Vi som pluggar del VII

Fick in skiten men det kan ha varit det sämsta jag skrivit på mycket länge. Vi får hoppas att det gått vägen ändå :p

Sjukt irriterande med sommarkurser som kör 90% av de obligatoriska tillfällen mitt på dagen de två första veckorna i juni. Finns inte en chans för mig som jobbar, så en sommarkurs tackade jag nej till, den andra var betydligt mycket mer flexibel och engagerade i att alla ska kunna läsa. Skillnaden när den riktar sig till yrkesverksamma.

Sjukt irriterande med sommarkurser som kör 90% av de obligatoriska tillfällen mitt på dagen de två första veckorna i juni. Finns inte en chans för mig som jobbar, så en sommarkurs tackade jag nej till, den andra var betydligt mycket mer flexibel och engagerade i att alla ska kunna läsa. Skillnaden när den riktar sig till yrkesverksamma.

Trist, min sommarkurs har inga obligatoriska träffar alls och inga föreläsningar utan är skriftlig och sen kan man delta i diskussionsforum. Känns som ett bra upplägg. Tre informationsträffar där man kan välja att vara med på en, två på dagtid och ett på kvällstid.

Jag är på vippen att strunta i min master.

Mitt projekt som var superspännande har gått från att vara innovativt med helt ny vinkel och superrelevant för branschen till att vara superplatt. Jag saknar siffror från massor saker, som en PhD student skulle fixa. Tyvärr så verkar programmet hon skulle använda vara jättesvårt så vi har inte kunnat få fram siffrorna. Hon är nu sjukskriven så det är verkligen tvärstängt där. Så min uppsats nu är bara "evaluation of social behaviour and milking temperament". Vilket hade kunnat vara intressant, men den enda faktiska datan jag har är licking (social temperament) och steps (milking temperament). Och jag vet verkligen inte vad jag ska göra med detta just nu. Jag har lagt till dominans i uppsatsen, för de siffrorna har jag, men igen... Det blir inte så mycket av det.

Uppepå detta så hjälpte en kompis mig med en lös lista om vad jag kunde ha med i min introduction, detta eftersom jag har svårt att hitta en röd tråd. Och sedan gjorde min sambo något med internet, så det sparades inte. Så allt det försvann.

Nu känner jag verkligen att jag inte vill mer. Det räcker. Jag orkar inte mer motgångar i detta just nu. Jag ska rent tekniskt vara klar den 27e. Jag har inget resultat, ingen introduktion, ingen diskussion, ingen slutsats..... Låter det som att det är görbart? Nej, inte det?

Det mesta av min tid att gått åt till att vänta på svar från andra i projektet. Det är inte jag som har sjabblat bort tiden. Eller ja, inte det mesta av tiden iaf. Givetvis har jag haft dåliga dagar. Men...

Hur många kör vidare i höst?

Jag hade en förhoppning om att kunna få jobb men det verkar vara fler än jag som vill ha jobb inom "mitt" ämne. Jag kom in på en master som verkar vara klockren för det jag vill göra framöver så nu tackade jag ja till den 😱 inte riktigt vad jag hoppades (jag vill tjäna pengar!) men kunskap är ju bra så det är väl bara att köra, om det nu inte råkar dyka upp någon som vill anställa mig 😁

Jag kämpar med min uppsats jag. Och en mattetenta
Sen är jag klar
Tentan är i augusti och uppsatsen måste jag göra om i november.
Ska fan skriva om hela så det blir rätt

Kom in på tre distanskurser, en på 10 hp som går på kvartsfart som jag kommer prioritera och en 7,5 hp som jag hoppas kunna läsa beroende på hur mycket obligatoriska träffar det är.

Har som sagt också funderingar på att börja om från noll med masteruppsatsen och har kontakt med en lektor med en massa roliga idéer. Ska komplettera rättssociologin först. Men det är en grundkurs så bör gå snabbt bara jag sätter mig. Har äntligen börjat komma ikapp på jobbet också.

IMG_1731.webp

Förhoppningsvis gjort klart ena sommarkursen nu. Skickade in igår för en första check. Vi får se vad som sägs, om det behöver kompletteras. Lite 50/50 på den känner jag 🙈😁 inte det bästa jag gjort men en viktig del av kursen är lärdomar och det måste jag ju medge att jag fått till mig och reflekterat över. Jag kommer definitivt ha mycket med mig till framtida projekt/uppsatser. Vi får väl se vad som sägs. Bara att köra igång med nästa men jag överväger att plantera om växter först. Och kanske boka besiktning för mitt släp som skaffat sig körförbud (skulle besiktas för flera månader sedan). Och kanske rensa lite ogräs. Kanske gå en promenad. Och...

#detgårbranu 🤣

Sommarkurserna avklarade och ett par veckors "semester" fick jag också. Nu är hösten igång med en intressant master. Första känslan är positiv. Den verkar kul!

Hur går det för er andra?

Sommarkurserna avklarade och ett par veckors "semester" fick jag också. Nu är hösten igång med en intressant master. Första känslan är positiv. Den verkar kul!

Hur går det för er andra?
Jag "råkade" söka en till kurs... Advanced animal nutrition... Så nu studerar jag utan studielån. Men jag kan lika gärna göra det och söka jobb samtidigt som att bara vara arbetslös tänker jag.

Jag "råkade" söka en till kurs... Advanced animal nutrition... Så nu studerar jag utan studielån. Men jag kan lika gärna göra det och söka jobb samtidigt som att bara vara arbetslös tänker jag.

Dubbelkolla med a-kassan att de tillåter det bara, min a-kassa tillåtet bara distansstudier på max 50%

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 664
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 068
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 686
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Rider ni med snokrem?