Tjohoo jag börjar nog hitta en vetenskaplig teori jag kan bygga min uppsats runt. Har kollat runt lite på tidigare masteruppsatser för att hitta någon startpunkt för olika teorier. Sen har jag gått vidare och sökt efter vissa begreppsord kring teorierna för att bilda mig en egen uppfattning utifrån böcker och vetenskapliga artiklar om vad teorierna innebär. Får väl se om handledarna håller med nästa vecka att det kan vara en bra teori. Men känner mig ändå väldigt lättad att ha lite ideér att presentera nästa vecka och egna tankar då detta varit det som stressat mig mest av allt.
En reflektion är att det är så otroligt mycket lättare att plugga nu än för 20 år sen då informationssökning via bibliotekets databaser underlättar så otroligt mycket. Jag hittar något intressant och då kan jag genast få tillgång till artikeln eller e-boken direkt och behöver inte sitta på biblioteket för att kolla i nån tidskrift manuellt och leta rätt på rätt nummer eller rätt bok eller vänta i en evighetslång kö på boken.
En reflektion är att det är så otroligt mycket lättare att plugga nu än för 20 år sen då informationssökning via bibliotekets databaser underlättar så otroligt mycket. Jag hittar något intressant och då kan jag genast få tillgång till artikeln eller e-boken direkt och behöver inte sitta på biblioteket för att kolla i nån tidskrift manuellt och leta rätt på rätt nummer eller rätt bok eller vänta i en evighetslång kö på boken.