jag redan har min lilla son, så jag räknas väl som mamma redan :p

spännande nu när det är så många som ska ha nästan samtidigt :)

men magen har sjunkit rejält så förmodligen så gjorde det lite nytta i alla fall!

Jag tycker att min mage har sjunkit märkbart sista dagarna, bara det att BM de 3 sista veckorna har sagt att den ligger så långt ner den kan komma....
Kanske att jag öppnat mig lite av förvärkarna? *hoppas* Men någon slempropp har jag inte sett till.

BF +1 idag.:crazy:

Jag tycker att min mage har sjunkit märkbart sista dagarna, bara det att BM de 3 sista veckorna har sagt att den ligger så långt ner den kan komma....
Kanske att jag öppnat mig lite av förvärkarna? *hoppas* Men någon slempropp har jag inte sett till.

BF +1 idag.:crazy:

Same, same här men Bf + 2 då...här blir iaf inga barn födda än på ett tag som det verkar ;) Men nu känns det som innan BF igen, så nu kan han gott vänta tills efter 26:e så hinner jag ut o nöjes shoppa en sväng innan o köpa lite mer bebisfiltar o mysa till det lite extra till bebis :idea::bump:

min bebis får gärna stanna inne resten av veckan, vi är mitt uppe i en flytt och till helgen kör vi lasset, men sen är hon välkommen ut :D

men då händer det väl mitt i allt, det är väl så det brukar vara :D

Grattis cosmicqueen! Min födelsedag prickade du!:laugh:
Hoppas att min bebis kan ta å komma ut snart oxå, börjar tröttna på min mage nu. Har burit höbalar och skrittat runt i paddocken idag, kanske kan få igång förlossningen!? Har iaf jävligt ont i fogarna efter ridturen nu... Har haft småvärkar hela helgen, å slempropp kommer det typ varje gång jag är på toa..

Var ute på ett evenemang idag och träffade en massa bekanta, stående kommentaren var; "har den inte kommit ännu?"
(Nej som ni ser är magen kvar..... Suck.)
Efter 10:e kommentaren av det slaget börjar man få skavsår i öronen.:devil:

Men jag fick i alla fall lite tips hur man kunde få igång det hela:

- Ut och åka båt i lite sjögång.

- Frosta ur frysen.

- Tvätta fönster.

- Kratta löv.

- Spring upp o ner för trappor/branta backar (inte med min foglossning tack:crazy:.)

- Sätta sig på tvättmaskinen när den centrifugerar:bump:.

- Gå på begravning.

Nån som har testat dessa och vet om det funkar?:rofl:

De senaste 2 veckorna har jag tapetserat, målat ett badrum (2 ggr), skruvat ihop en tvbänk, skruvat ihop ikeaköksskåp, gått runt i skogen å letat svamp å säkert fler grejer som jag glömt. Inget av det verkar funkar iaf. Åka båt funkar enligt min mamma, jag föddes dagen efter att hon varit ute och åkt båt i ganska kraftig sjögång. Får se om ridningen idag kanske satte igång nåt, enligt stallägaren funkar det iaf.

Ja jag har bara lite småvärkar. Typ var tionde minut...ett tag och sen är det lungt igen. Ingen slempropp på väg ännu...suck
Behöver man ringa förlossningen om man har förvärkar. Inget jag far illa av ännu iallafall.
Har BF på torsadg, hoppas innan. :laugh:

Behöver man ringa förlossningen om man har förvärkar. Inget jag far illa av ännu iallafall.

Nej det behöver man inte egentligen.
Jag har haft förvärkar, mer eller mindre onda, nu i ett par veckor.

Från mitt BB har dom sagt att man ska ha haft regelbundna värkar med 5-6 minuters mellanrum i 2 timmar innan man behöver åka in.

Men är du orolig ska du ju förstås ringa, det är ju det dom är till för.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 856
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar