Jag är på vippen att strunta i min master.
Mitt projekt som var superspännande har gått från att vara innovativt med helt ny vinkel och superrelevant för branschen till att vara superplatt. Jag saknar siffror från massor saker, som en PhD student skulle fixa. Tyvärr så verkar programmet hon skulle använda vara jättesvårt så vi har inte kunnat få fram siffrorna. Hon är nu sjukskriven så det är verkligen tvärstängt där. Så min uppsats nu är bara "evaluation of social behaviour and milking temperament". Vilket hade kunnat vara intressant, men den enda faktiska datan jag har är licking (social temperament) och steps (milking temperament). Och jag vet verkligen inte vad jag ska göra med detta just nu. Jag har lagt till dominans i uppsatsen, för de siffrorna har jag, men igen... Det blir inte så mycket av det.
Uppepå detta så hjälpte en kompis mig med en lös lista om vad jag kunde ha med i min introduction, detta eftersom jag har svårt att hitta en röd tråd. Och sedan gjorde min sambo något med internet, så det sparades inte. Så allt det försvann.
Nu känner jag verkligen att jag inte vill mer. Det räcker. Jag orkar inte mer motgångar i detta just nu. Jag ska rent tekniskt vara klar den 27e. Jag har inget resultat, ingen introduktion, ingen diskussion, ingen slutsats..... Låter det som att det är görbart? Nej, inte det?
Det mesta av min tid att gått åt till att vänta på svar från andra i projektet. Det är inte jag som har sjabblat bort tiden. Eller ja, inte det mesta av tiden iaf. Givetvis har jag haft dåliga dagar. Men...