Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa bifogad fil 102320Första hemtentan klar! Kul läraren ser potential, och jag är svinnöjd över ett G på den, tyckte va lite mastig inlämning (enligt mig) ha 3dagar på sig att göra. Så blir fira med nått gott antar jag
Sitter och försöker göra anteckningar. Vi har inspelade videor som vi tittar på. 10 min video tar ca 1 timme att gå igenom om man verkligen vill göra bra anteckningar. Jag försökte få det att fungera med automatisk transkribering för att få ner tidsåtgången något. Men tyvärr så är den funktionen inte så pass bra som jag skulle hoppats. Jag fick redigera alldeles för mycket på ställen som jag sedan fick leta rätt duktigt efter för att höra vad föreläsaren sa. Det kanske är mer tidseffektivt - men mitt tålamod räckte inte till alls.
Så det blir helt enkelt att ta denna enorma tid för att göra anteckningar. Men jag vet ärligt talat inte hur jag ska hinna. Det känns som att jag lägger otroligt mycket tid på detta - men jag vill liksom inte göra sämre anteckningar om jag inte måste. Framförallt som vi får ha med anteckningar på tentan.
Både plus och minus med att få ha med bok och anteckningar på tentan... Provet kommer vara sjukt svårt. Men jag tror att det passar mig bättre ändå. Tentor som går ut på att bara memorera ord är inte min starka sida. Hur saker hänger ihop är så mycket lättare.Usch vad segt, påminner mig om när jag hade lärare i historia på gymnasienivå. Han stod och föreläste på alla lektioner enbart och tog du inte anteckningar var du körd. Vi hade inga kursböcker alls utan han stod och föreläste i 90 minuter varje gång. Då fanns inte heller några bärbara datorer så det var bara att skriva för glatta livet för hand. Sen hade vi ett prov på hela terminens föreläsningar och hade du missat nån lektion så hade typ missat 50 år av historien kanske. Minns fortfarande den gymnasiekursen med fasa, läraren frågade om vi ville ha instuderingsfrågor och det ville vi. Då kunde du lägga ner hur mycket tid som helst på då vissa var väldigt omfattande frågor. Var tvungen att ha godkänt i den kursen, historia A. Det var kämpigt och helt meningslös utantill kunskap som jag inte minns nånting av.
Hoppas du lyckas bra nu förstår att det är segt. Fint att ni ändå får ha med er anteckningar på tentan.
Ja herregud. Gjorde klart en föreläsning igår. Det var det enda jag gjorde på hela dagen. 1 h och 10 min film. Då är det inte roligt.Anteckningar från inspelade videor är verkligen segt!
Höll också på med det nyligen. Man kan verkligen lägga HUR mycket tid som helst.
Jag har ännu inte kommit på nån bra metod för det där, men delar frustrationen.
Jag drömde om en tentabok i natt så att.... Åtminstone är ju fliten tillräckligt stor när jag till och med drömmer om kurslitteratur
@Islandshästryttare kul att höra att du haft ett så bra seminarium! Härligt med positiva kommentarer!
Jag segar på med mina essäer (går en kurs där man ska skriva en kortare men krävande essä varje vecka).
Tack för peppet! I början var jag väldigt förvirrad och hade svårt att skriva något vettigt, men nu har det blivit min tradition att hålla på med dem. Så det går framåt, bara ett par kvar så är kursen slut.Tack! Ja det kändes riktigt bra! Hoppas det går bra med essäerna!
Full av energi inför dagens arbete med uppsatsen efter gårdagens positiva kommentarer. Köpte en croissant till frukost när jag på Willys och handlade nu för att fira lite och ge mig själv positiv energi inför dagen. Är generellt för dålig på att uppskatta mig själv när jag gjort något bra så jag tränar på det!
Det har du verkligen förtjänat, det lät ju som ett jättefint omdöme .
Själv är jag snart klar med min litteraturdel (förhoppningsvis idag) och ska skicka den till handledaren så att hon får läsa . Sen blir det journalsök för hela slanten, och min enkät har genererat ett helt okej antal svar än sålänge. Den är öppen en vecka till.
Tack! Skönt att du fått helt ok med svar på enkäten. Får ni handledning mellan de muntliga handledningstillfällena eller är det inför handledning du ska skicka din text?